Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Jag vill nog påstå att det finns ganska stora skillnader och likheter mellan italienare, engelsmän, svenskar och finnar trots att vi alla har tagit del av den västerländska upplysningen - jag tror alltså att det är svårt att härleda dessa skillnader till hur mycket av upplysningen vi tagit del av och i vilken om fattning detta gjorts.
Titta på WVS-kartan till exempel så ser man en del intressant att reflektera över.
Västvärldens kultur sveper över hela klotet, mat, musik, kläder, värderingar, mm
Ja, nu är ju inte andra skribenters uppförande ett friskrivande för att själv få bete sig hur som helst. Var och en får stå för och äga sin egen skit.
Sveper den västerländska kulturens värderingar över hela klotet säger du? - efter att ha påpekat att det finns stora skillnader mellan västvärldens många länder.
Det framgår faktiskt plågsamt tydligt att du inte har någon aning om vad du pratar om utan enbart levererar lösa antiteser för det jag skriver och knappt ens läser någonting...
...varför du läser mina texter så slarvigt. Fokuset ligger inte ens på att läsa klart meningar (det har hänt ofattbart många gånger att du missar hela bisatser eller läser frasdubbletter där det aldrig fanns några) utan fokuset ligger 110% på att hitta stoff som genererar lösa antiteser ur intet och med försvinnande lite kunskap i sakämnet som täckning.
Jag har skrivit någorlunda uttömmande om idéhistorien som har relevans i sammanhanget och som påverkar innehållet i grupperna konservativa, nationalister och religösa här i Sverige. Det har handlat om Afrika med fokus på den nordliga delen av kontinenten och specifikt Syrien, om kurder, turkar samt med svagare kopplingar till Mellanöstern och Sydamerika.
Om du inte håller med mig i de röda trådar jag knyter ihop sammanhanget med så förklarar du helt enkelt hur det egentligen ligger till och ser ut.
Man begär inte mycket av någon som kritiserar i stort allt man skriver... att helt enkelt förklara hur det egentligen ligger till och ser ut. För det måste du ju ha koll på då, inte sant?
Bara att ta på dig både hängslen och livrem och visa vad du kan. Du har ordet och jag kommer att läsa igenom ditt svar väldigt noggrant, som vanligt. Inte minst vill jag ju lära mig...
...lär mig.
Och ja, jag har sett WVS-kartan och har känt till den länge.
Frågan landar snarare i om du själv har förstått vad har sett när du tittar på den - nu när du ska förklara hur nära västerländska kulturer och övriga står varandra och hur västerländska värderingar har svept över klotet...
...med särskilt fokus på Afrika och den nordliga delen av kontinenten samt specifikt Syrien, på kurder, turkar samt någon notis om Mellanöstern och Sydamerika.
Lycka till nu, som FDFMGA brukar säga. Här har du din karta: