Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Flash Gordon skrev 2023-03-06 12:49:10 följande:
    Med nöd och näppe har länets bibliotek tillsammans tagit in .. ETT ... exemplar av den boken.

Är det den boken som gör att du aldrig klarar av att påvisa att just SVT/SR inte skulle vara opartiska?
    Undrar och med tanke på hur ggr du missat påvisa detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-03-06 13:51:19 följande:
    Tittade du bara i en enda sökträff?

Den Nederländska staten tänker stänga ner jordbruk med tvång för att nå upp till EUs klimatmål 2030. Vilket i praktiken innebär att 33% av landets boskap bort - som den här rundan av protester främst handlar om - med mera.

Planetens näst största exportör av jordbruksprodukter och EUs största exportör av just kött.

I vilken omfattning det påverkar är ingenting som jag kan beräkna men i en redan höginflatorisk miljö så vore allt högre matpriser olyckligt - för svenskens plånbok samt för livet bland fattiga i mindre bemedlade länder.

DU är medveten om det växer ändå, och börja plöja gör dom inte än.
    Men vad vi tar med oss, det är att SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägg.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-03-06 22:11:22 följande:
    Along roads and bridges in the Netherlands, people are hanging the Dutch flag upside down. It is a sign of solidarity with the Dutch farming sector, which will also be upturned by a radical 30% reduction in livestock numbers, a move being made to meet environmental targets.

www.theguardian.com/environment/2022/jul/21/e...

Dutch government proposals for tackling nitrogen emissions indicate a radical cut in livestock - they estimate 11,200 farms will have to close and another 17,600 farmers will have to significantly reduce their livestock.

www.bbc.com/news/world-europe-62335287

The governments goal is to reduce nitrogen emissions in the country by 50% by 2030 [...] To meet the plan, it is expected that a reduction of 30-33% of the total number of livestock in the Netherlands will be necessary [...] According to the estimation of the Dutch government, it is expected that up to 11200 farms would close.

mythdetector.ge/en/does-the-dutch-government-.../

Artikeln på Wikipedia (ej uppdaterad efter det steg i processen som pågående protester adresserar - vilket verkar gälla nedläggningen av ytterligare 3000 jordbruk): en.wikipedia.org/wiki/Dutch_farmers%27_protes...

Så det visar sig att efter ett YTTERLIGARE inlägg av dig, så förblir SVT/SR opartiska.
    Det är intressant att iakttaga.

• klyban
    Padirac skrev 2023-03-07 12:27:29 följande:
    Vari består mörkläggningen och vems intressen menar du PS ser till?
    Du kommer aldrig få ett sakligt svar.
    Så allting gick skrev 2023-03-07 11:58:51 följande:
    Henrik Jönsson berättar hur sossarna gör för att nässla in sig överallt och driva landet på opartiska grunder.
    Vi ska vara glada offentliga och oberoende medier nu kan lyfta fram allt detta, dessa medier o sätt att förklara hur allt fungera i samhället har ökat dramatiskt sista åren, och når ut till allmänheten på ett mycket bra sätt.
    Där många som ex Jan Blomgren berättar hur SVT undviker att ta med han i program och samhällsdebatter av rent moraliska skäl. Man tar inte hänsyn till hans utbildning eller kunnande och arbetsuppgifter från sina tjänster, man anser han är för bra och för stark förespråkare för ex kärnkraft. Då petar man han istället.

" target="_blank">

Bara nonsens, du ser mer ut som en som försöker värva medlemmar till de som desinformerar.
    Och nej, de tar inte med skräp i SVT/SR, och det är det som retar er så mycket, och det går ihop med objektiv saklighet och en opartisk en och nonsens och skräp är inget av detta.

Inte ens du tror på¨det du skrev där, men ändå skrev du det, varför?

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-07 15:57:48 följande:
    För att Padirac frågade om källor åt inlägg som innehöll specifika saker? - saker som Public Service inte tar upp. Det var då som dessa beslut togs och därefter uppstår protester när besluten verkställs, som exempelvis den pågående - det här framkommer redan i inlägget du citerar.

Ja? Det jag citerar är rättelser av disinformation.

Det här har jag redan svarat på. Tror du att du får nya svar på samma frågor för att det är en ny dag?
    Bra, då vet vi även efter detta inlägget att SVT/SR är opartiska.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-03-07 18:40:15 följande:
    Du behöver inte kalla det för mörkläggning men ditt tyckande är inte en referens för vad andra tycker och kallar det för. I min mening ligger sådant här i högsta grad i medborgarnas/skattebetalarnas intresse men du är givetvis fri att tycka annorlunda. 

Du borde fråga dig själv varför du - som troligen menar att Public Service är värd sina ~9 miljarder om året - överhuvudtaget behöver fråga om källor angående sådana här stora nyheter i vårt närområde. Känner du dig verkligen välinformerad i din sits?

Jag slår vad om att Public Service har följt upp Bianca Ingrossos karriär mer noggrant än den största händelsen i vår matkedja sedan kriget i Ukraina. Och det är fritt fram för mig att tycka som jag gör om en sådan ordning - jag är en betalande kund.

Änmer intressant, ett inlägg till och där SVT/SR opartiskhet inte försvinner.
    Verkar vara ett tema för dig att glömma detta.

Pope Joan II skrev 2023-03-07 18:51:50 följande:
    Emellanåt lyckas de vara det men väldigt ofta är de det inte.

