Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Partiet jobbar för att behålla tolkningsföreträdet. Alltid bemöta allt så fort som möjligt.

Sprida fake news. 

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    SVT:s olika sätt att hålla en intervju. Beroende på vem man frågar.
    twitter.com/bjornhakansson/status/1381501723697672193

Som vanligt inom public service ställer @AHedenmo 
    flera av sina frågor så att MP får en chans att förklara sig medan frågorna till M ställs så att de tvingas att försvara sig. Det går sällan ens för en erfaren intervjuare att helt dölja vilken part man är mest kritisk till.
  • Flash Gordon

SVT nickar jakande med när Socialdemokraterna sprider sin världsbild i 15 minuter.

Inte en kritisk fråga om hennes påståenden om exempelvis "massiva skattesänkningar" i ett land som ändå har bland världens högsta, om inte DE högsta, skatterna.

twitter.com/JohanRomin/status/1381933621787901956

Här bjuder PS på 14 min ren marknadsföring av en ny bok av Lisa Pelling, chef vid LO-finansierade Arena Idé. Kontentan av intervjun: "Om vi inte har socialdemokraternas syn på samhällsutvecklingen har vi ett enormt stort problem". Antalet frågor totalt: 9. Antalet motfrågor: 0.

Från ca 1:11
    www.svt.se/nyheter/svtforum/ku-utfragning-av-forsvarsministern

En socialdemokrat helt oförstående till att folks ser invandringens kostnader.

• Flash Gordon

Socialdemokratin som normen inom Public Service

twitter.com/JohanRomin/status/1381944177345363971

Jag har ju jobbat inom PS under lång tid. Och saken är den att för många som jobbar där är den socialdemokratiska diskursen normen. De reflekterar inte över att det som Pelling säger här ens är politiskt trots att hennes fokus o svar i denna intervju är det. Intervjun är faktiskt 

intressant ur studiesynpunkt hur ett sätt att se på samhället presenteras som självklart och grundläggande o hur uppfattningar som strider emot uppfattningen skildras som avvikande o konstig. Man kan absolut göra sådana intervjuer, men då måste intervjuaren komma med

motfrågor och ifrågasättanden. Här skulle en sådan motfråga kunna låta "Men polisen uppger ju att den kriminalitet som finns i samhället är organiserad och samhällsfarlig, är det då inte konstigt om människor känner oro?" Eller

en annan variant "Men vilket ansvar ser du att socialdemokraterna har som regeringsbärande parti att människor har dessa uppfattningar om kriminaliteten?". Kanske hade Pelling då uttryckt ngt som var kritiskt mot de egna. Här får hon istället oemotsagt driva sina teser

• Flash Gordon

Public Service konstanta vridning åt vänster

Ständigt valet av vinkel. Valet av perspektiv. Alltid vänster. Alltid anti-vitt. Alltid feminsitiskt. Alltid HBT.

Av säkert ett hundratal nya serier på strömningstjänster som Netflix, HBO, Amazon Prime osv så väljer SVT kultur att recensera, sprida och hylla en serie om den vite mannens påstådda inneboende "rasism".
    www.svt.se/kultur/tv-recension-exterminate-all-the-brutes-stirrar-ner-i-folkmordets-avgrunder

Och serien som recenserades och hyllades innan dess var en serie om : "rasism"
    www.svt.se/kultur/recension-small-axe-ar-en-fulltraff

Och innan dess: om "rasism" och girlpower och "gay" och ...

Så ser vänstervridningen ut. Det självklara valet av tema och vinkel. Alltid. Överallt.

• Flash Gordon

Kul SR. Verkligen.

Raul Castro benämns enbart som ”president” på Kuba. President, ett ord som får en att tänka på folkvalda presidenter.

https://sverigesradio.se/artikel/raul-castro-bekraftar-lamnar-ledarrollen-kommunistpartiet

Ett alternativ hade ju varit att kalla honom diktator – och den titeln behövs det inga citationstecken runt. Eller åtminstone ”ledare”. Eller ”kommunistpartiets ordförande”.

Till och med DN lyckas bättre:

https://www.dn.se/varlden/castro-slapper-greppet-om-kommunistpartiet/

Den 89-årige tidigare diktatorn är yngre bror till den numera bortgångne diktatorn Fidel Castro som styrde landet från revolutionen 1959 till sin avgång 2008.

Ord har betydelse.

• Flash Gordon

Opartiska SVT tar öppet ställning emot Sverigedemokraterna.

twitter.com/InteSosseSe/status/1386294864258605063

Fler medlemmar i L trots SD-beslut, skriver de.

Fler medlemmar i L tack vare SD-beslut är ett annan vinkel.

Fler medlemmar i L efter SD-beslut är en neutral variant.

Ord har betydelse.

• Flash Gordon
    Wagner skrev 2021-05-02 12:18:20 följande:
    Inbitna sossar håller på S ungefär som folk i allmänhet håller på ett fotbollslag.

Det spelar ingen roll vad de gör eller vad de säger, de är ändå "bäst".

Och om partiet svänger helt om i en fråga, då var den inbitne sossen FÖR dem då, och FÖR dem sen. Sakfrågan spelar ingen roll.

DET är obildat.

Socialdemokraterna är en värderingsdriven organisation så det är rätt givet att deras aktiva medarbetare svarar det partiledningen säger åt dem att svara. Säger Löfven om ett halvår att det är repatriering som gäller så kommer du att se det i kommentarerna här på FL direkt.

Det är ju i princip bara deras väljare som är fria att ha en avvikande åsikt. Om vi talar "sossar" som i alla från Löfven till väljare.
  • Flash Gordon

SR reporter inleder relation med islamist som hon granskar och därefter vinklas alla reportage från henne till islamistens fördel och hon ljuger om sina kontakter med islamisten. SR pumpar glatt ut hennes budskap.

SR får till slut reda på förhållandet och hon får lämna men utåt sett håller SR käften och korrigerar inte hennes reportage som alltså fortfarande står som "sanningen" i SR:s kanaler.

SR är ett skyddsobjekt. Journalister där gängar sig med personer som SÄPO klassar som säkerhetsrisk.

Det krävs att Doku avslöjar härvan för att det ska bli offentligt.

När Doku avslöjar det ringer islamisten upp och hatar/hotar journalisterna på Doku

doku.nu/2021/05/05/ekoreporter-inledde-relation-med-sakerhetshot/

"Opartiska SR"

• Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2021-05-05 10:46:08 följande:
    SR reporter inleder relation med islamist som hon granskar och därefter vinklas alla reportage från henne till islamistens fördel och hon ljuger om sina kontakter med islamisten. SR pumpar glatt ut hennes budskap.

SR får till slut reda på förhållandet och hon får lämna men utåt sett håller SR käften och korrigerar inte hennes reportage som alltså fortfarande står som "sanningen" i SR:s kanaler.

SR är ett skyddsobjekt. Journalister där gängar sig med personer som SÄPO klassar som säkerhetsrisk.

Det krävs att Doku avslöjar härvan för att det ska bli offentligt.

När Doku avslöjar det ringer islamisten upp och hatar/hotar journalisterna på Doku

doku.nu/2021/05/05/ekoreporter-inledde-relati.../

"Opartiska SR"
    De söta tu i ett "reportage" på SR där säkerhetshotet okritiskt får lägga fram sin sak i nästan en kvart

sverigesradio.se/artikel/7368437

Det ligger alltså fortfarande ute helt okommenterat av SR centralt
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?