KillBill skrev 2019-06-17 23:23:15 följande:
Jag tycker mest att det är ett problem att det finns personer som du som drar långtgående slutsatser av bedömningen av 50 anmälningar under 7 år där 12 anmälningar av någon som jobbar med opinionsbildning bedöms ha slagsida mot Gal. Det borde vara klart för de flesta att dessa 12 anmälningar inte är representativa för de kanske tiotusentals program som har sänts sedan 2012.
Det är bra att du gör saken tydlig KillBill. Visst är det problematiskt att det finns personer som inte kommer fram till samma slutsatser som du själv...
Du kan väldigt tryggt lägga studien åt sidan om nu enbart dina slutsatser av den har existensvärde... och helt enkelt vagga in faktumet att Public Service inte representerar en påtaglig del av Sveriges befolkning.
Förvisso inte dina problem men det du håller på med nu landar inte särskilt snyggt.
Mitt intresse är iallafall utspillt tills du svarar på frågor och vill diskutera mer av det jag skriver än särskilt utvalda passager som ska hårklyvas ad absurdum.
Tills dess så är vi ett par miljoner medborgare som är rätt säkra på att Public Service inte representerar oss... men vi drar väl helt enkelt felaktiga slutsatser och behöver givetvis undersökningar som grundligt och bortom alla tvivel intygar saken.
Nu ska jag sitta och hålla andan tills Public Service sänder den snart 10-åriga dokumentären Hjernevask som framställdes i ett av våra egna grannländer. Efter det ska jag dyka ner i Public Services "Jordan B Peterssons"-arkiv och snorkla runt i vattenglaset som har ställts fram åt världsstjärnan.
Önska mig lycka till med denna objektiva och opartiska media.