Inlägg från: Anonym (BMW) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BMW)

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Så här är livet. Alla håller inte med dig och det är det som är finessen med åsiktsfriheten.  Varför ska ens åsikt alltid presenteras i bevis?

Rubriksättningen efterfrågar hur ens  uppfattningar är och efterfrågar inte fakta. Den enda i forumet som sätter dagordningen det är du själv. 

Reflektera istället vad som faktiskt står och bemöt det sakligt än att utgå från linjen att ha rätt.

Som Menat säger brukar du mycket riktigt inte besvara andras inlägg. Det är ingen som efterfrågar källor på ens uppfattning.  Nivån sänks inte för att ens uppfattningar är fel, nivån sänks när ens uppfattningar inte respekteras.

Padirac skrev 2024-08-09 21:52:30 följande:
    Jag har ingen aning om var du behöver för att föra diskussionen framåt?

Om det är vad jag tror då har du redan fått svar och motiveringar ett flertal gånger..  men inte de svar du vill ha.

Jag tycker att dialogen håller en förvånansvärt låg nivå då enkla syllogismer flyger högt över huvudet utan replik från dig.  Jag hade verkligen förväntat mig att det skulle gå att föra ett resonemang på en nivå där frågorna kan lyftas till principiell och abstrakt nivå för att reda ut tex hur det kommer sig att en politiserad bedömning kan vara skäl till att påstå att frågan är politiserad eller att månen faktiskt är en ost fast media av politiska skäl inte skriver ut det... 

Svårt? För svårt?  Nää.. 

Vad jag behöver för att föra diskussionen framåt torde vara mer än uppenbart :

Jag noterar att du inte drar några som helst slutsatser av att fringen av högerväljare inte accepterar forskningsresultat som inte stämmer med deras politiska uppfattning.
    Jag noterar också att du inte drar några som helst slutsatser av att andra än PS gör samma rapportering.
    Jag noterar att du inte vill adressera detta.
    Jag noterar att enkla syllogismer är för abstrakta, vilket förvånar mig.
    Jag noterar att du refererar till vetenskapliga undersökningar som att vänstersympatisörer benhård försvarar att PS skulle vara opartiska.
    Jag noterar vidare att det finns mycket att komma vidare i frågan för att komma vidare 

Jag drar slutsatser av det du själv skrivit och upprepat många gånger i tråden. Att det om PS är opartiskt är en politiserad uppfattning, att du upprepat menar att en rapportering av verkliga förhållanden inte är opartisk och att du inte vill ta till dig forskning som motsäger sin politiska uppfattning om PS opartiskhet 
    Vi ser kanske samma saker, men drar väsentligt skilda slutsatser. Jag menar att då du vägrar läsa och kommentera forskningsrapporter som motsäger din politiska uppfattning så är min slutsats mer saklig och mindre politiserad än den uppfattning du presenterar. 
    I det att PS rapporterar mer om högerextremism än vänsterextremism går det inte utan vidare att dra den slutsats du för fram. Det finns otaliga exempel på andra aktörer som har samma rapporterings benägenhet, det är också någonting som du inte kommenterar eller förklarar på samma sätt som du vill förklara det du menar är PS partiskhet.
    Dels är det lika galet som att påstå att PS är partiska för att de inte rapporterar att månen är en ost lika mycket som att PS rapporterar att månen är sten och mineraler och stoft. 
    Om du ser den absurda och ogiltiga syllogismen i argumentet så kanske du kan se det i ditt argument också. 
    Den nya högern, alterantivhögern använder samma metod som du gör, kanske tror du själv på det du skriver- jag vet faktiskt inte en tror det . Genom att lägga fram en extrem tolkning eller värdering kan de sedan hävda att verkligheten måste finna någonstans mellan den verklighet som finns och den extrema tolkningen och värderingen. På det sättet förflyttas det som uppfattas normal. Den nya högern använder också sin egen (påstådda) misstro mot verkliga rapporteringar som ett skäl till att säga sig ha belägg för att den verkliga rapporteringen måste ifrågasättas. Exemplet på detta är när den nya högern ifrågasätter valets legitimitet för att de själva är de som fört fram tvivel och därför menar att allt tvivel som finns måste vara ett skäl till att det inte gått rätt till.
    Den nya högern har efter att ha varit undanskymda sedan efter ww2 fått luft från 1979-talet och framåt, där finns föringen av de allmänborgerliga, där finns de övervintrade fascisterna och nazister, där finns SD, delar av yttersta M och delat av KDs kristna högern, där finns alterantivhögern och MAGA-högern.
    Det är fullt möjligt att det inte går att ta till sig den fakta som rapporterats i forskning, att det alltid finns förklaringar som bygger på att journalister är vänsterliberala kulturmarxister och att ändå inte förstå att man själv är i samma politiska sits. Vad gör din politiska uppfattning mer giltig än det du säger är en annan politisk uppfattning. Det är någonting jag inte sett dig adressera, istället säger du att det inte går att komma någon vart. Men självklart går det att komma vidare i att undersöka grunden och giltigheten i alla uppfattningar.
    Varför tror du inte på forskningen? Varför är den inte giltig? Vad gör forskningen partisk enligt dig? Varför är din uppfattning mer giltig än forskningen?
    Se, det finns massor att komma vidare i. För den som vill istället för att slå ifrån sig att det är lönlöst för att det inte går att komma vidare. 
  • Anonym (BMW)
    Padirac skrev 2024-08-09 23:04:03 följande:
    Jaha.  Men då har vi väl alla en åsikt och har uttryckt den. 

