Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Om vi skall vara noggranna här menar du givetvis en kvot på 0,017, dvs 1,7% - inte 0,017%, vilket är något helt annat.
Om vi skall vara noggranna här menar du givetvis en kvot på 0,017, dvs 1,7% - inte 0,017%, vilket är något helt annat.
Jag tycker det verkar som att du upplever en mängd problem efter det att jag uppmärksammade dip på att du i ett tidigare inlägg spred fake news kring norsk genusforskning. Försök art släppa det och gå vidare.
1. Jag anklagar inte folk hejvilt för att sprida fake news men nu påstod du att genusforskning inte lägre är statligt finansierad i Norge. Det är fake news. Varför inte bara erkänna det och gå vidare?
2. Vilka talare var inte högerextremister och främlingsfientliga på Folkets Demonstration i Januari 2016?
När Syrienkriget var som värst så var totalt 11,5 miljoner människor på flykt varav nästan hälften hade flytt landet. Det är rimligt att anta att välutbildade var överrepresenterade bland de flyktingar som hade möjlighet att lämna landet.
Du glömde att svara på frågan om vilka talare som inte var högerextremister och främlingsfientliga på Folkets Demonstration januari 2016.
Det är du som påstår att jag har fel. Då är det högst rimligt att du kan belägga varför jag har fel. Nu ska jag vara schysst och ge dig lite bakgrund. Att jag senare reserverade mig och skrev ?de flesta? berodde på att det visade sig att en av talarna, Annelie Sjöberg på den tiden var centerpartist. Annelie tvingades dock efter sitt engagemang i Folkets Demonstration att lämna C och är idag medlem i SD.
Annelie har under åren postat rasistiska inlägg på sociala medier och bland annat skrivit i tidningen Nya tider som SD biträdande partiledare Mattias Karlsson kategoriserar som högerextrem. Det finns/har funnits kopplingar mellan Nya tider och nazistiska organisationer.
Historien har alltså visat att jag inte var fel ute när jag på påstod att alla talare var högerextrema och främlingsfientliga.
Du förstår alltså inte att den som talar på högerextrema och främlingsfientliga tillställningar, skriver i den högerextrema tidskriften Nya Tider och postat rasistiska inlägg på Facebook kan betraktas som både högerextrem och främlingsfientlig? Ok, då behöver inte fortsätta den här diskussionen.
Om jag anser att någon som talar på en högerextrem och främlingsfientlig tillställning för högerextrem och främlingsfientlig så är detta min uppfattning. Det är inte som när du påstod att Norge inte längre finansierar genusforskning. Det påståendet var fel, det är inget som går att förklara med din uppfattning.
Min uppfattning från allra första början och idag är att alla talare på Folkets demonstration var högerextrema och främlingsfientliga. Jag var under en period tveksam kring Annelie Sjöberg men den tveksamheten är numera skingrad.
Jag tycker att du ska gå tillbaka och reflektera över riktiga sakfel..
nyheteridag.se/svt-falls-for-trump-inslag/
>>Det var den 11 december i fjol som SVT:s Morgonstudion sände ett inslag om en ?fredlig? demonstration i San Diego i USA där 32 deltagare gripits. Syftet med demonstrationen var att visa stöd för de migranter som försöker ta sig in i USA över gränsen till Mexiko.
I inslaget säger reportern Maria Martholm Silva följande:
? President Trump har gett sig själv ett A+ som Commander in Chief och dessutom gett sig själv smeknamnet ?President T?, men än har han inte lyckats få till muren mellan USA och Mexiko. Där har nu 32 personer gripits för att de inte tycker som honom, utan de demonstrerar mot att USA inte släpper in de människor som anlände till Tijuana i Mexiko i november.
Fyra anmälare hörde av sig till Granskningsnämnden och påpekade att demonstranterna i själva verket greps för att de bröt mot lagen genom olaga intrång och våld mot en gränspolis. Anmälarna menade att Donald Trump i inslaget framställdes som en diktator som låter gripa folk bara för att de tycker annorlunda.
?Att reportrar vädrar personliga ställningstaganden i svts nyhetssändningar är fel och borde aldrig tillåtas nå konsumenterna under sändningstid?, skriver en anmälare.
Även SVT insåg att man hade gjort fel och sände en rättelse den 12 december. Då sade man så här:
? Så en rättelse. För igår morse då berättade vi ju att 32 demonstranter greps vid gränsen mellan USA och Mexiko, och då ska vi säga att 31 personer greps för intrång och en för övergrepp på tjänsteman. Och inget annat.
Även Granskningsnämnden konstaterar att SVT felaktigt uppgett att folk skulle ha gripits för att de inte tyckte som Trump. Nämnden menar dock att den rättelse som utfärdades inte var tydlig i vad som blivit fel i de ursprungliga sändningarna. Av det skälet slår man fast att inslaget strider mot kravet på saklighet.<