Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2022-04-27 07:46:29 följande:
    Din bild verkar sakna källkontroll och försöker förvrida 'hard facts' för att missrepresentera undersökningens resultat.

Desinformation/fake news/propaganda.
    Japp.
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2022-04-28 16:41:23 följande:

Herre J*vla Gud!

Stängslet var trasigt! Var är ansvarig för detta?
    (hälsningar: SVT)

.

twitter.com/Ericson_ubbhult/status/1519627483506688001
    Det var bisarrt att se en sådan granskning av fallet.

Stämmer det att gärningsmannen har haft ett utvisningsbeslut sedan 2017 samt dömts för brott under sin illegala vistelse här i Sverige så är det en skandal i flera riktningar.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-06 10:02:23 följande:

SÅ gör alltid agenda och när de råkar hitta en felsägning/felöversättning, då det är så det fungerar i den.

Det vi tar med oss dock och det enda, det är att SVT/SR fortsätter bara det helt överlägset mest opartiska, objektiva och sakliga mediet i Sverige.

Visst kan man hoppas på att det var misstag, det gör jag med. Hur det dock ligger till framkommer säkerligen tids nog och när folk börjar titta närmare på dessa tre redaktioner och deras översättningar hitintills.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-07 13:30:51 följande:

Det spelar ingen större roll om det inte var ett misstag heller, det betyder bara att man får införliva en metod att detta inte sker igen också.
    Och MAN SKA titta närmare på detta oavsett.

Men när man gör en felöversättning till att prata om bojkotta SR, då vet man redan det är inte om en fel översättning ens , utan om nått annat.

Och detta vill de inte prata om, om nu du undrar vad det är.
    Men den den röda tråd av berätta lagen ska stramas, men det inte gäller mig, jag är lagförd av egen vilja, men jag är inte skyldig osv...

KillBill skrev 2022-05-07 10:02:58 följande:

Håller med, det handlar om blanda bort korten.

Om du upprepar denna en gång till, så blir det desinformation, nu avfärdar vi det som du inte visste istället och skrev fel.

Men hur kan du inte veta detta om SVT/SR och att deras redaktioner inte är statliga???
    Undrar då du är så galet frekvent med din monolog om SVT/SR, att man trodde du visste om såna här saker.

Ja, vi får som sagt se vad det blir av det hela.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-10 07:16:33 följande:

Varför är ni så många som är så extremt rädda för andras människors sexualitet och läggning?
    Vad har ni med det och göra vad de gör i sitt sexliv, och vart komemr den hybrisen att man tror sig äga rätten över deras sexualitet för?

Och varför är inte de värda lika rättigheter som oss andra för?

Försöker du göra lower lows?

Svenska Pride har portat exempelvis Ilan Sadé. Haha, så löjligt lite bryr sig svenska Pride om lika rättigheter.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-10 16:51:55 följande:

Det enda du berättade där, är att du inte förstår vad lika rättigheter betyder här.
    Och vad vi ska göra med det vet jag inte, det berättar inget.

Det berättar hur svenska Pride ser på lika rättigheter - det vill säga att det är någonting som inte gäller alla.

För att ha rättigheten att medverka i svenska Pride så måste du tycka och tänka rätt.

Död
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-11 07:18:03 följande:

Det var det du berätta, du får väl formulera om dig om det ska ändra sig.

Du poängterar bara att svenska Pride inte är vad de utger sig för att vara. Skål
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-11 16:25:05 följande:
    Intressant att du inte klarade av det.

Det ligger en agenda i botten, då gör man så.

Rätt udda att en del har sån extrem aggression mot de som inte har samma sexualitet som de själva.
    Och sen steg två hybrisen som följer, och de tror ingen ser det, men jag tror bara de låtsas.

Och de står kvar på exakt samma punkt som innan, du såg ju sen svaret.

När du själv talar som om Pride vore den gemensamma rättighetsrörelsen för sexuella minoriteter så borde du förstå problemet med att vara exkluderande.

Nyckelordet är borde. 
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?