Ingenting är sant och allt är möjligt. 

Barn brukar träta om vad andra har för åsikter. I en högre ålder brukar diskussionerna handla om varför man uppfattar saker på ett eller annat sätt. 

I en högre ålder accepteras andras uppfattningar.
    I en högre ålder är man trygg i sig själv och har inte ett behov av att hävda sin rätt.
    I en högre ålder håller vi oss till ämnet som efterfrågas.

• Anonym (BMW)
    Rataxes skrev 2024-10-19 14:16:30 följande:

(S)(V)T i ett nötskal

Finns det verkligen ett behov av ytterligare ett program där kändisar gullar med andra kändisar?

Lägg ner, riv, asfaltera.

Den publik som klarar av att titta på SVT med kritiska ögon märker när kanalen är partiska. Den som är av uppfattningen att SVT är opartiska märker inte av när SVT är partiska

Ett konkret exempel är när Agenda ansvarar för partiledardebatten där temat handlar om ekonomi då fokuserar Agenda på att presentera en visuell bild där publiken kan se att den som tjänar mest är den som "får mest" av skattesänkningen. Agenda vet att detta är en typisk höger- och vänsterfråga men ändå presenteras en bild som gagnar vänsteråsikter.

Nu råkar SVT vara beroende av min skatt men hade jag haft ett val så hade mina skattepengar fått gå till andra kanaler.
  • Anonym (BMW)

Om Stina Wolter utrycker sig antisemitiskt räcker det med ett förlåt och hon får en plattform

Om vänsterpartiet har antisemitism inom partigruppen  så heter det att V kämpar mot antisemitism.

Om Jomshof sprider satir så ska det göras en förundersökning som ändå läggs ner. Innan någon fastslår en dom så har SVT redan märkt Jomshof.

Attentatet mot Charlie Hebdo där satirtecknare dog så kallas det för terrorattentat och att yttrandefriheten är hotad.

När ska SVT nämna att yttrandefriheten är hotat när en politiker misstänkliggörs för att ha delat ut satir? SVT har otroligt mycket makt men tillämpar makten efter smak och tycke. Det är SVT som bestämmer när demokratin är hotad.

• Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-20 15:55:11 följande:

Sakligheten berättar att Jomshof berättade lagen inte gällde han, och sedan lades första förundersökningen ned, som sen överklagades.

Vad har SVT/SR gjort för fel menar du, och här fungerar bara saklighet och fakta., inte ord på en rad utan faktiskt mening.

Men lille vän.

Du efterfrågar mening men vill inte ha ord på en rad. Ord på en rad bildas till en mening.

