nihka skrev 2019-10-25 10:12:56 följande:
Hahahaha! M&N står väl ensam i sitt febrila nickskapande för en stor del av rösterna.
Känn dig stärkt du
Hur ska du ha det nu? Fick man uttrycka sin åsikt för dig eller är man "högljudd och självutnämnd" då?
Jepp jag anmäler inlägg som bryter mot forumreglerna, särskilt personangrepp och är helt öppen med det. Vi vill ju inte att forumgängkriminella ska få ta över forumet.
Så här tycker svenska folket:
Högt och stabilt förtroende för SVT i Förtroendebarometern 2019
svt.se ? hogt-och-stabilt-fortroende-svt-i-fortroendebarometern-2019
Det finns massor av belagda exempel där PS inte är objektiva.
Bara i denna tråden finns några mycket väl beskrivna exempel.
391 personer, 79% som har besvarat trådstarten, anser att PS INTE är objektiva.
Så vitt jag kan se är ni tre högljudda i tråden som anser att vi nästan 400 personer har fel.
Jag förbehåller mig rätten att dra min egen slutsats.
Och självfallet är du, eller ni tre, fri att dra din egen slutsats.
Som sagt, jag kommer inte anmäla dig eller någon annan pga åsikt eftersom det är min absoluta övertygelse att alla är fria att ha sin åsikt.
Jag vet redan av erfarenhet att du inte delar min åsikt om detta, du ägnar dig åt hot och försök att tysta mig och andra för att vi har en annan åsikt än du.
Ibland har du uppenbarligen lyckats, trots att det påstås vara fritt att ha en egen åsikt, men för det allra mesta så har du ju inte fått gehör.
Om jag inte misstar mig så har väl även du själv blivit anmäld och även fälld?
Jag förstår att väldigt många i en enkätundersökning svarar att de har högt förtroende. Men som så många gånger har visat sig vid seriösa studier så brukar man komma fram till ungefär "som man ropar får man svar".
Min åsikt är att utfallet skulle bli ett helt annat om man t ex frågade svenska folket om de anser att 54 miljarder kronor är en rimlig kostnad för PS.
Anser du själv och personligen nihka att skattebetalarnas pengar används på bästa sätt när PS får kosta 54 miljarder kronor? Om jag minns rätt brukar du prata om att skattepengar och resurser behövs inom t ex skola/vård/omsorg etc?
Jag tycker att du är väldigt högljudd och väldigt intolerant mot mig och andra människor, rent av uppträder mycket obehagligt, och jag tycker att du har utnämnt dig själv att tycka rätt medan andra (nästan 400 i bara detta exempel) tycker fel. Ibland upplever jag dig som att du har utsett dig själv till den som bestämmer över detta forum, att du bestämmer vem som har rätt och vem som har fel, att du gärna vill försöka bestämma vem som ska tystas medan du själv ska få höras.
Men detta kanske har ett samband med hur det ibland (ofta?) går till även på Public Service?
Men jag kommer alltid stå upp för att även du har rätt till din åsikt,
även om jag inte delar den.