Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
FDFMGA har väldigt hög svansföring här och dömer ut alla som kritiserar SR/SVT för att vara vänmstervridna såsom antingen (sd)-anhängare eller tillhörande en grupp han kallar "skrikhögern" (och samtidigt talar om intellektuell slöhet hos sina motståndare...)
Jag finner det symptomatiskt att ingen har brytt sig om att kommentera inlägg #169 som jag för er bekvämlighets skull kopierar här:
"Om man skall lyssna på FDFMGA verkar alla som inte delar hans syn på SR/SVT tillhöra (sd) eller möjligen den grupp han insett inte är (sd) och då förklenande kallas "skrikhögern". Låt oss då kika på ett sifferunderlag från Google och se hur det skall bortförklaras.
Sökning på orden vänsterextrem respektive högerextrem hos svt.se ger 872 resp 7660 träffar.
vänsterextremist vs högerextremist: 549 och 3130.
vänsterextremism vs högerextremism: 485 och 2980
För SR är motsvarande siffror:
403 vs 2440
201 vs 909
192 vs 901
Detta är inget enskilt inslag som kan fällas i någon granskningsnämnd utan en helhetsbild, just det jag har hävdat tidigare att det är det samlade intrycket som visar public service' lutning åt vänster. Fast Google kanske tillhör Åkessons klan...? "
Om jag under åren 2006 till 20014 googlade Fredrik Reinfeldt så är jag säker på att jag fler sökträffar än vad jag får sökträffar om jag googlar på vid var tidpunkt aktuell partiledare för socialdemokraterna (på SVT och SR). Menar du att jag ska tolka det som att SVT och SR var högervridet under dessa år?