Jag har precis förklarat vilka fel SVT gör och nu undrar du vilka fel SVT gör. Enligt dig fungerar bara fakta och saklighet, jag vet inte hur allmänbildad du är men om du inte är allmänbildad så är det inte min uppgift att bilda dig. Om det är ord du inte förstår eller innehållet i en text så rekommenderar jag dig att söka på vad ordet betyder.

Min fråga till dig är varför du inte förstår vad jag menar? 
  • Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-20 18:07:40 följande:

Älskar när användare tror och inbillar diskussionstekniker som härskarteknik skulle vara saklighet.

Och inbilla du dig jag skulle gå på den, över att du inställer sakligt beskriver istället.

För ingen tvingade Jomshof att skriva inlägget som anses officiellt, och Jomshof borde fattat att efter skrivit en liknande lag att det inte skulle flyga.
    Vi får se vad överklagan säger.

Och SVT/SR bara återgav och som alla andra medier vad Jomshof gjorde och hur han berättade att lagen inte gäller mig.

Och om jag vore din vän, ja, då hade du inte skrivit ett sånt här inlägg som du gjorde :lol:

Var det någon som tvingade Stina Wollter att sprida antisemitiska konspirationsteorier? 

Tror du att Jomshof hade kommit lindrigt undan om han också spred antisemitiska konspirationsteorier likt Stina? 

Svt gör skillnad på folk och folk, gör du också skillnad på folk och folk? 
  • Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-20 20:37:29 följande:

Hon får ta ansvar för detta alldeles själv, hon talar inte för SVT/SR och två hon är inte belönad alls.

Ingen tvingade Jomshof att lägga ut det inlägget officiellt och som gränsade att bryta mot sin egen lag, man kan tycka att en vars arbete är lagen skulle veta bättre.
    Och sen är det överklagat också, så man får invänta den först.
    Och alla medier återgav Jomshof, så varför har du sorterat ut SVT/SR för?
    Och Stina hjälper inte Jomshof alls eller vice versa, så varför du försöker para ihop dom är en gåta, det är två korkade saker som skett bara och jag är helt säker på att det kommer lösas också, för det är inte avpixlat, swenytt eller vad dagens extremhöger skräp kanalers nu heter idag.

Jag vet en sak och det är att SVT/SR är opartiska och sakliga, och som gör fel ibland, men mycket sällan.
    Och det är saklighet och opartiskheten är som du försöker göra till skillnad på folk, nej, det är sakligheten och fakta som berättar något.
    Och det är därför såna som SD är ute efter SVT/SR och för SD inte tål granskning och det är också rätt komiskt kalla Sveriges mest överdrivna opartiska kanal, att inte vara opartiska nog :lol:

Ingen tvingade Stina att yttra sig, Stina kanske höll sig innanför gränsen och Jomshof var nära gränsen? 

Jomshof delade en bild som någon annan har tecknat men det är fritt fram för Stina att sprida vad som helst på  instagram? Opartiska SVT kanske ska granska föreningen näthatsgranskaren som anmälde Jomshof? Jag tänker att Frankrikes yttrandefriheten var hotat när satirtecknarna mördades i terrorattentat.

Märkligt att opartiska SVT inte granskar föreningen näthatagranskaren men jag antar att det ligger i tiden att hänga ut ett visst klientel.

• Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-20 22:13:52 följande:

All media rapporterade om Jomshof, så varför kompartmentaliserar du ur SVT/SR för?
    SVT/SR har ju inte gjort några fel alls och rapportera detta.
    Och ropa inte hej innan överklagan är över och avslagen för Jomshof  Solig

Vi tvingas att betala för SVT/SR för att vi ska få tillgång till opartiskhet och mångsidig information. Jag undrar varför Jomshof får en anmälan av näthatsgranskaren men att Stina undkommer en anmälan av näthatsgranskaren? Har du svar på det?

Jag tycker att det är märkligt att vissa tycks undkomma kränkningar mot judar men så fort det handlar om en annan etnicitet då ska anmälan tillämpas och häxprocessen är igång.

Alla minns vad som hände med Alexej Navaljny och det är anmärkningsvärt att det sker en rättsprocess mot Jomshof.

