Xelol skrev 2020-07-20 18:27:57 följande:
Lite utdrag hur opartiska PS rapporterar senaste åren, som vanligt så är Oppositionen onda och regeringen goda i PS media värld.
1.
Så varför gör man det då? Dumhet eller ideologi? [- - -] Att kultur- ministern skippat tv-avgiften ligger helt i linje med hennes ideologiska hemvist i den Timbrohöger som alltid sett public service som en sorts förtryck. Liksom tvånget att över huvud taget betala för andras teaterbiljetter och museibesök via skatten. Nu slipper de betala för gratisfluktarna på museerna och det är nog bara början. För visst verkar det som att det är här, på kulturpolitikens lilla bakgård, som de nya Moderaterna bestämt sig för att släppa ut det gamla höger- spöket ändå.
2.
De flesta barnen i Sverige går ju i förskolan. Men det finns familjer som inte har råd att ha sina barn där. Men nu har det kommit ett förslag från Socialdemokraterna att förskolan ska bli billigare så att fler barn kan få möjlighet att gå där. Det kan nämligen hjälpa barnen att bli bättre på sitt språk och lära sig umgås med andra barn på ett bra sätt.
3.
2016 så uppfyllde ju bara fem av de 27 medlemmarna i Nato, Sverige är ju inte Nato-medlem, gubevars, men kravet på en försvarsbudget på två procent av BNP som du var inne på.
4.
(Frilansjournalist) Världens äldste man, precis. Och man kan ju fråga sig om vi vill bli äldre till varje pris. Det är ju inte [...] (Pgl.)
Ja, hur länge vill du jobba, [frilansjournalistens namn]? (Frilansjournalist) Ja, inte tills jag är 100 i alla fall. (Pgl.) Vill du leva till du är 116 över huvud taget? (Frilansjournalist) Jag tycker runt, strax över 80 verkar vara en bra, bra ålder att ta ner skylten. (Pgl.) Det känns ju jättejobbigt om du ska jobba ända till 70 som Fredrik Reinfeldt vill. (Frilansjournalist) Ja, jag hoppas att jag kommer slippa det. (Pgl.) Ja, okej. Det vete sjutton om du kommer slippa hör du du.
5.
Och efter det den politiska låten från Kartellen Bort med Alliansen, vilket påminner mig om att ni måste gå ut och rösta på söndag, svenska folket. Det är ert ansvar.
6.
Att Moderaterna nu är med på miljötåget beror till stor del på att det går att både tjäna och spara pengar genom att vara miljövänlig.
7.
(Pgl.) Dagens program har handlat om rasism faktiskt. [- - -] Ett rasistiskt parti gjorde enorma valframgångar 2006 och då i framför allt...
(Lyssnare) Sverigedemokraterna.
(Pgl.) Ja, det var ju det jag tänkte fråga efter. Vad heter det här rasistiska partiet? Det var rätt. Sverigedemokraterna gjorde, tyvärr får jag väl säga, väldigt stora framgångar i senaste valet
8.
Men det blir kallare om nätterna och jag har börjat elda kvällsbrasor och tända många ljus igen. Det är härligt, och det behövs, av olika anledningar i Sverige efter valet. Det har blivit kallare hör ni. Framför allt på landsbygden, det är där som Sverigedemokraterna tagit flest röster, där gror missnöje, avund och rasism värst. Där knappt några invandrare finns. Jag gissar att det mesta handlar om allmänt missnöje och maktlöshet mot centralstyrning i huvudkommuner och i riksdag. Människor som är nöjda med sin tillvaro röstar inte på SD, tror jag.
I den öppna spisen flammar dagstidningarna med de kylande val- resultaten upp för en stund innan de slocknar och förkolnar snabbt. Låt oss hoppas att det blir samma sak med rasismens utbredning. Att den kalla rasism som nu har flammat upp förkolnar kvickt när vi gemensamt värnar och argumenterar för det Sverige som står för goda värderingar.
Nämnden uttalade att mot bakgrund av den