Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

BF september 2016

vilsensjäl skrev 2016-01-29 18:37:44 följande:

Ja nu är det redan printat i sten då jag sist hade en extrem förlossning då dom tvinga mig att försöka förlösa vaginalt. . Vilket jag ej klarar ( har för trångt båcken). låg i 3 dygn sist i ren smärta, när det väl sprutade blod från mitt ansikte efter 3 dygnet pga att jag tryck min lustgas så hårt emot näsan så beslutade dem för att låta mig bli smittad.

Nu finns det inge mer ursäkter från deras sida kan jag lova!

Hoppas på en snabb och hyfsad smärtfri förlossning denna gång... om min bebis mår bra dvs här inne i magen... sådant jävla strul på alla dessa läkare i vårt södermanland...

Vart bor du ?

Har ni vart på ul. Vet ni om könet på ert underverk ?

Glad för er skull. Barn är det bästa man kan önska sig ?

Åh fy låter hemskt!! Då känns ju planerat ks som ett bättre alternativ.

Vi bor i Östergötland, är bara i vecka sex så har inte ul förrän i mars när vi ska göra kub.

Ja vi försökte i nästan ett år så det är väldigt efterlängtat men är rädd att nåt ska gå fel.
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-29 21:04:44 följande:

Förstår att du är rädd och orolig. Och jag lovar dig det är så normalt.. fast självklart jobbigt. Detta är mitt tredje och jag är lika otolig varje gång :) Inte så konstigt kanske med tanke på hur fantastiskt vår kvinnokropp är som börjar vara orolig redan då vi får reda på att vi väntar barn till och med dem är vuxna och lika gamla och gråhåriga som oss :) spännande detta är att se och läsa allas historier och vägar i dess graviditeter ;)

Tycker det känns jätte skönt att kunna ventilera mig här och få känna att det inte bara är jag som är orolig, förvirrad och allmänt överlycklig över vad som komma skall :)

Men du är ju typ veteran så du vet ju vad som komma skall för mig är allt så nytt och okänt territorium.

Känner mig lite lugnare nu än förra veckan i alla fall, man får ta en vecka i taget bara. Jag längtar till lite längre fram i graviditeten när man kan berätta för alla och börja köpa grejer till bebisen, det ska bli så kul. En av mina bästa vänner ska ha bebis nu i april så ska bli kul när vi kan berätta för henne. Vi hinner ju vara lite föräldralediga ihop också!

Jag har typ varit rädd för att föda nästan ett år innan vi började försöka. Har sett filmer på förlossningar som gått illa. Vet att det går bra för de flesta men är rädd att bebisen ska fastna och få syrebrist och sånt. Och är rädd för känslan att inte ha kontroll. Men får väl prata med bm om det där och se vad hon säger. Jag är en orolig själ helt enkelt.
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-29 23:40:21 följande:

Men herregud det är nu typ du skall börja njuta av fin graviditet ???? ( men jag förstår din oro ). Vi har alla vart i samma båt :)

Men åh vad kul att vara gravid med sin bästa kompis, då kan ni slö slappa och snusa bebis tillsammans ju.. Hade vart en dröm för mig att ha så. . Jag har alla barnen som håller mig sällskap hela dagarna istället då tid och tillfälle för mamma att träffa någon vän inte är så ofta ;) haha. Skämt och sido.

Förstår att det är svårt när man redan har barn, det tar väl upp mycket tid.

Jag var och tränade på gymmet idag...känner mig väldigt lätt anfådd och värsta hjärtklappning. Försöker träna lite lätt bara.

Vad har läkarna sagt, skulle du få göra nytt ul snart?
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-30 19:27:28 följande:

Skönt att träna! Duktig du är som håller igång.

Jag får inte träna tyvärr. Då jag har en ätstörning och överträningsmani. :( börjar bli bättre nu men jobbigt att känna sig så bunden hemma. Mina barn har alltid vart med mig på gymmet eller på lång promenader. Men a..

Ta det lugnt om du känner hjärtklappning. Inte att leka med då.

Tog ett nytt blodprov igår, ska ta ett nytt på tisdag för att kolla att mitt graviditetsvärde ligger på 2000 fortfarande. Sjunker mitt värde drastiskt så är det missfall på gång eller stiger det i skyarna så är det druvbörd.. Sedan är det ett nytt vul den 11 februari. Livrädd är jag!