I dessa tider tåls det att göra en liten påminnelse om dådet mot Charlie Hedbo eftersom jag undra om SVT är så mycket bättre än propagandan som sker i Ryssland?

www.svt.se/kultur/hotbild-aven-i-sverige
  • Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-21 12:35:16 följande:

Att återge politikerna gör är just opartiskt och mångsidigt, och andra medier rapporterade om det också om Jomshof.
    Och även har de rapporterat om att det är överklagat att man lade ned förundersökningen.

Att bara återge politiker utan att nämna liknelserna om dådet i Paris och vad som hände Navaljny samt att Stina undkom en anmälan, då är SVT inte partiska. SVT är  viktig för våra demokratiska rättigheter  men det är uppenbart att rättigheterna inte gäller politiker som kommer från SD. 

Om en kanal ska verka för demokratin i olika områden  då ska man inte utesluta vissa områden. SVT utesluter att dra parareller. I ett demokratiskt samhälle är det viktigt att oberoende media gör det!

Skadan är skedd då en politiker måste ägna sin tid åt en rättsprocess medans Stina får fritt spelrum och dessutom en egen plattform. Om SVT ska bevaka våra demokratiska rättigheter då ska SVT undersöka varför Stina inte blev anmäld.

Om Jomshof blir friad då måste man fråga sig om det pågår sabotage. Skadan är redan skedd och det är dags att granska föreningen som gjorde anmälan.

Alla sk gå lika under lagen men ändå görs inte en anmälan på Stina, det är anmärkningsvärt.  Även om endel vänsterkretsar anser att det skipas rättvisa så är det inte rättvisa! 

• Anonym (BMW)
    Anonym (BMW) skrev 2024-10-21 13:09:36 följande:

Att bara återge politiker utan att nämna liknelserna om dådet i Paris och vad som hände Navaljny samt att Stina undkom en anmälan, då är SVT inte partiska. SVT är  viktig för våra demokratiska rättigheter  men det är uppenbart att rättigheterna inte gäller politiker som kommer från SD. 

Om en kanal ska verka för demokratin i olika områden  då ska man inte utesluta vissa områden. SVT utesluter att dra parareller. I ett demokratiskt samhälle är det viktigt att oberoende media gör det!

Skadan är skedd då en politiker måste ägna sin tid åt en rättsprocess medans Stina får fritt spelrum och dessutom en egen plattform. Om SVT ska bevaka våra demokratiska rättigheter då ska SVT undersöka varför Stina inte blev anmäld.

Om Jomshof blir friad då måste man fråga sig om det pågår sabotage. Skadan är redan skedd och det är dags att granska föreningen som gjorde anmälan.

Alla sk gå lika under lagen men ändå görs inte en anmälan på Stina, det är anmärkningsvärt.  Även om endel vänsterkretsar anser att det skipas rättvisa så är det inte rättvisa! 

*Svt är partiska om man inte nämner liknelserna, blev fel i första meningen.
  • Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-21 13:18:06 följande:

Nope, det behöver man inte alls göra för återge vad Jomshof sade och postade som ledde till förundersökning och nu en överklagad förundersökning.
    Och som inte än är bifallen eller avslagen.

Vad är det som får dig att inbilla man måste ta upp hela världen för en mini nyhet vad en politiker postar?

Det verkar som att din agenda ska styra vad SVT/SR ska få skriva och inte, och det exakt omvända vad SVT/SR är.
    Finner det oerhört fascinerande att se du gör, varför har du sållat ut SVT/SR och när så många medier också rapporterade om detta?

Att kritisera SVT innebär inte att folk har en agenda. Det är Putinregimen som misstänkliggör kritiker. Frågan är varför du vänder min kritik till att det skulle vara en agenda? Oavsett vem avsändaren är så ska man alltid vara kritisk. Om vi inte tordes kritisera SVT i ett demokratiskt samhälle så börjar vi få ett samhälle med kommunistiska inslag.

Märkligt att vi lever i ett samhälle som misstänkliggör kritiker. Vill du leva i ett samhälle där vi ska misstänkliggöra kritiker?

