Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Vem tror att alla utom SD är vänster?
Kan det Vasa vutmarna och svansen....
Vem tror att alla utom SD är vänster?
Kan det Vasa vutmarna och svansen....
Alla som sänder radio och tv i Sverige har att förhålla sig till den så kallade demokratiparagrafen i Radio-och tv-lagens femte kapitel. Femte kapitlets första paragraf lyder så här:
?En leverantör av medietjänster som tillhandahåller tv-sändning, beställ-tv eller sökbar text-tv ska se till att programverksamheten som helhet präglas av det demokratiska statsskickets grundidéer och principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet.?
Vad tycker ni som påstår att public service är opartiska om det här.
pbs.twimg.com/media/Dzmh-s2X4AEZ_KQ.jpg
Jag inser att public service är tydligt partiska men i just det där fallet ser jag inte riktigt problemet. De har väl bott i Växjö innan de reste ner till Syrien. För all del, de är gissningsvis inte födda i Växjö men det finns betydligt bättre exempel på partiskhet enligt mig.
Jag kan kommentera dina härskartekniker och personangrepp om du vill. Eller dina osmakliga sexuella anspelningar.
Vilka "sakliga" argument hittar du i min penis?
Jag rekomenderar Henrik Jönssons videor angående Public Service. Inte nog med att SVT är väldigt vänstervridna så producerar de en massa skräp som väldigt få tittar på. Det känns som om mediatjänster som Netfix och Viaplay är mycket bättre på att förmedla underhållning än SVT. Skillnaden är dock att vi får välja själva om vi vill betala för de två.
Pojken är 16 år gammal. Insinuerar diu att SVT "planterat" ett politiskt engagerat barn i reportaget eller vart vill du komma?
Nej SVT har inte ertappats med att "plantera" en person att ge sina åsikter.
SVT sänder TV 20 timmar per dygn året om i flertal kanaler. Varje år så handlar det om flera tusen program.
Du länkar till en lista med 13 programinslag under 6 år som du anser är politiska. Alla som tänker efter inser att det inte bevisar något. Urvalet du länkar till är för litet för att några slutsatser av och ör genomförd av välkända public service-kritiker som finansieras av den marknadsliberala tankesmedjan Timbro
Henrik Jönsson har gjort ett välbehövligt inlägg i public service debatten.
SR håller över lag hög kvalité och har ett existensberättigande eftersom de gör precis det som Public Service ska göra. De tillgodoser de smalare intressen som kommersiell eller politisk media inte är intresserad av. Och några tio kanaler har jag inte i min mottagare. Där får jag nöja mig med fyra. Där den fjärde är vikt till lokalt innehåll vilket innebär att allt inte bara handlar om Stockholm.
Tänkvärt
www.dn.se/kultur/olle-wastberg-oberoendet-for-public-service-bor-skyddas-i-grundlagen/
Så du missade att i ett fall ska tydligen titel politiker användas och i ett annat fall ska en annan yrkestitel användas.
Detta kallas hyckleri
SDsvansen är inte nödvändigvis SDare utan de som hänger efter och runt SD politiska narrativ - detta har plockats upp bland en stor del (inte så mycket längre) allmänborgerliga väljare och det manliga LO-kollektivet.
SDs styrka ligger inte i det intellektuella utan i populism, framlingsfientlighet, rasism och en hel del lögner och post-sanning - dvs det som är motsatsen till intellektualism
Där berättar du vet inget, dock vet vi att SD-svansen är lågutbildad mer än i andra partier.
Och saklig media är det hemskaste som existerar.
Björn Söder - har ha nlämnat partiet - eller blivit kickad?
twitter.com/bjornsoder/status/1376997349432647680
"Björn Söder (SD)