Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2022-05-11 20:59:26 följande:

Du har berättat länge nu att du är livrädd för andras människors sexualitet och att även de har rättigheter.

Har jag? Det var som tusan!

Härligt att se dig kravla efter lögner.
  • Digestive

Nu gör han det igen för övrigt - likställer Pride med rättigheter för sexuella minoriteter.

Likväl ser vederbörande inte problemet med att i samma veva vara exkluderande.

Lyteskomik.

• Digestive
    klyban skrev 2022-05-12 06:38:36 följande:

Alltid intressant med andra människors besatthet över nått de inte ens har med att göra.

Men vist arbetar RFSL för rättigheter för alla sexualiteter och inte bara hetro.
    Och det är sjukt intressant att se dessa attacker mot detta, och sen låtsas om att inte vara rädd för dom.

Är jag är alltid sjukt fascinerad över de som tror sig äga rätten över andra människors sexualitet och läggning och på nått de har inte nått med att göra, hur uppstår en sådan svår hybris?

Jag har också svårt för viss moralism och oviljan att sätta sig in i saker man kritiserar.

Det verkar dock bero på ämne för din del.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-12 12:48:31 följande:

Vad mer tydligt är det på andra sexualiteter, en del är så galet rädda att de inte gör annat och pratar om andra sexualiteter som besatta.
    Har aldrig förstått den hybrisen att man tror sig äga andra människors sexualitet och läggning.
    För mig är det helt ointressant.

Ja, andras sexualitet är helt ointressant. Bättre att ha fullt upp med sin egen!
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-12 13:44:21 följande:

Ändå har vi trådarna fulla med som pratar om hemska RFSL som står upp för människors rättighet.

Det är direkt sorgligt att en del lägger så mycket tid, på något de aldrig någonsin kommer ha med att göra.

Jag kan köpa att folk kritiserar RFSL/Pride som organisationer - hur och varför saker och ting görs - det är dock bedrövligt när kritiken berör individ, grupp och sexualitet.

Att exempelvis politisera svenska Pride och börja exkludera människor, tankar och idéer var ingenting bra och fullständigt onödigt.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-12 16:14:27 följande:

De som politiserar dom, det är ju dessa som är helt fixerade vid sexualiteten.
    Faktiskt ingen som jag någonsin som  är emot dessa, som inte samtidigt drar in politik i våra kön.

Men självfallet måste politik sköta så även deras rättigheter stöds, men det är då att politisera?
    Det är denna svåra fixering på något folk inte har med att göra, där det riktiga problemet finns.

Det är inte utomstående krafter som har fått RFSL/svenska Pride att exkludera vissa människor, tankar och idéer.

Det är deras val politisera sin verksamhet och även deras ansvar.
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-12 14:53:35 följande:
    Det var poängen som jag ville ha fram, men då var det en som började dilla om att jag exkluderar homosexuella ( ! ) och annat svammel.
    Det är tjafs för tjafsets skull.

Tydligen är det sexualmoralister som har politiserat RFSL/svenska Pride enligt vederbörande. Tanken på att sådana skulle ha en ledande ställning inom dessa verksamheter är hyggligt underhållande.

Är du duktig på att nypas i fostrande syfte och sätta sexuella olägenheter på plats? Då har vi på RFSL en plats för dig och som verksamhetsansvarig i kommande Pride-firande!

God hantering av linjaler är meriterande.

Drömmer
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-12 17:09:18 följande:

Snacka om att attackera substanslöst och extrem kompartmentalisering med en sak som gått fel.

Och det är mycket talande att man inte kommer med råd att lösa eventuella problem, utan bara ropar politik.
    Känns som en klar projicering inser jag och vem som gör det till politik.

Men svansen av de som är livrädda för andra människors sexualitet som inte är som deras egen, den berättar nått.
    Dock inget du någonsin vill kännas vid.

Lösningen på rådande exkludering är inkludering. Det säger sig självt.

Jag har ingen anledning att kännas vid någonting sådant. Har inga synpunkter överhuvudtaget angående andras sexualitet.

Det är du själv som tycker att andras konstiga sex är äcklande, på tal om att projicera.
    klyban skrev 2022-05-10 06:30:43 följande:

Personligen äcklas jag av andras konstiga sex, men jag har ingen hybris och inbillar mig att jag har nått med det och göra ens det allra minsta.

• Digestive
    klyban skrev 2022-05-10 06:30:43 följande:

Personligen äcklas jag av andras konstiga sex, men jag har ingen hybris och inbillar mig att jag har nått med det och göra ens det allra minsta.

• Digestive
    AndreaBD skrev 2022-05-12 17:56:48 följande:
    Ser du inte skillnaden mellan vad man personligen känner och hur man behandlar människor som gillar annat än vad man själv gör?
    Absolut men nu skrev klyban om att vara livrädd för andras sexualitet.

Det vill säga att vederbörande själv åsyftade känslor och jag gav helt enkelt svar på tal.

Alltså, min enda position i det här är att jag anser det fel av RFSL/svenska Pride att exkludera människor, tankar och idéer. Nothing more. Nothing less.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?