Vid det här laget borde det inte vara fascinerande för dig att jag sållar ut SVT eftersom jag har gett dig ett tydligt svar. Vill du att jag upprepar mitt svar? Om det är något du inte förstå så ska vi kunna reda ut det.

• Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-21 15:53:12 följande:

Det berättar när du sorterar ur SVT/SR av alla som rapporterade om vad Jomshof sade och visade.
    Och just att du kompartmentaliserar bort alla annan media som rapporterade det samma och riktar in dig enbart på SVT/SR, det berättar att det ser ut som en agenda.

Ge en fullständig kritik, så finns det ingen som kan säga så mycket längre, samma sekund du sorterade ut SVT/SR, det är där man inser något är fel.
    Och argument att man ska börja dra in massa andra händelser för vara opartiska, ja, det är då man inser att det är en rätt aggressiv agenda.

För att återge vad Jomshof skriv och visade, det är opartiskt....
    ....För det som skedde först var att de rapporterade om vad han skrev och visade, sen berättade dom att en polisanmälan kom, de nämnde vad Jomshof skrev på för lag..., sen berättade de att den avslogs och lades ned förundersökningen och sen berättade dom att det överklagades och nu väntar vi svar på vad den överklagan ger och det kommer generera en ny nyhet till.

Det är både sakligt och opartiskt rätt igenom, och ropa om annat är bara whataboutism som inte ändrar den opartiska delen i rapporteringen som media över Sverige också rapporterade om.

Förväntar du dig att jag ska kritisera andra aktörer när ämnet handlar om public service?

Vissa tidningar har anknytningar till särskilda färger. Jag förväntar mig att Aftonbladet ska vara partiska. SVT ska ha en opartisk hållning och hur andra  medier rapporterar är inte relevant. 

Jag har ju gett kritik men du kallar det för agenda, vill du att jag ska kritisera public service mer? 
  • Anonym (BMW)
    Mentat skrev 2024-10-21 18:16:13 följande:
    Något off topic för all del, men egentligen skall ju bara ledarsidan, debatt och möjligen krönikor vara partiska i en tidning. Nyhetsplats skall vara opartisk. Det är den iofs knappast, men om man blir för trött på det kan man låta bli att köpa tidningen. Det valet har vi inte med PS.
    Sant. Om jag läser nyhetsdelen hos aftonbladet så sker det en viss vinkling och det accepterar jag. Om aftonbladet inte levererar så tappar tidningen läsare och betalning uteblir. Om SVT tappar tittare så får SVT fortfarande betalt, det är som att ge en bortskämt snorunge pengar utan att denne vill lära sig något.
  • Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-21 17:43:13 följande:

Det finns inget konstigt med att rapportera om detta, och SVT/SR har varit opartiska, så även annan media.

Sen är tråden om SVT/SR, dock så glömmer du av att så många andra medier också rapporterar exakt samma.
    Måste säga jag har ingen aning vad du vill ha sagt, och med tanken det är opartiskt då det var återgivet korrekt och så många medier till.
    Och har inte heller en susning om varför du pratar om partiskhet, det var ingen av median som sade och visa detta, utan Jomshof.

Du har ingen aning om vad jag vill ha sagt men vad tycker du att jag ska göra när jag har gett dig förklaringar på vad jag menar? Om du inte förstår så är det inte så mycket vi kan göra åt saken.

Även om SVT rapporterar exakt samma sak som andra  så är det deras handlingar och vinklingar jag kritiserar och ställer inte samma krav på aftonbladet. Det är hur SVT väljer att skildra relevant information och det är hur SVT väljer att presentera informationen. Dessutom utesluter SVT relevant information och det är inte bra om allmänheten inte förstår det. Om jag inte är nöjd med en tjänst så kan jag visa mitt missnöje genom att sluta vara kund. Med SVT så har jag inget val.

