Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Digestive skrev 2019-11-01 12:31:08 följande:
Inte alls, det finns gott om material som faller övriga grupper i smaken i Public Service. Jag kan som sagt länka till 14 föreläsningar i feministiskt förtecken medan jag inte kan länka till någonting dylikt som kritiserar dagens svenska feminism och världsbilden den bygger på.Nu har dock Public Service ett uppdrag att bemöta Sveriges befolkning... inte att lämna ~3/10 av befolkningen utan material som faller deras ideologiska/filosofiska/religiösa sfär i smaken. Sedan så överrepresenteras säkerligen vissa grupper hur man än gör - MEN problemet ligger fortfarande i att större samhällsgrupper inte bemöts ALLS i Public Services material, på ett ideologiskt/filosofiskt/religiöst plan.
Aja, du verkar inte hänga med överhuvudtaget. Alternativt skiter i ~3/10 av befolkningen som om du hade tredje gradens problem med fördomar och förutfattade meningar.
Så jag kan mycket väl tänka mig att du anser att sådant som man kan läsa här under rubriken Jämställdhet (eller vad FL nu har för rubrik) inte riktigt fått något utrymme inom public service.
Tänk förresten så mycket utrymme Greta Thunberg har fått