FDFMGA skrev 2016-02-02 21:03:20 följande:
Njaej.
Menar du att Mattias Karlsson inte har sagt vad han sa eller att Sanandaji inte skrev det han skrev.
Inte heller det övriga jag skrev innehåller så mycket av spekulation. Att public service fått sitt uppdrag som bland annat ställer krav på saklighet och opartiskhet av regering och riksdag är ett faktum. Liksom att svenska folket år efter år har ett mycket stort förtroende för SR och SVT - faktiskt väsentligt större förtroende än för något annat, i viss mån med undantag för högskolor och universitet.
Det är också ett faktum att flera så kallade debattörer i den här tråden påstår att folk i gemen inte förstår så mycket som "debattörerna" gör. Det kan man ha olika uppfattning om, min är snarare den motsatta.
Det finns alltid möjlighet att se saker och ting ur olika perspektiv. Demonstrationen i helgen som Mattias Karlsson menar att det var olämpligt av sverigedemokrater att delta i på grund av att de deltagande nazisterna och nyfascisterna kallades visst av någon i den här tråden för en regeringskritisk folklig manifestation eller något ditåt.
Har man den inställningen så är det inte förvånande att man anser att SR och SVT är vänstervridna
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
'Folkets demonstration' kallar sin egen demonstration för regeringskritisk. Dom vill att sittande regering avgår, bland annat. Det är inget jag personligen påstår, utan det är vad dom själva säger. Vilka du syftar till som skulle förstå mer än någon annan får du ta med de berörda. Att Mattias Karlsson har uttalat sig som han har gjort har jag inte på något vis satt mig emot heller, vilket du kan läsa i mitt tidigare inlägg. Och att SVT liksom övrig media låter sina personliga åsikter gå igenom ibland kanske man kan skylla på den mänskliga faktorn, men inte att helt förneka det faktum att det faktiskt sker. Vad det beträffar lördagens demonstration så vill iaf jag avvakta med en bestämd åsikt i frågan tills berörda journalister och Mona Sahlin lämnar underlag för sina anklagelser. Det är inte mer än rätt. Skulle jag ha fel utifrån den informationen jag har tagit del av hittills så lovar jag att återkomma till dig och killbill i tråden och ge er det. Vad det beträffar han Tino så är jag väldigt lite insatt i vad han brukar skriva så jag har ingen åsikt om honom och hans fb-inlägg öht.