Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
2. Vad menar du med progressiv sinnesnäring?
Genuint progressiv som innebär positiva förändringar och/eller regressivt flum och låtsas experter som nina rung?
Intellektuell mångfald är intellektuell sinnesnäring oavsett om man är vänster/progressiv eller höger/konservativ.
3. Beroende på vad du svarade på 2, man behöver inte vara höger för att vara opposition med det "progressiva"
övrigt...
dragqueens är ofta något som är väldigt sexualiserat, alla som tycker att lady busty, miss shameless och småbarn är en bra kombination förtjänar själva en pedofilstämpel och är helt olämpliga att jobba med barn.
intellektuell
Det är även den här typen av material som förebygger fördomar på ett organiskt vis - man får en förstahands upplevelse av individers personlighet, leverne och tankar istället för att få sådant skildrat av tredje part.
3. Precis, det progressiva och det konservativa är en dual övergrupp medan politik är en undergrupp till föregående.
Jag har också svårt att se poängen. Dragqueens är spelade och påhittade karaktärer som inte återfinns någon annanstans än i miljöer för vuxna. Den barnvänliga varianten vore en clown.
När jag var nyinflyttad till Stockholm så fanns det flera dragqueens i mitt festsällskap. Energin som de kunde dela med sig av under en utekväll var enorm men det som skapade magin hade varit straffbart bland barn, och vad är poängen då?