Du fokuserar på Jomshofs brister men reflekterar inte över varför  Stina Wolter kom undan. Du förstår inte min poäng va?
  • Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-25 11:38:06 följande:

Jaså, vilka exempel har du visat att SVT/SR inte skulle vara opartiska?
    För det jag har lärt mig i alla dessa år med dessa påståenden, det är att det ska glömmas av delar och sen kommer ett påstående som inte pallar med saklighet ifrån det ni inte vill ska vara med.

Du kan ställa hur mycket ad hominem frågor du vill, svarar ändå inte på dom och pga det saknar saklighet.
    Det jag finner mest intressant dock, det är att du inte förstår skillnaden mellan personliga anekdoter och fakta och saklighet i ämnet.
    Och där du sen inbillar dig där du ska ha diagnoser och annat, men det är lugnt, jag förstår det har bara ett syfte och att du vill förstöra tråden och för att fakta och sakligheten berättar bara en enda sak.

Och det är att SVT/SR är OPARTISKA, men sure, någon enstaka gång missar dom, och det är inte ofta alls.

Och vi alla vet varför narrativet att påstå att SVT/SR inte skulle vara opartiska, det är för SD har en politik som inte tål granskning och det har vi lärt oss av deras lögner, fascister, nazister osv... och deras egna trollfabrik med anonyma trollkonton och som de ska utöka pga sina gamla konton blev avslöjade.
    Det är därför de attackerar SVT/SR och för hindra denna granskning av politiken, och SVT/SR komiskt nog tagit bra mer i andra partier i sin helhet och de välkomnar granskningen.

Dock står vi här med en hel tråd och där det påstås att SVT/SR är inte opartiska och ni kan inte få ihop saklighet och fakta som berättar annat.
    Finner inte du det intressant?

Förstår du exempel då? Har tidigare visat exempel men hittar inga tecken på att du faktiskt förstår.
  • Anonym (BMW)
    KN75 skrev 2024-10-25 15:24:46 följande:
    Vi är många som under flera år har hållit oss till trådens ämne och visat flera exempel.

Men det har kommit bli mycket tydligt att en viss medlem inte förstår exempel.
    Ja allt mer tyder på att den inte har förmåga förstå något överhuvudtaget.

Vi har sett den upprepat använda ord som den själv inte förstår, inte klarar hantera ordets betydelse, vilket gång på gång har visats mycket tydligt.
    Vidare att jobba allt hårdare och mera enträget, men misslyckas så kapitalt att resultatet blir att det direkt motverkar dennes egna syften.

Medlemmen har själv tidigare i tråden beskrivit sina problem med en läkare och med någon diagnos, också själv beskrivit problem gällande sitt intellekt, så det kanske inte är så underligt.

Vi är många som i enlighet med trådens ämne har kommit med många exempel. 
    Men en medlem har uppenbarligen både svårt att förstå exempel och svårt att förstå trådstarten och ämnet.

Till trådens ämne hör att en övertygande majoritet på 77% svarar nej.
    Detta faktum verkar inte heller vara möjligt förstå för en viss medlem.
    Det är inte så mycket att göra åt saken om personer inte förstår, det är värre med personer som har förmågan att förstå men låssas som om man inte gör det. Gruppen som förstår men som nitiskt slår ner innehåll som har substans  är egentligen inte intresserande av att diskutera sakfrågan.

Senaste partiledardebatten va som att titta på drama showen Ricki Lake. Programledarna ställer ytliga frågor med så lite djup som möjligt. Jag anser  inte att PS förtjänar miljardstöd för att publicera drama show när viktiga frågor ska behandlas.

Median är inte fri om det finns en aktör som får roffa åt sig mest av hela kakan, det finns ett vinstintresse att få vara störst på marknaden. Alla inser att det vore en stor förlust för PS genom att erkänna att man är partisk.
  • Anonym (BMW)
    KN75 skrev 2024-10-31 11:57:45 följande:
    Du är som vanligt fullständigt OFF topic.

Vet inte vilken utrustning du använder för att delta i tråden, men din utrustning tillåter uppenbarligen inte att du läser trådstarten.

Jag hjälper dig (igen och som vanligt!):

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Du lär få höra att det är trådstartaren som är osaklig och att trådstartaren har en hemlig agenda. Att du håller dig till ämnet är inte relevat för Klyban, huvudsaken att du förstår klybans budskap.