Jobbigt att vänta till den 11/2, det är ju ett tag dit. Håller tummarna allt jag kan att det ska gå bra och du ska få en fin bebis sen. Du ska absolut inte känna dig misslyckad, blir det mf så är det ju för att det är något fel på fostret och inget som du har gjort!
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-02-01 17:21:14 följande:

Idag 11:08 förlöstes min lilla ängel på toaletten i min hand.

Jag förlorade mitt älskade barn.

Mamma hade gjort allt för dig som jag redan gör för dina tre syskon ?

Kan inte beskriva mina känslor just nu förutom, frustration, hat och ilska.

Ett missfall var inte direkt det jag behövde just nu :(

Mamma kommer alltid alltid alltid att tänka på dig

Fy vad sorgligt! Kram till dig!
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-02 18:19:34 följande:

Vad är ni i för vecka och hur mår ni?

Jag är i vecka 6 ( 7 på fredag)

Mår bra! Trött dock! Men blir ändå nojig att jag inte mår dåligt haha.

Mådde dåligt tidigt med mina andra två... Har som för mig att det var från vecka 6. Men kom inte riktigt ihåg ;)

Två veckor kvar till inskrivning :)

Jag är i vecka 7, har inte inskrivning förrän vecka 11. Mår bra men har börjat känna ett svagt illamående de senaste dagarna, lite tröttare än vanligt och ömma tuttar. Tog ett graviditetstest igår bara för att se att det fortfarande visar positivt

Skönt att du inte mår dåligt...passa på och njut, kan ju snabbt ändras!
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-02 19:20:00 följande:

Ja eftersom jag är nojig så funderar jag också på att ta ett test.

I mina tidigare grav så har jag alltid haft illamåendet som har på nåt sätt bekräftat

Men som du säger... Det kan snabbt ändras. Man får ta dag för dag!!

Ja verkar vara väldigt olika det där med inskrivning!

Är ju bättre att må bra och vara gravid än att må illa och vara gravid, och om något händer så hade det nog hänt oavsett, tänker jag. Många graviditeter är ju olika så även om man mådde dåligt sist så kan man ju må bra nästa gång.

Jag tog ett förra veckan med, men nu ska jag inte ta några fler

Känns som en lång väntan tills man får göra ul!!
  • skatergirl81
    Man1981 skrev 2016-02-02 22:29:33 följande:

Vi är snart 35 och 36, väntar första barnet, beräknad förlossning i slutet av september 2016 (om allt går bra). Positivt graviditetstest igår. Illamående och trötthet har kommit de senaste dagarna. När bör man kontakta MVC? Nu?

Jag ringde ca två dagar efter jag plussat, det är väl bra att ringa så fort du vet så du kan få tid för inskrivning.
  • skatergirl81
    vanjastina skrev 2016-02-04 06:13:45 följande:

.. är alltså i 6+1 så borde absolut ha visat 3+.

Så ledsamt...ledsen för din skull! Kan du ha ägglossar senare än du trodde? Tog du med morgonurin?
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-07 20:12:14 följande:

Usch här slog illamåendet till med dunder och brak! Jag som var så dum som trodde att jag skulle klara mig bra denna gång!

Bläää hur ska man orka? Min förra grav mådde jag dåligt ända fram till förlossningen! Kräktes nästan varje dag!

Gahhhh hoppas det inte blir så denna gång :(

Jag har också mått jättedåligt! Spydde upp allt jag åt och drack i lördags, till och med vatten. Kände mig helt uttorkad sen. Fattar inte heller hur man ska orka detta
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-08 06:59:06 följande:

Jag vill bara kunna jobba så att tiden går fort!

Förra grav gick sååååå långsamt eftersom jag var sjukskriven största del!

Vi får hoppas att det går över för oss snart!

Annars får vi stötta och peppa varandra!

Igår låg jag och grät och tyckte synd om mig själv!

Jag tjöt också i lördags, är så jobbigt att må dåligt. Är jobbigt att gå till jobbet när man mår dåligt men är ju inget kul att vara hemma och må dåligt heller.

