Digestive skrev 2019-11-02 11:37:19 följande:
Hahaha... varken religion, konservatism eller nationalism kan beskrivas som en åsikt - vardera sfär består av ett komplex med åsikter och precis som gener behöver inte alla åsikter inom sfären aktiveras av den som befinner sig inom den.
Men visst, jag ska inte underskatta en socialdemokratisk rasist som lever i en Duplo-värld - givetvis kan just du ha en (1) åsikt som du kallar för socialdemokrati. Det hade inte ens förvånat när allt annat innehåll mellan dina öron kommer ut i simplaste möjlig form.
Men fint så rassN. Public Service ska alltså inte representera dessa tre grupper proportionerligt med deras storlek som samhällsgrupper... på grund av >>rasister, nazister, terrorister, pedofiler, folk som förespråkar kvinnlig könsstympning, med mera, med mera.<<.
Både lustigt och olustigt att du framställer dessa åsikter som essentiella för nämnda grupper.
Du har aldrig haft så stora studieskulder va?
Jag tror att varenda kotte med en något så när funktionell tankekapacitet förstår att jag åsyftar material och representanter ur nämnda åsiktssfärer som går i linje med våra >>grundläggande svenska värderingar<<.
Men det förstår inte FDFMGA för han tror och anser uppenbarligen att det inte finns sådant material eller några sådana representanter inom dessa grupper. Därmed finner han det korrekt och riktigt att dessa grupper inte återspeglas proportionerligt utifrån samhällsgruppernas storlekar i Public Service.
Man kan verkligen inte beskylla rasister för att ha någonting klokt att säga eller någonting intellektuellt bidra med... FDFMGA inget undantag från regeln.
En härlig känsla för demokrati har rassN men man kan iallafall förstå varför. I en värld av Duplo gör rassN det helt enkelt så simpelt som möjligt för sig, antagligen för att överhuvudtaget hänga med i en egen tanke...
Hmm, det verkar som du bara fått lära dig de första valsstegen under den där danskursen du berättat om.
Du får gärna ha åsikten att det är rasistiskt att påstå att nyauktoritära har feminism, klimatvetenskap och invandring som särskilda hatobjekt. Du är bara en i skaran som saknar förmåga eller vilja att begripa skillnaden - vet inte hur många gånger jag sett sverigedemokrater jämra sig över den rasism som dess anhängare utsätts för.
Och visst kan man ha uppfattningen att nationalism, religion, konservatism med mera är åsiktssystem. Min åsikt är att det inte finns någon gud medan andra är av åsikten att gud har skapat Universum.
Min åsikt är att många nyauktoritära är lika lättkränkta som de är snara till att ta till de medel de har till sitt förfogande för att kränka dem som inte duttar med dem - men att de nyauktoritära sällan har tillgång till annat än en slags leksaksverktygslåda med förollämpningar. Det blir liksom som att försöka slå in en spik med en plasthammare
För övrigt så noterade jag att du i vanlig ordning utgick från dig själv när du rotade i din leksakslåda. Jag sitter inte ner när jag kissar utan gör det stående. Men så tillhör jag dem som har för vana att torka upp efter mig själv om jag skulle råka skvätta.
Generellt så tycks det vara så att många nyauktoritära aldrig fått lära sig detta.
Lycka till med konverteringen till islam, om den blir av
Digestive skrev 2019-11-01 13:19:13 följande:
.
Det här sitter du och pissar på för full kran - bara för att få tjafsa polariserad skit och utöva en minst sagt kontraproduktiv parti/etablissemangs/paradigm-aktivism.