FDFMGA skrev 2016-02-01 15:29:55 följande:
Jag anser att det har betydelse eftersom jag menar att snacket om att public service inte är saklig och opartisk bottnar i oförmåga att inse att man kan se på tillvaron på fler sätt än de egna.
Ur det perspektivet blir det intressant att se vilka åsikter som förenas i synen på media som tendentiöst.
Ok, du kanske inte är sverigedemokrat eller du vill åtminstone inte skylta med vad du röstar på. Jag kollade lite hursomhelst, du skriver här att media mörkar, du har också kallat flyktingar för lycksökare och pissluffare.
Jag menar att dina åsikter om invandrare och om mediernas konspiration är SD-liknande och att detta har relevans när du anser att public service är partiska.
Själv menar jag i likhet med den stora majoriteten svenskar att SR är det mest opartiska vi överhuvudtaget har. Det innebär inte att jag anser att alla inslag är opartiska, men så kräver jag heller inte att alla ska tycka som jag för att jag ska definiera ett mångfacetterat utbud som opartiskt.
Dessutom är ju opartiskheten egentligen en partiskhet som bottnar i svensk värdegrund. Ingen går väl i taket för att IS kallas för terroristorganisation eller för att SR:s opartiskhet grundar sig på att åsikten att demokrati är den bästa styrelseform människan hittills förmått att tillämpa.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
SVT och övriga media för fram 'sin' information utifrån sin egen agenda, svårare än så är det inte och att inbilla sig att någon är opartisk är rent naivt. Du är väldigt nyfiken på vad jag röstar på eller att jag säger något som ger dig bränsle att fortsätta att insinuera på att jag är sverigedemokrat. För att du personligen tycker att det är ett bra knep att avfärda och förringa andras åsikter genom att säga -'ja men du är ju Sd'. Det är den absolut enda anledningen. För min del får du kalla mig och placera mig i vilket fack du vill, min åsikt betyder inte mindre än din för det. Om jag har kallat någon för pissluffare så har jag gjort det för att dom betett sig som just pissluffare, skitsamma vilken etnicitet den/dem haft. Jag dömer folk utifrån deras handlingar nämligen. Vad det beträffar SVT så ska man vara lika uppmärksam på deras utbud som med alla andra som vill förmedla 'sin sanning'. Kolla bara vad Aftonbladet pysslade med i helgen... Det gick en demonstration MOT regeringen uppe i Sthlm. Aftonbladet valde att kalla det för en demonstration MOT invandrare. Hon på Aftonbladet sa sig ha tolkningsföreträde tydligen och jävlar vilken pinsam härva. Det gäller att vara kritisk och inte svälja allt med hull och hår.