• Niaa

första försöket RMC

En liten uppdatering från mitt håll: ÄP gjort idag. Inte alls så farligt som jag hade förväntat mig. Vi blev väldigt väl omhändertagna och det kändes knappt. Lite öm nu dock, bedövningen håller nog på att släppa. Vi fick ut 11 ägg, imorgon fm får vi reda på hur många som befruktats :)

• Niaa

Hope2016 vad spännande!! När är då testdag för dig?

Jag fick ut 11 ägg varav 9 befruktades. Imorgon får jag om allt vill sig väl också tillbaka en blacocyst. Ska bli spännande också att höra hur många av våra nio ägg som klarat sig :)

• Niaa
    Hope2016 skrev 2016-06-12 14:26:46 följande:

[quote=76705351][quote-nick]Niaa skrev 2016-06-12 14:19:29 följande:[/quote-nick]

Hope2016 vad spännande!! När är då testdag för dig?

Jag fick ut 11 ägg varav 9 befruktades. Imorgon får jag om allt vill sig väl också tillbaka en blacocyst. Ska bli spännande också att höra hur många av våra nio ägg som klarat sig :)

[/quote

Test dag 25/6 :)

Kvarbi frysen 5 blastisar o jag som trodde de skulle behöva tina upp fler...

Spännande med ruvning men samtidigt vet man hur skört och svidande verkligheten kan bli, så jag tar det som det kommer, hoppas det är vårt år detta

Första gången man ruvar på rn blastis och redan där så har den klarat av många hinder på vägen lilla frysis :)

Är det första blactocysten du fått tillbaka?

Sambon här hemma är eld och lågor inför morgondagen men jag vågar knappt känna efter. Det är en känslomässig berg och dalbana det hära... Man har ju sett så många i dessa trådar som kommit så långt men ändå inte lyckas hela vägen. Försöker vara optimistisk utan att hoppas för mycket :)
  • Niaa

Nu ruvas det även här! TD 24/6. Konstigt att den ligger före din Hope2016?

• Niaa
    Hope2016 skrev 2016-06-13 16:51:59 följande:
    Ja jätte konstigt ju, men är det något man vet nu så är det att det varierar från klinik till klinik verkar det som, här känner jag från o till som lite värk i livmodern men svagt svagt och går över efter ett tag annars så rullar det på,

Har livat mig själv att inte överanalysera allt för mycket men hur lätt är det liksom, här är man inne på både de ena och de andra bloggarna och försöker läsa solskenshistorier

Hur känns det för dig känslomässigt?
    Ja det verkar onekligen så..

Jag försöker att inte tänka så mycket men det är helt omöjligt.. Har iaf bestämt oss för att vi inte ska tjuvtesta. Har också försökt boka mig full på både jobb och fritid dessa 10 dagarna så att tiden kanske går lite snabbare. Lite tidigt för mig att leta tecken än men det kommer säkert :p
  • Niaa
    180611 skrev 2016-06-16 12:20:14 följande:

Härligt med flera ruvare! Är påväxt till RMC nu för att få tillbaka min andra blastocyst. Än har de inte ringt så vi hoppas!! Hur går det för er andra? Vilken ruvardag är ni på? Lycka till!

Så spännande :)) då är vi plötsligt 3 ruvare!

Jag är på RD 3 om återföringsdagen räknas som 0. Jag känner mig precis som vanligt och har inte känt några hugg eller stickningar i magen så som många andra beskriver dom första ruvardagarna. Hoppas att det inte betyder något negativt. Man tolkar ju allt, till och med bristen på symptom.

Har dock blivit dunderförkyld med lite feber så känner mig allmänt slö och håglös.
  • Niaa

Fick hem brev från RMC idag. Tyvärr klarade inga av våra andra ägg sig till frysen så vi får hålla tummarna lite extra för att det är guldägget jag ruvar på nu. Känns lite ledsamt... Jag fasar för att eventuellt behöva gå igenom det långa protokollet ännu en gång. Men ska försöka att inte tänka så mycket på det nu. Imorgon är det 1 vecka till testdag, tiden går så himla långsamt!

• Niaa
    180611 skrev 2016-06-16 23:18:45 följande:
    Jag känner igen det där med symtom och ostimulerad cykel. Man tycker liksom man borde kunna lite lite mer på sin kropp då! Ruvar också helt ostimulerat. Hmm nu är det nog jag som är trög men vad är "pupo"?
    Hur går det för er hope2016 och 180611?

Här är jag inne på RD 6, har lite mensvärk i mage och ländrygg till och från. Springer på toaletten hela tiden och kollar så ingen blödning har kommit. Jag trodde jag skulle kunna hålla mig relativt lugn under ruvartiden men det känns omöjligt. Testdag på fredag.
  • Niaa
    180611 skrev 2016-06-19 10:24:54 följande:
    Jag vet känslan sen min förra ruvarperiod. Och det är svårt att vara lugn tycker jag. När kom mensvärken ungefär? Men det börjar ju närma sig testa för dig! Spännande! Jag är bara på ruvardag 3 så har en bit kvar. Jag är nog mer inriktad på nästa helg än på min testdag den 30/6. Borde nämligen få min mens till helgen... så jag tänker knappt på testdagen än. Det får bli nästa etapp, om jag nu kommer förbi den där mensen...
    Den kom igårkväll och kommer lite till och från men är dov och känns inte riktigt som vanlig mensvärk som för mig brukar vara ganska intensiv innan mens. Men alltså man blir knäpp av att gå och analysera sönder sig själv och man vill ju så gärna känna något. Ja det är snart dags.. På själva midsommarafton och allt. Väntar med att beställa tester till på tisdag så jag inte har dom hemma och får för mig att tjuvtesta ;)

Ja jag förstår det, man får verkligen ta en dag i taget.. varje dag utan blödning är en bra dag. hur var det nu för dig förra gången? Var det en blacto du fick insatt? Man glömmer så lätt!
  • Niaa
    180611 skrev 2016-06-21 18:22:14 följande:
    Hur går det för dig? Några symtom? Det närmar sig nu! Ja jag fick en blasto sist ned! Men jag tror inte kroppen var riktigt återställd den gången. Den betedde sig inte alls som den brukar. Nu känner jag lite mer igen den. Dock har jag ont i magen och är uppblåst. Mår du bra?
    Det går bra här! Ännu ingen blödning men har väldigt mycket "mensvärk" i både mage och ländrygg. Igår och idag har jag mått ganska illa men det kan vara en reaktion på att jag precis varit sjuk och fortfarande känner mig lite slö... Jag hoppas så himla mycket men fasar för TD... Hur känner du dig? Måste vara typ en vecka till TD för dig nu?
Svar på tråden första försöket RMC