Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
JA, SVT/SR är opartiska, och du inte skrivit ett enda ord som ens får en att fundera på annat.
Tycker du inte det är rätt intressant du glömmer av var gång?
Så du har bytt från att diskutera fakta - som kan visas med vetenkapliga metoder- till att diskutera någonting annat.
Vad betyder opartisk för dig? jag tror du menar att PS ska vara en arena för att saluföra varje politisk inriktning - men PS ska inte saluföra någon annan inriktning än den som demokratiparagrafen kräver.
Tomteprat som det Jönsson och Petersson saluför på sociala medier för att tjäan sig en hacka faller inte under opartiskt innehåll - det är som att jämföra med att använda en tidnings ledarsida som nyhetsrapportering.
Ja, jag vet att just det senare är vanligt bland SDs fotfolk här på FL - de kan kanske inte skilja på åsikter och fakta då de mer än ofta anser att vad som är fakta är en fråga om åsikter.
Tycker det är fascinerande att hen går till att prata om göra SVT/SR partiska för att vara opartiska.
Och det komiska skulle SVT/SR sända detta och vara opartiska, ja, då skulle de rasa och vara helt galet arga.
För sakligt objektiv får man inte vara, och lärt mig sedan länge de gråter över när de berättar om tex förintelsen eller hitler och sakligt objektivt, som är fakta sedan länge.
Man inser att användaren antingen inte har en susning om vad o0partiskt är(fast hävdar annat), eller så är det en agenda och narrativ.
För säga att SVT/SR ska bli partiska för vara opartiska är en väldigt udda sak ock säga.
Vilka halmgubbar?
Du glömde av att berätta.
Om inte så är det givetvis inte likvärdig sinnesnäring och om det faktiskt var vad du menade så tycker jag att du ska ta en nypa luft innan du sätter dig här igen.
Och ytterligare ett inlägg till så inser man att SVT/SR är opartiska, och du kommer av någon underlig anledning inte en enda millimeter närmare, och ditt svar att göra SVT/SR opartiska, är att göra dom partiska.
Däremot önskar jag nästan nu att de sänder detta skräpet, och sen är opartiska och sakligt objektiva att beskriva detta.
För det vet vi redan att det kommer inte alls uppskattas den opartiskheten och objektiviteten
Ohh, det intressanta dock är att SVT/SR förblir opartiskt även efter detta inlägg IGEN.
Tycker du inte det är rätt intressant du fallerade igen med detta?
Anser du att det vore OK/opartiskt om Public Service enbart innehöll konservativ sinnesnäring?
🙈🙊🙉