Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Det är väl främst vurmare som drar sig för att nämna elefanten i det brunblå rummet vid namn.
SvD, Expressen och till och med Aftonbladet skriver om regimens mörkande av cementaarapporten. Knäpptyst i regimmedia. Istället ges Baylan en pr-skjuts.
Intressant...
SVTs textrobot briljerar!
Klimatförändringarna ökar i hastighet och blir en mer viktig fråga för varje dag.
Och det kan vi tacka alla problem som klimatet har gett oss detta året.
Och snacka om överdrift och 15min i varje sändning, du verkar rätt partisk när du ska påvisa att SVT inte är opartiska.
Vilket bör få de allra flesta och fundera varför det är så i denna, för vore inte opartiskhet vara den enda vägen för påvisa det du säger?
Men när din partiskhet kommer, så berättar detta att fakta är inte längre intressant.
Dock vet vi alla varför detta sker, och det är för man klarar inte av media att de är sakliga och opartiska först.
Och förlängningen innebär detta opartiska granskningar av politiker.
Och här uppstår en komik, då många mer politiker än de som ogillar en opartisk och granskande media har fastnat i denna granskning.
Men de gör allt vad de kan att komma ikapp, och det är där vi alla vet skon klämmer med SVT´s opartiskhet.
Jag bara antar att inte denna gång heller sker en anmälan, för det verkar var det stående resultatet av påståendet att SVT inte är opartiska.
Dock extremt talande, men jag vet, det handlar inte om att det stämmer eller inte...
Förstår ändå inte hur en helt opartisk publik service skulle se ut. Vad i t.ex. nyhetssändningar skulle det rapporteras om? Hur skulle en opartisk nyhetssändning se ut om t.ex. IS härjningar, eller gängkriminalitet?
Vet att det finns många i dagens samhälle som inte tittar/hör på något som har med publik service att göra och därmed inte vill betala för det. Men vad är alternativet...Nicelodium, Netflix??
Jag anser att klyban INTE är opartisk.
Om det nu är 79% som anser att svt inte förmedlar ett neutralt förhållningssätt så är det antagligen så. Min gissning är att de 21% som tycker det har någon form politisk dragning åt vänster.