Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Digestive skrev 2019-07-06 11:27:24 följande:
Argumentet är ogiltigt när man hänvisar till sluttande utvecklingssteg som ännu inte har hänt. I övrigt är det fullt legitimt... Har vi inte haft öppet antisemitiska demonstrationer och mord på öppen gata här i Sverige? Hur ser utvecklingen ut på dessa punkter med ett rimligt tidsspann som referens?
Antigen spelar du dum eller så är du något verklighetsfrånvänd.
Till och med Janne Josefsson kan meddela att Public Service är uppenbart partiska... men han tillhör väl den vurmande pubertetshögern enligt Familjelivs vänsteraktivister.
" target="_blank">
Det är tämligen kul med folk som envisas med att kejsaren minsann är påklädd - när till och med hovet börjar få nog av all naken hud på sprätten...
Tor ni ens på er själva? Det vore ärligt talat helt fantastiskt om ni faktiskt gick runt och såg Public Service som ett slags föredömme i objektivitet och opartiskhet... det går knappt att underkänna sin egen ståndpunkt mer obönhörligt än så.
Hjälps ni åt med att övertyga varandra - för det är väl det enda som fungerar när saker och ting är så otroligt uppenbara för övriga.
Ja, då spelar jag dum eller är något världsfrånvänd.
Jag ser fram mot att se detta sluttande plans utvecklingssteg redovisas
nattuw skrev 2019-07-01 06:56:03 följande:
Så länge SVT finansieras genom en tvångsbeskattning som backas upp av statens våldsmonopol är det rent löjeväckande att ens tala om konkurrens på samma villkor. Statsfinansierad tv som försöker konkurrerar ut privata alternativ är något som hör hemma i aspirerande diktaturer och inte i länder som är förment demokratiska.nattuw skrev 2019-07-04 14:29:24 följande:
Jag menar att när man hamnar på ett sluttande plan bör man reagera innan det är för sent.