KillBill skrev 2024-02-20 22:21:32 följande:
Ska man inte kunna använda musik i ett tragiskt inslag om Ukrainska soldater som blivit lemlästade och utsatta för krigsbrott av den vidriga ryska armén? Musiken finns sannolikt för att belysa det sorgliga i inslaget.
Nej, återigen har du fel.
Mitt inlägg handlar inte om inslagets innehåll. Var får du det ifrån?
Mitt inlägg är endast avsett att återigen bevisa att du, Klyban och flera av era enögda kamrater och vänster-propagandister har fel i sak.
Ni extrema har flera gånger försökt förnekatatt effektskapande bakgrundsmusik förekommer i SVT:s nyhetsinslag.
Ni strävar efter att vara så enögda och tillåter er själva vara så extremt styrda av propagandan så att jag faktiskt är övertygad att ni själva tror på dessa ständiga förnekanden.
Ni är så extrema att ni uppenbarligen har tillåtit er själva förlora normal förmåga att ifrågasätta ens de mest uppenbara lögnerna, i de fall ni själva föredrar att tro på lögnen i stället för att erkänna sanningen.
Ni framstår som extremt selektiva i alla de fall där ni inbillar er att alla dessa lögner gagnar era egna syften.
Men återigen är det belagt och visat med 100% säkerhet att era lögner är felaktiga, men trots det verkar ni lyckas förmå åtminstone er själva att tro på lögnen.
SVT använder systematiskt effektskapande bakgrundsmusik i sina nyhetsinslag.
Att använda effektskapande bakgrundsmusik har till syfte att påverka tittaren i den riktning som producenten avser.
För alla som åtminstone har en vilja att erkänna sanningen så gäller fakta, att ägna sig åt detta är inte att vara opartiskt.
Så här skriver SVT själva om bakgrundsmusik, citat:
?Allmänt sett brukar bakgrundsmusik användas för att skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå.?
Om det var viktigt för Public Service att upplevas som opartiska så skulle man självfallet inte ägna sig åt att på subtil nivå påverka tittaren i ett nyhetsinslag.
Att påverka tittaren på detta sätt är absolut inte att vara opartisk.
Men du vill försöka inbilla dig själv och andra om motsatsen, nämligen att skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå, alltså att påverka tittaren utan att den själv lägger märke till denna påverkan, det är att vara opartisk i dina ögon?