Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

BF september 2016

effe skrev 2016-01-17 11:26:55 följande:

Hej tjejer ???? hoppar in här. Vår pojke på 1,5 år ska bli storebror igen.

Vart gravid förra året också men vi fick avbryta i vecka 21 då det var stora missbildningar på bebisen. Han hade ett syndrom som var väldigt ovanligt. Nu är jag i vecka 7+1 med bf enligt appen 9/9 2016. Ska bli spännande och hoppas att allt är bra denna gången ???? och grattis till er alla förresten

Stort grattis så hoppas vi att allt går vägen denna gången! Kram
  • Jennymariaa

Hur är ert luktsinne?? & har ni något ni absolut inte kan vara nära??

Jag samåker till jobb & imorse åt en vän en banan. Jag fick göra allt för att inte kräka medans jag körde haha. Sen även starka parfymer & det som man sen innan tyckte lukta illa (sopor mm) har lixom fördubblats

• Jennymariaa
    åttiosjuu skrev 2016-01-20 18:49:33 följande:

är det någon mer än jag som tycker att symptomen har avtagit ? Har haft "mensvärk" till och från fram till nu... Är i vecka 8 och känner helt plötsligt inte av denna "mensvärk".. Känner mig trött och lite lätt illamående till och från, men annars inget.. Börjar bli lite oroligt att något at hänt inne i magen. 

Man måste inte känna något varje dag, men om du känner dig osäker så hade jag bokat ett privat VUL
  • Jennymariaa
    SabiinaL skrev 2016-01-21 12:12:24 följande:

Jag vill också göra ett tidigt ul egentligen då jag är så himla paranoid och så himla rädd att det ska Gå fel. Men sen är jag för mesig för att be om det, barnmorskorna här är rätt hårda av sig... Haha.
    När är det tidigaste man kan göra ett ul? Någon som vet? Man kanske kan göra det privat istället? Så känns det lite bättre för min del iaf. Haha.

Finns en klinik i Lund där du kan få göra vul
    När du vill för 300 kr
  • Jennymariaa
    SabiinaL skrev 2016-01-21 17:29:10 följande:

Jaså? Då ska vi nog ta oss en tur till Lund! Tack så mycket för tipset! :D

Ja:D tror det kostade 300 eller 350 kr men det är det ju värt!
  • Jennymariaa
    sandiepie skrev 2016-01-21 19:18:53 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här! Är i v6 (5+4) och är lite nyfiken på om där är tvillingar eller ej! :) jag skulle gärna vilja göra ett ul eller vul i v 8, så man kan planera lite annorlunda. Har du erfarenhet av kliniken i Lund eller är de via bekanta du kan rekommendera den? :) är själv från Skåne så funderar på att ta möjligheten isåfall. / sandipie
    Det var en tjejkompis som rekomendera den, dom var super nöjda! :)
  • Jennymariaa
    Millissons skrev 2016-01-21 21:00:38 följande:

Dendär mottagningen i Lund, är det privat? Bor inte i Lund o tänkte mest på om dom tar emot en om man inte är listad hos dom?

Min vän är inte listad där så vem som helst kan nog gå där :)
  • Jennymariaa
    Millissons skrev 2016-01-21 23:16:00 följande:
    Ok, va bra. Ska minsann ringa o höra. Vill så gäääääärn se vad som finns i magen. Mitt första barn efter års försök så vi e lite nippriga här! :)
    Om du inte hittar nummert kan jag skicka det i ett pm:)
  • Jennymariaa
    mona83 skrev 2016-01-22 14:35:03 följande:

Mf bekräftat. Beställde hem lite stickor igår och det gick bara att ana ett pluss nu.

Förklarar nog varför digitala sa 1-2 när jag var i v7

L.O.V.E
    Beklagar! Kram
  • Jennymariaa
    mammatillalicep skrev 2016-01-22 16:42:00 följande:

Är det någon annan som känner sig extremt trött?? V.5+5 idag.. Usch känner mig inte mänsklig just nu haha!

Exakt så kände jag mig i den veckan. Jag bara sov & sov hihi. Tur det går över:)
  • Jennymariaa
    Lillafamiljen78 skrev 2016-01-23 13:32:04 följande:

Jag går oxå in i vecka 9 på måndag, mår oxå skitilla o trött, varit hemma i 2 v från jobbet! Dock har jag fått bruna flytningar idag så vet inte om det är missfall på g :(

Det hoppas vi inte på! Bruna flytningar är ju ett tecken på gammalt blod & det är normalt att småblöda när livmodern växer har jag hört! :)
  • Jennymariaa
    Stokke skrev 2016-01-24 09:58:35 följande:

Tröttheten slog till. Omg, sonande 20 igår kväll. Ligger forfarande i sängen. Skulle kunna somna om igen.

Haha bara till att sova ;)
Svar på tråden BF september 2016