Utan exempel säger du inte, och exempel finns de så gott om, och praktiskt taget alla berättar att SVT/SR förblir opartiska.

Digestive skrev 2023-03-07 19:22:53 följande:
    Ja, och om du läser det jag skriver så kallar jag alternativet för inkompetens. Det är så jag tycker och tänker om saken och visst kan det handla om inkompetens snarare än mörkläggning.

Vi har haft en dylik diskussionen förut och då visade det sig att ditt tycke och smak skulle vara en slags referens för Public service innehåll. Är inte intresserad av diskussioner under sådana premisser och som utgår från att du skulle ha en slags förhöjd status som betalande konsument.

Jag har redan skrivit att jag inte vet vilka intressen det skulle tjäna och din utsvävning grundar sig i att jag blott skrev att det är något att fundera på.

Vad är felet/problemet med att fundera på om det finns ett intresse av utebliven rapportering?

Oops, en gång till inser vi att SVT/SR är opartiska, och inte heller bryr de sig om osaklighet och faktaberfriat.
    Men bara antar det är porblemt, du vill ha in konspirationer i ett opartiskt media.

Det är sjukligt intressant att du inte förstår större frågor finns än nått som ska ske 2030.

Digestive skrev 2023-03-07 20:04:42 följande:
    Haha, ja, ordet innebär att man döljer viktig information och därmed en bedömning. Jag kan dock tänka mig att du tror att viktig information är någonting objektivt som utgår från dig, för det är exakt så som du - i vanlig ordning - resonerar.

Min bedömning är att det här är viktig information och att Public Service antingen är inkompetenta om de inte har kännedom om händelserna i Bryssel eller helt enkelt döljer viktig information.

Jag använder språket så som det är konstruerat, tack så mycket. Vad du associerar ord med är helt ointressant.

Din konspiration är stendöd, och SVT/SR förblir också att de är objektivt opartiska.

Men lugnt, vi förstår att det är inte objektiv opartiskhet du vill ha i SVT/SR, varför är ni så rädda för SVT/SR?

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-07 22:31:14 följande:
    Ni tre (Padirac inräknad) verkar ha samma synonym- och ordbok.

Jämför mörklägga med konspirera.

Praktiskt exempel: Hultqvist och Ygeman konspirerade inte mot Löfven när de lät bli att informera statsministern om skandalen i Transportstyrelsen, utan de mörklade informationen för vederbörande.

Mycket intressant, även denna gången så bekräftar du att SVT/SR är opartiska.
    Och intressant du tror börja prata om annat skulle ändra nått.

Rataxes skrev 2023-03-08 05:24:24 följande:
    Satt och scrollade Twitter och noterade att den samlade vänstern rasade över någonting. 
    Det visade sig senare att de var arga över att en invandrarkvinna fått arbete på DN smile2.gif

twitter är ju bara skräp ändå.

Men bra, då vet vi att SVT/SR är opartiska fortfarande, för det missar ni alla att påvisa vart enda gång har man lärt sig  Skrattande

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-08 13:28:51 följande:
    Jag blir nyfiken. Vad ogillar du med Twitter?

Minns jag rätt så uppskattar du exempelvis Flashback och Twitter är i princip den globala motsvarigheten upphöjt till miljonen - där alltifrån världskända journalister till Annika Strandhäll uttrycker sig.

De nya funktionerna som Elon Musk har lagt till gör det även enklare att kontrollera flödet om sådan önskan finns och mycket annat är påväg.
    Det är skräp och ett oneliner ställe, och helt intetsägande.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2023-03-08 18:46:10 följande:
    Så då menar du att de aldrig heller har fällts för att ha varit partiska? Eller?

Vad inbillar du detta ska berätta?
    Såklart de gör fel, och mycket och sällsynt det sker, men här står vi med samma sak igen och SVT/SR är opartiska på nästan precis allt.

Och skulle säga att det är mer och mer sällan det sker, och det är dåligt då eller?

Eller vad försöker du säga med så EXTREMT få fall?
    Att SVT/SR är partiska? Solig

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-10 15:35:35 följande:
    Det framkommer i klippet.

I korthet:

De hitintills opublicerade bilderna från övervakningskamerorna skildrar händelsen från ett helt annat ljus än tidigare medierapportering, särskilt för den ökände Jake Angeli (aka the QAnon Shaman) som just nu avtjänar ett fyraårigt långt fängelsestraff.

När polisen leder den misstänkte, ska berätta vad?
    Och SVT/SR tar inte upp era konspirationer, då det är värde i det som nyhet, men som nonsens sure.

Så vilket ljus, och lycka till med att inte komma med konspirationer.
    Alla vet som är det minst insatta, detta är bar för FOX har erkänt under ed att de är sketna lögnare.
    Och de har lättledda som tror när polisen eskorterar en misstänkt som inte är våldsam, skulle berätta nått.

Läs domen om "shamanen", som berättade det var på uppmaning av trumpen han var där Solig

Dock det viktigaste av allt, SVT/SR förblir opartiska.

Och komiken på Flashback, det var att den tråden om FOX lögner, den hamnade i konspirations-forumsdelen rätt omgående, aldrig sett något byta plats så snabbt.
    Om du vill hålla på med konspirationer, så var på FOX, då de har nu under ed berättat i domstolen att vi bara är lögnare.

Trodde du ingen visste om detta redan?

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?