• Kristinag

första försöket RMC

believe 88 skrev 2017-02-12 18:01:14 följande:

Nejjj så tråkigt.

Vi valde att gå vidare med nordic ivf. Har varit på första mötet och fick bra känsla. Kändes som om dom lyssnade lite bättre oxå..

Jag är också inne på att kontakta nordic.

Tog det långt tid till start efter att ni kontaktat dem?

Enligt rmc så är det mycket akut för vår del då jag kommit in i nått tidigt klimakterium..

jag har aldrig varit nöjd med Rmc
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-02-12 19:27:25 följande:

Nej så tungt... Vi kommer också börja gå privat på Nordic i Malmö. Gjorde vår utredning där och har sagt hela tiden att om det går så långt som att få söka privat så är det där vi ska gå. Väldigt trevlig personal och känns lite mindre hetsigt och stressigt än vad jag kunde uppleva det som ibland på rmc.

Det lutar åt nordic.

Har aldrig varit nöjd med RMC. Vi har blivit så taskigt bemötta och fått tråkiga kommentarer och en massa annat.

De jag är nöjda med där är sköterskorna/personalen under äggplock.

Hur går det för er nu?
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-02-12 19:50:40 följande:
    Ja jag håller med dig. Har haft en läkare som varit väldigt bra och sköterskorna har varit helt underbara men rmc har känts som en fabrik där folk kommer och går som på rullande band & snabbt ska det gå..

Vi ska på möte på Nordic på tisdag sedan får vi köra igång när mensen kommer, bör vara i slutet av februari. Men skulle tro att det blir långa protokollet igen så sen lär det väl inte hända så mycket på rätt så många veckor.. Hade gärna testat korta dock.

Vi fick tid på Nordic ungefär två och en halv vecka efter att vi ringde, så ni behöver nog inte vänta så länge :)
    Precis vad min sambo sa. "det känns som att detta bara är en fabrik"
    och sen att man har olika läkare hela tiden. Nu sist när jag gjorde anda ultraljudet så sa hon att hon läst i min journal att jag eventuellt varit gravid. (denna läkare var inhyrd från en klinik i Norge ) det har jag inte så jag blev arg 

kontaktade Nordic idag så väntar på att de ska ringa. 
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-02-15 18:04:20 följande:

Det gick bra! Bestämt oss för ett trepack och får köra korta protokollet för första gången vilket känns helt underbart! Kommer även få prova nytt preparat som heter bemfola, har inte läst någonting om det någonstans? Mensen beräknas om två veckor så då kör vi :) känner mig supertaggad :) känns sååå mycket lugnare och behagligt på Nordic om man jämför med rmc tycker jag.

När kör ni igång belive88? Och hur gick det för er Kristinag?

Vi fick tid den 7 mars så är nöjd.

Vi ska träffa Pia.

Känns så skönt att höra att det verkar mycket lugnare där än på RMC.

Eftersom jag har dålig äggreserv (amh 3,6 står det i mina provsvar) så tror jag inte vi kommer få köpa paket. Jag har fått 450 IE varje gång och bara en av gångerna har jag fått ut 6 ägg och då fick vi 2 till frys. detta var tack vare Carina som gått över till nordic från RMC. Hon bestämde att jag skulle hoppa in i ny stimulering direkt efter första äggplocket.. det tror dem har boostat mina äggstockar. I samma veva var jag i Landskrona på zonterapi.
  • Kristinag
    believe 88 skrev 2017-02-16 21:31:36 följande:

Ok så bra..

Hur kom det säg att ni ska köra kort denna gången?

Vi kommer nu köra i gång i slutet på mars. Vi ska åka på semester på onsdag och mensen ska komma medans vi är borta så vi får börja när vi kommer istället..

Skönt med semester innan. Njut.

Ta gärna en fin alkoholfri paraplydrink från mig :)
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-03-10 10:39:51 följande:

Hur gick det på ert möte i veckan? :)

Det gick jätte bra. Har redan börjat med synarela :) två dagar efter vårt möte.

Pia var rak och ärlig och vi ska testa nått nytt.

300 IE gonal f och 75 IE menopur. Samma dag jag börjar med sprutorna ska jag sluta helt med synarela. De kallar det stop protokoll.

Hur går det för er?
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-03-13 16:15:53 följande:

Så härligt att vara igång! När börjar du med sprutorna?

Både Pia och Carina kännns jättebra tycker jag! Kunniga och vågar och vill testa nytt :)

ÄP gav 10 ägg, vilket för oss är ett jättebra resultat men nu efter några behandlingar vet man ju också att det inte innebär några garantier, känner oss försiktigt optimistiska så här långt :) på torsdag är vi inbokade för ET med 2 embryon om allt vill sig.

Har inte fått mensblödning än så väntar på den.. är inne på dag 7 med synarela.

