Inlägg från: Anonym (Eller hur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eller hur)

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Det finns ingen vettig själ som tror att SVT/SR är politiskt opartiska. 

Att man ens försöker hävda det är löjeväckande.

• Anonym (Eller hur)
    klyban skrev 2024-08-02 11:24:58 följande:

Lycka till och påvisa att de inte skulle vara opartiska, för du vore den första som skulle lyckas göra detta.

Och som du förstår här funkar inte enstaka misstag, utan bara ett systematiskt partiskhet.
    Och med tanke på hur "löjeväckande" det är, så vore detta enkelt för dig.

Lycka till :lol:

Man behöver inte dra det allt för långt. En stark indikator är att 78% i denna tråd anser detta. Men jag gissar på att du blundar för detta eftersom du själv drar dig åt vänster politiskt.
  • Anonym (Eller hur)
    klyban skrev 2024-08-03 17:34:50 följande:

Den röstningen saknar betydelse, då det inte backas upp i tråden.

Komiskt nog har jag inte diskuterat politik i tråden, men förstår ditt argument är att bara för jag inte håller med, så är jag vänster.
    Och svaret är, nope, är inte ens nära V.

Det troligaste är att du ljuger. 
  • Anonym (Eller hur)
    Mentat skrev 2024-08-03 20:41:35 följande:
    Finns ingen anledning att tro det, det finns många partier på vänstra planhalvan. Jag noterar att han bara nämnde (v) specifikt medan du skrev att han drar sig åt vänster. Det är två olika saker.
    Det är precis vad jag menar också. Att han politiskt drar sig åt vänster.
  • Anonym (Eller hur)
    klyban skrev 2024-08-04 13:27:04 följande:

Låt mig gissa, alla är vänsterextrema till vänster om SD? Solig

Nä, inte extrema.. men alla till vänster om Centerpartiet har oftast vänsteråsikter generellt sett. Till höger har vi dom blå partierna där dom flesta väljare har ungefär samma åsikter med SD som sticker ut lite mer än övriga.
  • Anonym (Eller hur)
    Padirac skrev 2024-08-04 16:51:24 följande:
    Hittills har som sagt ingen i tråden kunnat ge andra belägg än att de med viss politisk övertyglse _anser_ att PS är partisk t  - och det utan att kunna specificera någoning som utgör det ena eller andra.

Det är för övrigt samma gruppering som anser att icke politiskt tillsatta tjänstemän i förvaltning och departement som förhåller sig till lagar och förordningar är politiskt partiska och skall ersättas med 'av kritikerna' politiskt tillsatta tjänstemän... 

*facepalm* 
    Rättelse: Ingen i tråden har lyckats övertyga dig att så är fallet. Men det är troligen inte möjligt. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?