första försöket RMC
Lycka till!!
Lycka till!!
Oo härligt! Är en sån härlig känsla att man liksom är på gång!! Nu kan det bli nåt!! Grattis!!
Välkommen!!kul med fler rmc linköpings tjejer :)
Mina slemhinnor mår inget bra av lutinusen. Är de nån som fått något alternativ eller hört om de nån ggn? (Vet att vi är många förstaförsökare här^^). Kommer minilite brunblodiga flytningar varje ggn ja drar ut pinnen. Och sen bränner de o är obehagligt mellan bena /: när ja ringde rmc sa de bara att de va en vanlig biverkning och att de inte va så många dagar kvar. Men inte så kul om de fortsätter så varje återföring om de blir fler /: och ni linköpings tjejer. Vet ni när sista dagen för ny stimulering är innan sommarstängt? Hmmm undra om ja hinner med en i maj..mensen har inte kommit än..o måste väl ha en vanlig mens innan nästa försök.
Mina slemhinnor mår inget bra av lutinusen. Är de nån som fått något alternativ eller hört om de nån ggn? (Vet att vi är många förstaförsökare här^^). Kommer minilite brunblodiga flytningar varje ggn ja drar ut pinnen. Och sen bränner de o är obehagligt mellan bena /: när ja ringde rmc sa de bara att de va en vanlig biverkning och att de inte va så många dagar kvar. Men inte så kul om de fortsätter så varje återföring om de blir fler /: och ni linköpings tjejer. Vet ni när sista dagen för ny stimulering är innan sommarstängt? Hmmm undra om ja hinner med en i maj..mensen har inte kommit än..o måste väl ha en vanlig mens innan nästa försök.
Hej på er ! Snälla nån som kan hjälpa mig eller varit med om samma sak? Min man lämna spermie test på rmc och nu har fått en ny tid om 2 månader de står på pappret utredning/frysning vad menar dom? är så nervös och de stängt nu för ringa och fråga. Snälla någon ängel som vet?
Hur länge sedan var det han lämnade provet? Står det ingen mer info i brevet ni fick?
Ett tips är att kolla mina vårdkontakter. Där ser ni allt som skrivs i era journaler.
hej på er tjejer!
jag behöver verkligen eran hjälp vi va på våran sista utredning idag och allt ser bra ut oss mig ocg min kille men hon Susanne gjorde en gyn test och skulle kolla mina äggblåser och hon hitta bara tre på vänster och 1 på höger så jag fick ta ett blodprov som ska skickas till stockholm är så orolig för kolla om jag har hög eller låg värde ve ni vilken jag måste ha snälla hjälp mig :[
Hej tjejer!!! Jag har känt mig annorlunda irriterad och känt dragningar i livmodern en vecka. Väntade mensen i söndags skulle påbörjat ivf 2 då fort den kom. Testade bara för att skynda på mensen eftersom ja varit ivrig att starta.....och vad händer. .Jag är GRAVID!!! Första plusset någonsin. Oh på egen hand utan nån hjälp..bara 10 kg lättare och rätt inställd på öevaxin. Alldeles chockad och ush oroar mig för missfall ush. Oron kommer va jobbig framöver men nu vet jag att jag kan få plus!! De känns underbart bra! Ville bara berätta. Jag håller tummarna både för mig o er !
Hej på er tjejer! En fråga jag ska nu på ivf möte hur de går till men min fråga är hur långt tid tar det tills vi får börja eller står man på kö?
Jag är också helt ny och undrar lite detsamma. Första mötet i oktober.
Beror på vart man går. Jag fick börja på första mensen efter mötet (går i Linköping). Men jag vet att det inte alltid fungerar så på andra ställen.
De går igenom resultatet av utredningen, förklarar hur behandlingen går till. Jag fick även göra ett VUL . Sedan får man en genomgång på hur man ska använda sprutorna (och testa på sig själv).
Vilken läkare ska du träffa? Jag har haft Karin som "huvudläkare" men även träffat några av de andra vid ingreppen. Alla har varit jättebra.
Och också jag har fått tid till första mötet i oktober! :) Fast i Nyköping då.
Känner mig nervös, men förväntansfull.
Ja, det känns länge att vänta. Jag ska dit den 15:e. Äggstocksreserven är enkelt förklarat antalet ägg du har "på vänt" som kan mogna och bli befruktningsdugliga, antar då att du har lite färre än vanligt. Det kanske innebär att du inte har lika många ägg kvar när du blir äldre, eller går in i klimakteriet tidigare? Jag är inget proffs, men gissar på något sånt.
Åh gick inte du med i linköping? Vilka besked de fått. Minst 3 st som plussat spontant inom några veckor. stort grattis!!
Jag väntar och väntar på ivf bebbarna nu!!!!
Men wow vilken grej! Grattis!!! Verkar som ni smittat av er på varandra! :p plötsligt händer det verkligen:)