Kände också att de vågar mer. Har aldrig fått två olika hormoner och synarela ska jag sluta med samma dag jag börjar med sprutorna så det är också nytt för mig.

Så bra resultat ni fick.. vad har ni haft som mest på de andra försöken?

2 embryo återföring är bra det gjorde dem inte på rmc..

håller tummarna för er..
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-03-16 19:30:02 följande:

Då kommer den nog snart :) har aldrig hört om metoden ni kör denna behandlingen men det känns som man är i trygga händer hos dom.

Jag tror vi fick 11 ägg på första försöket (kan också ha varit 9, jag minns inte riktigt) och sen har vi fått 5 och 6 på andra och tredje försöket. Långa protokollet alla gånger utom nu på fjärde försöket och har svarat lika bra på detta som med långa, även om det klart kändes som en chansning att byta! Idag fick vi i alla fall 2 3-dagars tillbaka och testdag 1 april :) 3 odlas vidare.

Har inte heller hört talas om det.

Hon berättade att de oftast testat detta på kvinnor över 40.. jag är 33.. men i förtidigt klimakterium.

Jag fick ett rus i magen när jag läste ditt inlägg..

som sagt så håller jag tummarna för er..
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-03-16 19:30:02 följande:

Då kommer den nog snart :) har aldrig hört om metoden ni kör denna behandlingen men det känns som man är i trygga händer hos dom.

Jag tror vi fick 11 ägg på första försöket (kan också ha varit 9, jag minns inte riktigt) och sen har vi fått 5 och 6 på andra och tredje försöket. Långa protokollet alla gånger utom nu på fjärde försöket och har svarat lika bra på detta som med långa, även om det klart kändes som en chansning att byta! Idag fick vi i alla fall 2 3-dagars tillbaka och testdag 1 april :) 3 odlas vidare.

Hur mår du?
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-04-02 16:43:47 följande:

Vi har plussat på fjärde försöket nu i veckan, känns helt overkligt!

Hur mår du och hur går det med sprayandet?

Ååhhh grattis.. vad glad jag blir.

jag vågade inte fråga men jag tänkte att du svarar ju om du vill.

Spayandet har varit jobbigt. Jag fick blödning dag 19, normalt så får man det mellan dag 8-11, så allt är jätte försenat. Börjar på sprutorna imorgon ?? Försöker hålla hoppet uppe.
  • Kristinag
    Camspr skrev 2017-04-13 21:47:37 följande:

Vi har vårt första möte med RMC den 3/5

Lycka till..
  • Kristinag

Fick ut 7 ägg men bara tre som klarat sig. Återföring imorgon som jag tror kommer bli inställd. Oddsen att de 3 klarar sig är nog inte så stor med tanke på vår historik. Hoppas hoppas de klarar sig så jag får en till frys.

• Kristinag
    Niaa skrev 2017-04-14 16:58:28 följande:

Åh förstår hur jobbigt det känns att bara vänta.. jag hoppas så för er!

Vi fick idag två embryo återförda och en odlas vidare. Är sååå glad att alla tre klarade sig :) den tredje är av lite sämre kvalité så vet inte om den klarar sig. jag var helt säker igår på att vi inte skulle göra nån återföring idag.

När har ni UL?
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-04-16 09:32:57 följande:

Vilken härlig läsning!! Det bådar gott tror jag! :))

Vi har ul på onsdag. Har haft två småblödningar den senaste sedan vi plussade så är lite nervös över hur det kommer gå..

Hur gick det idag?

Jag har varit lite illamående idag men tror det är lutinus.

vill verkligen att det ska gå nu men känns som det inte blir så.
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-04-19 21:44:35 följande:

Vi fick se ett styck tickande hjärta, kan fortfarande inte fatta det.. :)

När har ni td? Ja, det är så svårt att känna vilket som är riktiga symptom.. denna gången kände jag absolut inget alls förutom att jag var väldigt trött om kvällarna.

Såå glad jag blir.. grattis :)

Testdag 1/5. Jag är också rätt trött på kvällen men det kan vara för att jag bara är trött haha.

Jag är bara orolig hela tiden. jätte jobbigt..
  • Kristinag
    Niaa skrev 2017-04-25 21:13:12 följande:

Hur mår du Kristinag?

Jag började blöda för två dagar sen. Med svåra kramper i magen. Jag tror inte det blir något denna gången heller. Testdag på måndag.

Hur mår du?
  • Kristinag

Så härligt att läsa att allt gått bra :)

Vi är i väntan på ÄD, efter 1 års väntetid, som är beräknad runt v19.

Kan inte förstå att det var ett år sedan jag var på nordic ivf och gjorde sista försöket. Tiden bara försvinner iväg.

Är så tacksam att det finns dem som ställer upp.

Grattis till era små mirakel :)

Svar på tråden första försöket RMC