Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

BF september 2016

mammatillalicep skrev 2016-01-20 19:49:26 följande:

Hej! Har plussat och är enligt appen 5+5 idag???? vill också vara med i den hemliga gruppen!

Hej...är din app bra...vad heter den? Finns så många så svårt att välja tycker jag.
  • skatergirl81
    ame89 skrev 2016-01-20 07:50:33 följande:

Hej hej! Ny tjej här. Plussade igår, första barnet. Beräknat förlossningsdatum 29/9. Känns verkligen overkligt.

27 år, fästmannen ett par år äldre. Är från Norrköping.

Känner inte heller så mycket. Dock väldigt snuvig, ont i brösten och hungrig mest hela tiden!

Hej,jag plussa igår och jag bor också i Norrköping

Jag är 34. Tycker också det känns overkligt, men vi är mycket glada! Hoppas bara lilla fröet vill stanna nu! Längtar efter att få bebismage och ha varit på ultraljud så man kan känna sig lite mer trygg med att det faktiskt kommer en liten i september.
  • skatergirl81
    mammatillalicep skrev 2016-01-20 20:05:19 följande:

Jag använder mig utav tre st haha. Men gravid och baby hade jag inte förra gången jag var gravid och den verkar bra :)

Ok tack jag ska kolla
  • skatergirl81
    ame89 skrev 2016-01-20 20:30:59 följande:

Vad kul! Ska bli spännande med inskrivningssamtalet. Hur långt gången är du?

4+2 bara, så väldigt tidigt....ser fram emot en spännande resa

Ska ringa och boka tid för inskrivning snart.

Hur långt gången är du?
  • skatergirl81
    ame89 skrev 2016-01-21 07:14:07 följande:

Enligt mina appar är jag 4+5. Har tempat så jag vet när ägglossningen var. Sen fick jag en implantationsdipp också så vet exakt dagen ägget fäste. Så tror apparna stämmer :)

Har du barn sedan innan? Tänkte om du har nån erfarenhet av Vrinnevi?

Nej inga barn sen innan, tänkte gå till Lovisa mottagningen för mödravården, det ligger bättre till för oss.

Jag skaffa också en app igår, det är så kul...typ 11 % av graviditeten är avklarad
  • skatergirl81
    Jossi91 skrev 2016-01-21 10:25:53 följande:

En till ifrån Norrköping. Jag är 25 och plussade för snart två veckor sedan och har bf 13 september. Iallafall om man ska tro min vårdguiden :)

Har ni skrivit in er på mvc än?

Hej...vad kul med en till från norrköping! Min bf är 27/9...känns så overkligt. Ska ringa imorgon då det är telefontid. Längtar tills första ul, vi säger inget förrän efter det.
  • skatergirl81
    SabiinaL skrev 2016-01-21 11:55:56 följande:

Jag plussade för ca 1 vecka sen och jag går in i vecka 7 imorgon! Första gången som gravid och detta är sååå spännande! Är då också beräknad till September. Hoppas verkligen att allt kommer att gå bra! Har såna fruktansvärda smärtor i nederdelen utav magen. (Som mensvärk ungefär fast 1000 gånger ondare). Men enligt KK i Malmö så är det bara att livmodern växer.. Inget blod iaf så hoppas på att det "bara" är att den växer då!

Jag hoppar bara in i er diskussion från ingenstans här, hoppas det är okej! ????

Jag och min sambo väntar med att berätta för nära och kära till efter v.12 så lite kul att jag hittade denna Sudan så man ändå kan prata med någon om det för känns som att jag snart ska spricka om jag inte får berätta det snart! Haha. ????

Lycka till alla ni andra!

Hej..vi berättar inte heller än...stackars dig som har så ont...jag har bara lite molvärk till och från men inget farligt alls.
  • skatergirl81
    SabiinaL skrev 2016-01-21 13:37:56 följande:

Gud vad skönt att du Skipper det! Nej jag trodde inte ens att man kunde ha såhär ont. Är nära till att svimma och kräka fler gånger per natt, varje gång jag vaknar av den smärtan så vaknar jag upp helt genomsvettig och svimfärdig osv. Riktigt hemskt faktiskt. Men tror att jag är känslig mot smärta just i nedre delen utav magen för jag har alltid fram tills nu då gått på p-piller som tagit bort mensen helt och hållet för att jag haft så mycket problem med menssmärtor men detta är 1000 gånger värre... Ska till bm imorgon och höra om hon har några goda råd!

Nej men ska ju helst inte göra det för om det slutar olyckligt så att säga så är inte det så kul att behöva berätta för alla eller behöva höra om det från andra. Men som det är nu så är man ju bara så lycklig och vill skrika ut det till hela världen!

Du har inte endometrios eller nåt sånt då...då kan man ju få väldiga smärtor?

Låter väldigt jobbigt...men skönt att de säger att det är normalt. Man hoppas ju ändå att man ska få må bra under graviditeten och orka träna!

Jag är livrädd för mf så kommer inte känna mig lugn förrän jag ser ett pickande hjärta på ul...känns som många långa veckor dit
  • skatergirl81
    SabiinaL skrev 2016-01-21 17:28:08 följande:

Nej det tror jag inte, det är aldrig något som någon har nämnt något om i alla fall... För det är bara när jag ska ha min mens och undertiden och nu tydligen när jag är gravid också... ^^ men smärtan är ju värt det såklart! Men man blir så sliten när man inte får sova, ännu mer känslosam osv. Blir lite tuffare för min sambo också ju som jag tyvärr väcker flera gånger på nätterna pga smärtan... :( ja jag är precis likadan! Livrädd för MF, otroligt rädd. Så jag kommer inte heller lugna ner mig innan jag får se och höra att hjärtat slår. Men det blir ju bara en kortvarig lösning, fram tills man själv känner bebisen sen såklart! ^^

Fast risken för mf är mycket mindre efter att hjärtat börjat slå. Sen hoppas jag att det inte ska vara något annat fel. Men vill inte hålla på och oroa mig utan kunna njuta!
  • skatergirl81
    SabiinaL skrev 2016-01-21 18:40:57 följande:

Men precis! Det är ju ingenting för att få se så att allting är okej där inne!

Jaså är det så? Så redan i vecka sju är det mindre risk för MF då?

Om det har konstaterats ett hjärtljud vid vecka 6 så minskar risken för missfall betydligt. Enligt studier så är risken för missfall bara 1,6 procent om det hörs hjärtljud vid vecka 6 och om graviditeten i övrigt är normal.

Kopierat från missfall.se.

Men det är inte missfall vi väntar utan bebisar
Svar på tråden BF september 2016