• believe 88

första försöket RMC

Jo det gick ???? kanal säga visst det fanns ett som hade klarat sig men var tyvärr tvungen att frysas. Då jag har varit väldigt öm och svullen i magen sen äggplocket i fredags och nu så har jag väll inte sovit någon natt utan haft väldigt ont. Så jag är överstimulerad. Det var så illa att dom egentligen ville lägga in mig igår. Men jag sa nej. Nästa något jag ångrar just nu. Sitter vaken och har ont även denna natt...

• believe 88
    180611 skrev 2016-01-28 12:06:38 följande:

Ok? Så du blev överstimulerad? Är så dålig på sånt här. Varför kan man inte återföra embryot då? Adjö har du så ont? Din stackare!

Japp överstimulerad kan man lugnt säga. Är man det så återför man inte finns risk att det blir värre än vad det redan är. Äggstockarna är svullna och vätska i magen.
  • believe 88
    Niaa skrev 2016-01-28 21:53:16 följande:

Usch då din stackare... :-/ hur kommer ni gå vidare nu då? / stor kram på dig!

Just nu så fokusera vi på att jag ska bli bättre. Sen får vi se vad rmc säger.
  • believe 88
    jooo skrev 2016-02-02 19:35:40 följande:

Hur gör ni andra med att berätta? För chef kollegor osv..misstänker att de lär bli endel frånvaro i vår med blodprover äggplock osv...

Jag berättade inte för någon förräns jag blev dålig. Men visst min chef undrade hela tiden vad jag gjorde när jag var ledig. Men så blev jag överstimulerad så kände jag att jag var tvungen att säga som det var och han tog det rätt bra. Han hade det på känn att det var något sånt jag gjorde när jag var ledig. Känns rätt skönt nu när han vet hur det ligger till.
  • believe 88

Åå denna väntan tar kål på mig snart..pratade nyss med rmc om hur vi skulle gå vidare. ska på efterkontroll på tisdag för att se om den så kallade polypen är borta från livmodern. Och sen ska vi vänta på nästa månads mens. Alltså i mars..????

• believe 88
    Niaa skrev 2016-02-03 13:50:16 följande:

Vad är det för prov ni har gjort? :-/

Kan förstå din otålighet belive88! Kommer ni då att försöka med återinföring i mars eller vad trodde dom?

Sen undrar jag med er som går i Malmö om ni har fått träffa en ny läkare varje gång ni är där eller om man kan räkna med att få samma varje gång?

Ja det blir det kanske. Vi får se hur det blir vi ska på semester i mars så vi får se. Men antingen blir det i mars eller i april.

När jag har varit i Malmö så har jag aldrig haft samma läkare.
  • believe 88

Blev så glad när jag kollade posten och såg ett brev från region Skåne. Å äntligen har kallelsen kommit. Men tyvärr så måste jag ringa ändra den. Varför ska man få en tid just när man inte kan för?

• believe 88

Ringde imorse och fick prata med en kvinna som var såååå otrevlig i telefon så att man blev irriterad. Men fick en ny tid den 31 mars .:)

• believe 88
    Kezza skrev 2016-02-26 13:57:35 följande:

Vad roligt att ni har fått en tid men typiskt att ni var tvugna att ändra. Hur länge har ni stått i kö?

Jag ringde RMC igår och tydligen är kötiden nu snarare 4 månader istället för 3 månader som vi tidigare har fått besked om. Det känns som att en månad till är en oändlighet! :(

Kö och kö.

Vi har varit i karusellen ett tag nu har redan gjort sprutor och äggplock sen överstimulering där av all väntan.
  • believe 88

Jag har läst vad ni har skrivit tjejer och tycker så otroligt synd att det inte har gått hela vägen för er häller. Hoppas att ni mår bättre snart. .

Svar på tråden första försöket RMC