Inlägg från: skruttan1988 |Visa alla inlägg
  • skruttan1988

BF september 2016

Moonlight83 skrev 2016-01-04 02:32:48 följande:

Jag är skitorolig inför denna graviditet.Plussade på julafton så har bf 4/9. Har 4 mf och ma i bagaget.Försökt bli gravida i 3,5 år. Tidigaste mf i v6 och senaste är ma i v18.

Rädd för att börja blöda igen,rädd för att bli sjuk och att få infektion ,urinvägsinfektion eller gbs,rädd för att upptäcka på ul att man fått ma,att få dåliga värden på kub och få genomgå moderkaksprov.Att vakna i blodbad eller att få kraftig mensvärk och allt kommer ut med en duns.Efter allt man varit med om så är jag rädd för allt,sover knappt om nätterna och grubblar mycket.Ska ringa gyn i morgon be att få träffa kurator och boka vul samt kolla om man kan skynda på vår missfallsutredning som inte hann bli färdig innan vi plussade.

Usch jag förstår dig men jag tror bara du mår sämre av det. Säg till att du vill att dom ska kolla om du har en pcr resistans. Har en kompis som hade det efter mycket om och men. Gick igenom enormt många mf tills dom kom fram till det. Idag har hon en underbar liten flicka.

Kram på dig och du ska se att det löser sig
  • skruttan1988
    Stemia skrev 2016-01-04 09:03:40 följande:

Kanske dumma fråågor men eftersom det är första barnet så...

När ska man ringa bm för att boka tid?

Är det något man bör undvika mer än det självklara alkohol,tobak och koffein?

Ser att ni skriver vars ni är ifrån så hakar på det, liten stad i Västernorrland bo vi i :)

Jag ringde idag :) ska dit nästa tors em. Så bara å ringa;)
  • skruttan1988
    ettena23 skrev 2016-01-04 09:35:08 följande:

Förlåt för spam, men jag såg just att det var för första barnet. Är det ändå ok att jag är med då det är andra för mig?

Ja för min del är de lugnt. Bara skönt med fler gångsföderskor som kan lugna nerverna på oss förstagångsföderskor;) men upp till TS :)
  • skruttan1988
    Stemia skrev 2016-01-04 10:42:35 följande:

Jaha man få alltså göra de så pass tidigt, vad skönt. Har för mig att någon sagt att man ska vänta med att ringa tills man är i slutet av första trimestern..

ska kolla där, tack så mycket! :)Härligt! :) vilken vecka är du i nu? :)

Typ 4+4 eller någon om jag ska gå efter appen jag ladda ner. Dom har nog olika i distrikten. Vet min förra grav då var jag där på ett info möte rätt tidigt å skulle bli inskriven i typ v12. Vet ej om d bara blir info eller ej nu. Men tänker stå på mig med ett tidigt ul i och med att vi märkte det sist via ett ul. Sen har jag HÖÖÖG risk för tvillingar då båda mina kusiner fått det och det utan hjälp så att säga :)
  • skruttan1988
    Moonlight83 skrev 2016-01-04 20:56:29 följande:

Vad innebär pcr resistans? Är det något de kollar upp när man gör en vanlig missfallsutedning? Lämnade 12 rör blod.

Blev lite osäker på namnet nu. Ska kolla upp det under dagen till dig :) det var någon typ av mutation.
  • skruttan1988
    Moonlight83 skrev 2016-01-04 20:56:29 följande:

Vad innebär pcr resistans? Är det något de kollar upp när man gör en vanlig missfallsutedning? Lämnade 12 rör blod.

Apc resistans hette det. Så här slrev min vän.

Har hon fått göra någon kontroll på henne och killen?

Säg till dom att begära det. Om dom inte hittar något på det. Begär att få kolla upp om apc resistens. Om inte dom gör det i Lund. Så ring runt tills någon säger ja.

Nu vet jag ju inte riktigt vart i sve du var men lite hjälp på vägen i varje fall
  • skruttan1988

Föräldrar och syskon kommer vi berätta för. Stallet har jag berättat redan för i och med vi måste planera hur jag ska göra med hästen. Även någon vän. Får se hur jag gör med jobb.

• skruttan1988

Mår illa som tusan. Kvittar om jah ätit eller ej. Och enormt trött. Och näsan är väldigt känslig. Brösten är inte så farligt dock.

• skruttan1988
    Stemia skrev 2016-01-06 11:59:59 följande:

Skönt att så många delade med sig med sina tips å erfarenhetet ang snus! Tkr det är jätte svårt att vara helt utan, mitt humör blir hemskt!, men jag biter såklart ihop för den lill*s skull :)

Men oroar mig dock lite fortf över det där med stressen som kan bli i kroppen som sägs påverka påverka negativt.

Tacksam över att onico finns och att ni här på fl är så hjälpsamma :)

Okej, infomöte innebär bara att man samtalar ingen direkt undersökning? Eller har jag missförstått...

Oj spännande!, fint med tvillingar :)

Kanske är trög jag men vad märkte du sist via ul? :)

Det är lite allmänt med info man får. Svårt att förklara minns inte riktigt.

Allt var normalt till antal veckor jag var i förutom att där inte var hjärtljud.

Gick tydligen in i veckan 6 idag :) men mår skit rent ut sagt. Bubblande känsla i magen. Yrsel enorm huvudvärk och illamående.

Två dagars jobb och helt slut sov 1, 5h igår när jag kom hem. Fattar inte hur jag ska orka en hel vecka
  • skruttan1988

Är rädd som fan just nu. Börjat blöda :'( på g in till gynakut för att kolla läget. Snälla håll tummarna att det inte är något

• skruttan1988
    Ems85 skrev 2016-01-07 15:58:59 följande:

Hur gick det för dig? <3

Jag vet inte än. Dock inte blött mer men dom kunde inte säga ngt inne på gynakut och för tidigt att se ngt på vul. Ska in i morgon igen för nytt blodprov.

Så har jag tur så bara en liten blödning men vågar inte göra ett smack just nu. Drog till med att jag har kräkt hela natten som sjukdomsorsak för att slippa jobb idag men dom vill att jag sks jobba i morgon vilket jag inte är så pigg på. Tydligen bryr dom sig inte om de där 48h karensen på flunsan..
  • skruttan1988
    Ems85 skrev 2016-01-07 19:44:47 följande:

Usch vad jobbigt med ovissheten. Håller tummarna för dig imorgon. Chefen kan hoppa upp och ta sig, är man sjuk så är man sjuk.

Jo. Jobbigast är att det är förtidigt att se det på vul. Och att det känns som allt repeteras från förra gången. Önskar jag var längre gången..
  • skruttan1988

Önskar er alla lycka till. Blöder ordentligt nu och proverna visa att hormonet gått ner. Ska ta nya nästa vecka men har insett att jag inte och hoppas nu när jag börjat blöda änu mer.

Stay strong and keep going < 3

Svar på tråden BF september 2016