Jag försöker komma underfund med vad budskapet är.
  • Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-10-31 17:54:38 följande:

Tycker du inte själv nått i det komiska att fakta och sakligheten att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska aldrig kommer?

För det gör jag, och det är så talande.

Anonym (BMW) skrev 2024-10-31 15:32:08 följande:
    Du lär få höra att det är trådstartaren som är osaklig och att trådstartaren har en hemlig agenda. Att du håller dig till ämnet är inte relevat för Klyban, huvudsaken att du förstår klybans budskap.

Jag försöker komma underfund med vad budskapet är.

Budskapet är att påvisa att SVT/SR inte är opartiska inte sker, och det berättar att ni redan vet om att ni inte kan.

SVT/SR är det mest överdrivna mest opartiska mediet i Sverige, och ni har bara sällsynta exempel när det gått fel i den.

Bara faktumet att SVT/ SR är beroende av statliga medel gör att SVT tar parti för politiker som älskar kommunism och propaganda.

Det är groteskt att SVT är garanterad statlig finansiering och samtidigt ha monopol i att få mest pengar av alla mediebolag, det är bisarrt att det ens får förekomma i ett demokratiskt samhälle.

SVT är inte skadligt för mig eftersom jag kan vara klarsynt, men den är skadlig för personer som inte tänker brett. 
  • Anonym (BMW)
    klyban skrev 2024-11-01 00:58:47 följande:

Oops, nu fick vi IGEN ett inlägg som inte ens försöker påvisa att SVT/SR inte skulle var opartiska.
    OCH IGEN, hur är det ens möjligt?

Alla partier är representerade i SVT/SR, så en miss till.

Kanske du tror statlig finansiering är ett argument?
    För vad?
    Det är ju för fan Publik Service och för alla, och även om vi redan vet om att vi gillar inte alla program.
    För det gör inte jag, gör du?
    Vuxna människor tittar inte det man inte gillar, gör du?

Nä, du har ingen klarsynt överhuvudtaget, du har bara agenda.
    Men håller dock med att SVT/SR är skadligt för de som inte gillar fakta och saklighet.
    Och det är just därför attackerna mot SVT/SR sker, och pga det finns politik som inte tål granskning.(Men det visste du redan :lol: )

Vilket gör allt detta rätt komiskt Solig

Du kan observera hur mycket du vill, frågan är om du förstår vad du observerar? Det säger mig att din bedömning inte är så tillförlitlig eftersom du inte påvisar att du behärskar saklig argumentation. Upprepade gånger begär du att andra ska vara saklig, men du själv klarar inte av att vara saklig. Du påvisar att du inte vet vad saklighet betyder för om du hade vetat det då hade utkomsten av dialogen varit någonting annat.

Nu är det så här att det finns en grupp människor  som förstår att PS är partiska och sedan finns det en annan grupp som inte förstå och sedan en tredje som lever i förnekelse. Sen finns den en liten liten grupp som vill vara i dödläge, där är du.

Det är så här att jag inte uppskattar nepotismen som  finns inom PS. Om du gör en annan tolkning och fortfarande tycker att PS är opartiska, då innebär det att du inte förstår begreppet partiskhet. 

• Anonym (BMW)
    Mentat skrev 2024-11-01 12:29:15 följande:
    Såvitt jag kan förstå, att få folk att tröttna på att tala med en vägg och lämna siten så att väggen får sprida sitt budskap ostört.

Det kanske fungerar?
    Du har en poäng!

En annan strategi skulle kunna vara att inte bemöta personer som inte håller sig till ämnet. Tycker ändå att det är viktigt att kunna debbater men om man märker att vissa personer inte håller sig till ämnet så är nog det bäst att ignorera och endast besvara personer som håller sig till sakfrågan.

Som i mitt fall blir det kontraproduktivt att fortsätta, vi som märker av vilka som inte håller sig till ämnet kan kanske komma överens om att inte gå in i en destruktiv debatt?
    Från och med i dag anammar jag ett nytt förhållningssätt.

Hoppas att fler hakar på! 
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?