• believe 88

första försöket RMC

180611 skrev 2016-05-30 08:09:44 följande:

Ringde RMC idag för att planera nästa försök. Jag hade fått för mig att man när man gör ostimulerat FET kunde göra försök varje månad. Men tydligen måste man vänta en månad emellan. Känner ni igen detta? O nu blir ju problemet att månaden efter blir mitt i sommaruppehållet. Så då blir det ännu en månad som inget händer på! Frustration!

Va?? Fy va dumt.

Så dom menar alltså att du kan göra ett nytt försök i juli?? Det är ju hur konstigt som hest. Du har ju inte tagit några mediciner Ju..

Mitt första fet gick nog inte häller hela vägen. Började blod i går..
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-02 22:55:50 följande:

Så tråkigt att det började blöda även för dig. Hur går det nu? Vågat testa? Jag kan dock komma med nåt glädjande iaf. Det visade sig att de sagt fel till mig angående fet när jag ringde. Jag tyckte nämligen det lät så konstigt att behöva vänta mellan stimulerade fet. Så skickade ett mail o frågade lite om varför. Då ringde snart en snäll stackars ssk och bad så mycket om ursäkt. Hon hade helt rört ihop allt och sagt fel. Jag får visst börja direkt med ny frysåterföring nu! Det känns sååå bra!

Ojoj så underbart att höra att dom hade gett dig fel information. . När äblir nästa insättning? ?

Jo jag vågade testa nu på morgonen för att vara på den säkra sidan och det var negativt. Så jag ska försöka ringa till rmc idag och se vad dom säger
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-05 17:44:00 följande:

Ok! Lycka till med samtalet iaf! Blir det nytt fet nu? Lr visst hade du nåt mer i frysen?

Nä det blir ett nytt försök. Hade inga mer i frysen. Så jag får vänta till efter semestern. Känns väldigt drygt att man ska behöva vänta så länge igen.

Blir så trött på all väntan och alla motgångar. Hoppas att man snart kan få se lite ljus...

När ska du försöka igen?
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-05 19:59:04 följande:

Aha segt! Blir det augusti då? Hoppas du slipper bli överstimulerad denna gång iaf. Lr kommer jag ihåg rätt att du också blev det sist? Förstår vad du menar. Man orkar liksom inte med hur många motgångar som helst. Jag börjar med äl-stickor imorgon igen så vi börjar direkt med nytt frysförsök. Har 4 kvar i frysen. Så hoppas att nån av den kanske vill stanna...

Ja antingen i slutet av juli eller så blir det i augusti.

Jo jag blev överstimulerad och sen trodde ju dom att jag hade en polyp så detta året har bara varit skit rent sagt..

Skönt att du har fyra kvar. Håller alla tummar på att någon av alla ska fästa.
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-05 23:37:53 följande:

Visst ja så var det. Ja det är verkligen tufft! Och allt tar sån tid! Hade aldrig kunnat ana att det skulle vara såhär svårt och tufft att bilda familj... blir det korta protokollet tro? Ja det hoppas jag med. Och jag hoppas verkligen att alla här i tråden får barn snart!! Det är vi värda!!

Japp kort denna gången oxå men med en annan stimulering. .

Trodde absolut inte att det skulle vara så svårt och jobbigt samtidigt. . Det tar verkligen på en som människa.
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-26 12:44:17 följande:

Tyvärr kom mensen igår... sådan sorg varje gång. Nu blir det en automatisk paus denna cykeln då de har stängt 2 veckor på rmc. Men sen får vi väl köra igen. Börjar fundera på om jag kanske ändå behöver lite stöttning nästa försök. Har ju kört 2 helt ostimulerade nu. Inte ens haft lutinus lr liknande. Får väl fråga rmc till veckan. Jag vet inte alls hur det funkar efter långa protokollet tyvärr. . . Kanske nån annan som vet?

Ååå så tråkigt att höra att det inte gick denna gång häller.. har du fler kvar o frysen eller det blir ett nytt försök?
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-26 19:45:08 följande:

Ja det är tråkigt! Extra tråkigt efter en midsommarafton där det kryllade av bebisar... :( jo vi har 3 st kvar i frysen. Så jag funderar på om jag ska fråga om att få nån typ av medicinsk stöttning till nästa gång, typ progesteron eller ett helt stimulerat fet. Blastocysterna ser ju jättefina ut varje gång så det känns kanske mer som att min kropp inte riktigt fattar vad den ska göra med dem typ???? hur går det för dig?

Ja prata med läkaren och hoppas på att det kommer att ta sig någon gång.

Jo jag får ju vänta tills efter sommaren. Får börja tidigast igen efter den 27 juli så det är en väntans tider..

Visst var det extra jobbigt i midsommar alla så barn och allt. Och snart så ska ju mina två syskon få sina bebisar en nu juli och en i början av augusti. Så nu börjar det bli jobbigt
  • believe 88
    jooo skrev 2016-07-30 12:40:05 följande:

Hej, hur går det för er tjejer? :) jag väntar på försök nr 2 så fort mensen kickat igång. Tror de blir runt 10 augusti :) känner mig alldeles nervös...Länge sen vi gjorde första nu:P

Hej ????.

Jag väntar jag oxå på att för börja på nr två..

Jag som alltid har otur så kom ju min mens några dagar för tidigt så vi får vänta till augusti och den ska komma runt den 20 så.. det är bara att vänta och vänta..

Vilken metod ska du göra denna gången?
  • believe 88
    jooo skrev 2016-07-30 22:35:55 följande:

Åh nej vilken otur! Du får njuta av sommaren och ickeexisterande sprutmärken. Jag kommer köra korta protokollet igen men med en mycket högre startdos. Vad ska du göra? Och vilka preparat? Jag ska ha gonal f och orgalutran igen. Usher ser inte fram emot den svidande :P

Jag ska oxå ha kort men med andra preparat ska börja med menopur och sen orgalutran. Så vi får hoppas att det är bättre och hoppas att man inte blir överstimulerad igen..
Svar på tråden första försöket RMC