Inlägg från: jaha2024 |Visa alla inlägg
  • jaha2024

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Jag skickade ett mail till svt varför de inte tog upp internationella mansdagen som det berör halva befolkningen. Då svarade de såhär 

I princip alla årets dagar har något form av tema eller annat att uppmärksamma. SVT lyfter dessa dagar då och då, men inte nödvändigtvis varje år. Det görs en bedömning från fall till fall när och om man lyfter en temadag. Det beror så klart också på vad för andra nyhetshändelser som inträffar samma dag. 

Jag frågade ett annat år varför inte farsdag fanns att läsa om. då vet jag detta svaret

Tack för ditt mejl. Fars- och morsdag är privata högtider. Det uppmärksammas ibland lokalt av våra nyhetsredaktioner genom intervjuer om och kring fars/morsdagfirandet. 

När morsdag kommer och internationella kvinnodagen. då minsann ska det skrivas. Hade önskat att man kunde välja att inte betala in skatt till dessa 
  • jaha2024
    klyban skrev 2024-12-11 07:00:26 följande:

Ojdå, låter som du inte haft på 8e mars på decennier då :lol:
    Dock intressant att du tycker så illa om kvinnor att du får så våldsamma reaktioner på 8e och om de råkar säga det är kvinnodagen.

Men såklart det tar väl emot att det blir en dag som det inte är lika roligt att attackera kvinnor på, och att de andra 364 dagarna är inte nog att klanka ned på dom Solig

Det handlar inte om att tycka illa om kvinnor. Det handlar om att svt könsdiskriminerar  
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?