[quote=79292668][quote-nick]Padirac skrev 2018-12-16 23:09:50 följande:[/quote-nick]Nu undrade jag inte vad jag tycker är lämpliga frågor, utan vilka frågor du tycker skulle ställas.
Och jag har nu fått en liten del av de frågor du tycker public service borde ställa till någon politiker för att de ska vara opartiska,
En hel del av de frågorna är ställda och redovisade för. Så du får lov att förklara dig mer vad du menar.
3 sekunders googling ger en massa resultat från public service på frågor du radat upp
Migration och Integration tar inte dagar eller år, det tar en generation eller två, sen är de efterkommande [/
Arbetskraftsinvandringen på 50-60-talen fungerade bättre. Juggar greker polacker finnar anpassade sig snabbt. Deras barn som föddes i Sverige blev svenskar pratade utan brytning och fick svenska värderingar.
I min skola fanns aldrig några problem mellan oss svenskar och barn med invandrarbakgrund. När jag sedan började arbeta fanns det inga problem mellan invandrare och oss svenskar på arbetsplatserna.
Det var en annan tid och det kom mest européer. Något senare på 70-talet kom flyktingar och sedan dess har media och politiker försvarat denna politik. Detta har fortsatt att utvecklas och idag är det omöjligt att vara kritisk till migrationspolitiken.