Känner mig fånge i min kropp. Försöker äta det som går ner. Hoppas vi båda mår bättre snart!
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-11 11:36:24 följande:

Usch och fy och blä vad dåligt jag mår!

Hur ska man orka? Hur orkade jag förra gången? Då mådde jag dåligt exakt hela grav.

Kommer inte palla det denna gång ( inte för att jag har nåt val)

Trodde jag skulle klara mig denna gång, för det började senare... Men tji fick jag!

Jag med...det värsta är att inte veta om eller när det blir bättre!
  • skatergirl81

Misslina har du provat något mot illamåendet? Jag har testat postafen men tycker inte att det hjälper

• skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-11 17:18:53 följande:

Nä precis!

Visste man att det tog slut om 7 veckor... Ja men då hade man ett mål i all fall!

Men jag kan få gå så här till bf om jag har otur som sist :(

Har inte provat något än... Ska till bm då och tänkte prata med henne om det, postafen testade jag sist funkade tyvärr inte,

Hur mår du?

Det är så sjukt...Min gravidapp sa i fredags att nu tar moderkakan över mer och mer och det kan göra att man mår bättre eftersom hormonpåverkan inte är lika stor. I fredagskväll började jag må bättre och igår och idag har jag mått jättebra bara jag äter regelbundet. Inget mer illamående, känner mig som en ny människa!

Hoppas det vänder för dig med!

Köpte bebiskläder till min kompis som ska ha i april. Är så sugen på att handla till mitt lilla frö men ska vänta till efter kub., men sen kan man väl köpa lite kläder??....längtar så! Hur gör du?
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-14 20:37:08 följande:

Vilken vecka är du i nu? Du ligger före mig har jag för mig! Hoppas det blir så för mig i också! Att det vänder!

Har faktiskt köpt ett par byxor... Kunde inte låta bli! Men ska försöka hålla mig till efter vårt nipt-test som vi gör i vecka 12.

Men jag längtar så efter att få börja shoppa! ;)

Är i vecka 8, 7+5 idag och det vände på 7+3. Ja hoppas verkligen det! Känns mer som man kan vara glad och njuta nu när man mår bättre! Är grymt trött dock men det är lättare att hantera.

Berättade för min mamma idag, hon blev helt hysterisk och hoppa upp och ner och grät och sa "är det sant, är det sant" haha var så roligt att se henne. Hon har längtat efter att bli mormor! Bra alla-hjärtans-dag-present

Har surfat runt på bebisgrejer på nätet nu i helgen. Finns så fina babynest /sovpöl på tradera, är en som syr upp och säljer, en sån vill jag ha! Och alla fina bebiskläder, blir helt kär!

Är nipt-test samma som kub?
  • skatergirl81
    misslina skrev 2016-02-14 21:57:22 följande:

Nipt test är ett blodprov och sen tar kliniken också ett ul.

Det är ger ett säkrare resultat än kub test.

Men det kostar mer!

Ok men det görs ju på kub med...är det en annan typ av blodprov då?
  • skatergirl81
    varmlanning skrev 2016-02-16 19:10:39 följande:

Jag bor i värmland men är väl egentligen inte en äkta värmlänning utan snarare inflyttad. Men tillsammans med en äkta x) Jo jag inser ju att de flesta graviditeter går bra.. men det är nog just det att jag aldrig insett att det är så många som går illa. Just nu känns det bara som att man vill komma till v 13 för att på något sätt bli lite säkrare. MA står för missed abortion va? Är det när man inte blöder om fostret dör?

Jag är också rädd för det, tog nästan ett år att bli gravid och nu när man äntligen lyckats skulle det kännas så hemskt om det inte gick vägen. Har ul om en månad, känns ju som en evighet!
  • skatergirl81
    SJL1985 skrev 2016-03-21 12:40:19 följande:

Hejsan,

är det bara förstagångsgravida i denna tråd? Jag väntar nämligen min 3:a med bf 17/9.

Är idag i v.15 (14+1)

Det är nog lite blandat men de flesta verkar hänga på Facebook. Jag har bf 20/9 första barnet så så ligger vi nära varandra i graviditeten
Svar på tråden BF september 2016