Flash Gordon skrev 2022-05-19 13:21:05 följande:
Hur många gånger PS fälls i GN är inget mått på hur långt åt vänster PS står. Det är bara ett ungefärligt mått på hur många gånger de gått åt helsike för långt till vänster och enbart av de inslag som anmälts.
Du har fortfarande kvar grundanslaget inom PS som alltid är åt vänster.
Det bara berättar att de är opartiska extremt ofta, och vi vet sedan innan att extremhögern går krig emot saklighet, objektivitet och opartiskhet, då det är ett hot mot agendan att någon är saklig och objektiv.
Det är ingen som missat detta vid detta laget och som hängt med.
Och ditt "vänster" berättar bara att du inte gillar opartiskhet, och komiken börjar sen där.
Och när man säger att man vill ha bort SVT/SR som det överdrivet mest opartiska mediet i Sverige, och för de inte är opartiska nog
Vem hittar på så konstiga saker som redan och att man redan där inser det bara är en agenda då den tokiga saknar all logik.
Det vi tar med oss igen dock, det är ytterligare en gång till så har man fallerat att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och samtidigt berättade du att opartiskhet, sakligt och objektivt är vänster, ledsen, det betyder bara saklighet, objektivitet och opartiskt.
LaviniaLetitia skrev 2022-05-19 20:26:30 följande:
Klart som Fan att SVT har köpt klimatgrejen lock, stock and barrel! Sedan ska jag säga, att jag inte VET vad som är sant, och att det är möjligt att dom har rätt i detta. Men det spelar ingen roll, de borde ändå ge mer luft åt de naturvetare och ingenjörer som OCKSÅ finns, som påstår att detta är naturliga fluktuationer i klimatet, som människan inte påverkar. OBS att jag INTE säger att SVT måste ge plats åt allvarstyngda låtsasforskare som hävdar att jorden är platt - på grund av att den frågan är avgjord med hundraprocentig säkerhet. Men klimatfrågan ÄR ju inte det.
Dock tycker jag inte att just denna bias är så jätteallvarlig, eftersom det ändå inte SKADAR någon att sälja bilen och börja cykla, odla lite egna grönsaker, örter, blommor och frukt i stället för att handla sådana som skickats över halva jordklotet, återvinna mer, använda sina kläder längre innan de kasseras o.s.v.. Det finns egentligen ingen baksida på det - vilket det FANNS, under alla de åren (och till viss del fortfarande) då de ljög oss rakt upp i ansiktet om att invandrare är lönsamma, invandrare inte begår mer brott än svenskar, asylsökare inte fuskar utan alltid flyr från tortyr och död, hederskultur existerar inte utan är ett påhitt från högerkrafter, o.s.v., o.s.v.. Hade svenska folket fått veta sanningen tidigare, så hade de börjat rösta på Sd och då hade inströmningen strypts fortare.
För att återgå till klimatfrågan, så är jag inte blind för vissa personers och gruppers egenheter, bara för att jag vanligen befinner mig på samma sida. Visst är det så, att det i de borgerliga partierna + Sd finns många män som inte kan tänka sig att leva utan sina bensin- och dieseldrivna bilar (och traktorer, men det måste ju vara OK om de används på åkrarna), och inte heller kan tänka sig att avstå från flyget varken på affärsresor eller privata resor, eller från att bo i fristående hus som ångar ut värme åt alla väderstreck. Samtidigt finns det naturligtvis många på vänsterkanten som inte skulle ha råd med något av det ändå, och som inte har klarat av att ta körkort, och därför är skadeglada nu. Människors motiv är sällan renodlat goda.
Jag tycker att det är synd att klimatfrågan blev politiserad. Det hade varit bättre om forskningen hade fått fortsätta, och under tiden kunde regeringarna oavsett partifärg, ha underlättat för energisparande åtgärder av olika slag. Utan att det behövde bli valfrågor av det.
Objektiviteten berättar att miljön och klimatet är hotade, vad kvasivetenskap ska ge oss är det ingen som vet.
Vi vet redan om att forskningen före oljeindustrins desinformation, då var det ¨100% forskningen som berättade att den är människogjord och måste adresseras, och nu ligger den på ~95% konsensus i vad som orsakar vad.
Och så har man det lilla abret med Exxon mobiles klimatforskning, som stödjer att planeten värms upp och pga fossilabränslen.
Komiken är att SVT/SR bara upprepar fakta, forskning och saklighet med en röd tråd....., och det är både objektivt och opartiskt.
Och visst är det intressant att det är så, och man inser att SVT/SR förblir vara opartiska, och det verkar jobbigt att de är, udda är det tveklöst.
Flash Gordon skrev 2022-05-20 07:29:51 följande:
Ja, nästan. Två procent anser att PS är högervridet.
Men att bara sex av tio anser att PS är opartiska är förstås ett gigantiskt demokratiskt problem för ett statligt mediebolag som påstår sig vara "neutrala"
Den siffra du söker är tio av tio.
----
Eftersom det finns gott om forskare som anser annorlunda om stora delar av klimatdebatten så är det förstås partisk om den bara visar ena sidan. Vilket är precis vad du beskriver.
För din punkt 2 så rapporterar media vad vissa forskare kommit fram till och då ofta dessutom vinklat.
Klimatet och energidebatten är ett jättebra exempel på PS vridning åt vänster.
Dina låtsas undersökningar berättar inget.
Fakta är vad den är, och du kallar den för partiskt, det berättar faktiskt inget om klimatet, dock allt om dig.
Och stora komiken även om du tror du ducka för klimatet, så är miljön lika illa ställt med, men det försöker ni också låtsas om inte är så.
Man får verkligen hoppas ni inte har barn någon av er, och med tanke på vad ni vill lämna över till dom och en döende planet.
Dock det mest intressanta, och det är igen så inser man att SVT/SR är opartiska, hur kan det vara så svårt och påvisa att de inte skulle vara opartiska?