Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Flash Gordon skrev 2020-09-21 11:55:46 följande:

Härliga "opartiska" public service ...

SD tar upp ett förslag på en särskild koratare polisutbildning som ett sätt att få ut fler poliser, snabbare på gatorna
    nyheter24.se/nyheter/politik/947244-sd-forslaget-infor-ny-sorts-polis-med-kortare-utbildning

"Vi behöver se över alternativa möjligheter, och då tycker vi att man ska utreda ett slags snabbspår för människor som har arbetat som till exempel ordningsvakter eller haft vissa befogenheter inom Försvarsmakten, som då skulle kunna få tjänst som en sorts assisterande poliser"

Sveriges Radios svar: 

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7557852

Gör en totalt irrelevant jämförelse med en kort polisutbildning i Frankrike.

Hittar en författare som gått denna och därefter Wallraffat som polis i den franska poliskåren - som är avsevärt med problematisk än den svenska - och nu är kritisk mot polisen i allmänhet och adderar några kritiska ord om själva utbildningen.

SR kopplar denna kritik (i ett hela annat land, med en helt annan utbildning och en helt annan poliskår) till SD:s förslag ...

Det är nästan så man kan tro att SR med flit försöker svartmåla SD:s föslag.

Du menar att man tar upp hur det har funkat någon annanstans. Ja herre jösses vilken "svartmålning"
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2020-09-26 12:24:26 följande:
    Om nu SR är en så rasistisk och förtryckande inrättning är det väl utmärkt att lägga ner det?

Ska skattepengar finansiera rasism på betald arbetstid?
    Jaha. Är det därför du tittar på SVT och tycker deras program är bra? Fast det var ju i en annan tråd förstås
  • nihka
    Rothia Usla skrev 2020-09-26 15:52:37 följande:
    Eller är det lika okej om 90% av arbetarna och journalisterna där skulle röstat på SD eller AFS? Hade folk sagt samma sak då? Att de kan skilja mellan arbete och åsikter?

Hur vet du att du att det inte är så? Vi är inte skyldiga att redovisa hur vi röstar i Sverige - än så länge iaf och vi kan svara sanningsenligt eller inte på en fråga om det.

Tänker du likadant om exempelvis lärare - att de inte heller kan skilja mellan arbete och åsikter och om även de är "vänstervridna" var finns SDs folk - för de jobbar eller? 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-09-27 10:23:04 följande:

26 minuter.

WOW! Mer än dubbelt så länge innan du tog rast jämfört med förra arbetspasset.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-09-23 05:58:44 följande:

53 minuter den här gången.

Bevakningen håller stilen.

Verkligen dygnet runt alltså

Är du van vid att bli ignorerad irl så det blir jobbigt när någon adresserar dina inlägg på ett diskussionsforum?

Vill du bli ignorerad här också? Annars är det lite idén med ett diskussionsforum - att det inte ska vara alternerande monologer.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-09-29 14:08:13 följande:

SVT tar inte ställning, eller ... ?!

twitter.com/M____i____T/status/1305985381687603204

Nu väntar vi på motvikten. Barnprogramet om det ensamkommande barnet i 25-årsåldern som begick övergrepp på andra.

Aktivist-TV.

Tycker du att man ska visa övergreppen på Bollibompa också? Kanske lite ISIS-avrättningar med?

Förstår att du ser fram emot SD-TVs barntablå Kräks
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-04 09:45:14 följande:

Morgonskiftet har precis klivit på.

Inget treskift där inte.

Om du inte vill att folk ska svara på dina inlägg föreslår jag att du inte skriver några utan PMar.
  • nihka
    Rataxes skrev 2020-10-05 12:53:08 följande:
    Mitt inlägg hade ingenting med ditt snyftande om uppsagda att göra. Vad tror du citatfunktionen är till för?
    Kanske gottar du dig när du får höra att någon är uppsagd men för de allra flesta är en uppsägning ett trauma, alltså för den uppsagda.
  • nihka
    Padirac skrev 2020-10-05 23:49:32 följande:
    Kan inte hålla med Uwell om att hon skulle vara bättre på debatt än Elfsberg.

Men Elfsberg sa emot Uwell - väntar nu på att kritikerna ska kalla inslaget för vänstervinklat
    Nej, det var hon verkligen inte och förnekade dessutom en del fakta.

Det skulle väl vara för att man lät en mer kunnig person uttala sig om vad en mindre kunnig person sa och på så vis framställs den mindre kunniga mindre positivt.

Man kunde ju förstås ha bleepat ut henne när det for iväg som värst för att skona henne från att framstå som så okunnig, men det hade väl tolkats som än mer vänstervridet
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?