Digestive skrev 2022-05-12 17:27:29 följande:
Lösningen på rådande exkludering är inkludering. Det säger sig självt.
Jag har ingen anledning att kännas vid någonting sådant. Har inga synpunkter överhuvudtaget angående andras sexualitet.
Det är du själv som tycker att andras konstiga sex är äcklande, på tal om att projicera.
Jag står bakom andra personers sexualitet varje och deras rättigheter.
Och svårt och förstå att jag har svårt för sexet i sig självt och att det berör mig svårt, men jag bara låter den delen bero.
För vem har hybrisen att äga en annan persons sexualitet och säga det är fel.
För sm du ser, det gör inte jag.
Men skoj du försökte lägga orden i munnen på mig och tro det har betydelse för deras rättigheter som människor.
Och låter mer som det existerar en agenda där, än se vad jag faktiskt säger.
Och jag är helt övertygad om att det finns de som finner heterosexualitet äckligt också, och är helt okey för mig.
Sen kommer större frågan, vad trodde du skulle säga med något som berättar att jag står bakom deras rättigheter som människor oavsett vad jag tycker om sexakten.
Mycket talande.
Digestive skrev 2022-05-12 17:34:37 följande:
Ja, som ovan, men rätt intressant att du inte inser vad jag säger om människors rättigheter oavsett vilken sexualitet de har.
Och nästa intressanta är hur du ser det som fel jag står bakom detta, och enbart för att jag äcklas över deras sexliv.
Men kärlek bryr sig inte om vad du säger eller jag, dock vet de med annan sexualitet och läggning, att de har mig i ryggen och står bakom dom.
Kan man säga samma om dig????
En del säger nej.
AndreaBD skrev 2022-05-12 17:56:48 följande:
Ser du inte skillnaden mellan vad man personligen känner och hur man behandlar människor som gillar annat än vad man själv gör?
Vi får förstå att användaren känner sig ansatt, och bara tittar på enskilda ord och sen tror sig säga något med detta.
Och det som udda nog inte kommer med, det är just att jag står bakom deras rättigheter.
Digestive skrev 2022-05-12 18:09:37 följande:
Absolut men nu skrev klyban om att vara livrädd för andras sexualitet.
Det vill säga att vederbörande själv åsyftade känslor och jag gav helt enkelt svar på tal.
Alltså, min enda position i det här är att jag anser det fel av RFSL/svenska Pride att exkludera människor, tankar och idéer. Nothing more. Nothing less.
Nope, det jag sade jag äcklas över det sex de har, då det är inte min och kan inte förlika med med en kuk i röven.
Och det jag också sade är jag står bakom deras rättigheter, men det verkar du inte gilla och med tanke det tas bort.
Och en enskild kompartmentalisering, ska radera andra personers rättigheter i RFSL och PRIDE.
Det berättar att du inte accepterar att de får rättigheter, och med tanke du fokuserar svårt på en punkt som saknar betydelse för resten.
Mycket talande.
Digestive skrev 2022-05-12 19:16:57 följande:
Min åsikt kvarstår. Att politisera Pride är i min mening enbart olyckligt.
Projicera inte din politisering på andra som står bakom andra människors sexualitet som avviker från hetro.
Digestive skrev 2022-05-12 20:18:31 följande:
Ja, att bemöta relevanta åsikter i en öppen dialog är alldeles för vuxet.
Jo, vi vet om relevansen för dig är att hindra deras arbeta för rättigheter, genom en kompartmentalisering.