halfmoon skrev 2016-03-31 09:04:17 följande:
Bra frågor! Jag är nyfiken på vad de kommer att välja för protokoll också sen massor med frågor kring det. Och om hur de bedömer chanser att lyckas.
Undrar också kring vad man får för mediciner för att stödja en graviditet, känner mig så missfallsbenägen och vill ha all hjälp som går.
Sen den allra största frågan är ju när vi kan få börja och om vi hinner innan sommaren.
Lycka till på dina samtal, för det var väl idag? :)
Jag tycker att det var mycket bra möten och alla var trevliga, särskilt sjuksköterskan och psykolgen! :)
Jag kommer att få köra långt protokoll med ganska hög dos medicin med tanke på mina dåliga äggreserver. Jag fick prova att sticka mig själv och det var inte alls lika farligt eller ont som jag trodde.
Jag fick svar på mina frågor. Varje äggplock (oavsett hur det går) räknas som ett försök. Om man får embryon i frysen och så räknas återföringen till det försöket. Om det skullle visa sig att det inte finns några ägg vid äggplocket så har man ändå förbrukat ett försök.
Om man behöver äta värktabletter får man bara äta alvedon och panodil (inte ipren eller liknande). Man kan träna i början under nedregleringen med sedan är det inte bra då äggstockarna kunde vrida sig. Man ska undvika kaffe i möjligaste mån. Det räcker med att man äter folsyra och B12.
Samtalet med psykolgen gick jättebra och var inte alls lika farligt som jag hade trott. Han hade väldigt vettiga saker att komma med. Vi fick ett "OK i rumpan" ;) och kan fortsätta med donationen om det behövs.
Den STORA besvikelsen är dock att vi inte får börja förrän EFTER sommaren! :(
Jag trodde att jag skulle börja gråta när hon sa det. Jag hade någonstans trott att vi skulle få börja relativt snart men så var ju inte fallet. Det är tydligen låååång öfr att få sätta igång! :( Min sambo ska även genomgå en biopsi och även till det är det lång väntetid.
Så nu får jag börja tänka om och försöka att fokusera på något annat sålänge annars kommer jag inte att klara av denna väntan. För som det är just nu så går i princip all min ledig tid åt att tänka på detta med ivf och barn (typ googla runt, läsa ivf-bloggar, kolla barnvagnar på Blocket osv). Det blir inte lätt men det känns som det är ända sättet! :(