Inlägg från: NollÅtta |Visa alla inlägg
  • NollÅtta

BF september 2016

Hoppar in! Slutade med ppiller i mitten av november och plussade dagen innan julafton. Har 2 barn sedan innan. Både jag och sambon är 33 år

• NollÅtta
    Ninnis01 skrev 2016-01-12 09:00:03 följande:

Är det någon som fått göra vul redan? :)

Nej men ska göra ett på fredag. Är då I v 6+5. Fick en blödning för 2 v sen så vill kolla att allt är ok. Har dock alla symptom kvar men..ja lite orolig är man ju.
  • NollÅtta
    alva91 skrev 2016-01-12 11:24:06 följande:
    jag mår riktigt illa,kan inte äta kött och knappt något annat heller... det luktar så äckligt
    Jag mår också illa...typ hela dagarna...fy fan asså. Men nu har jag köpt Postafen och det hjälper bra. Men man blir ju så himla trött av den medicinen..men hellre det..Fast jag tar bara en halv på morgonen och sen en halv på kvällen..annars somnar jag på jobbet haha
  • NollÅtta
    a239s skrev 2016-01-13 10:18:35 följande:

Antar att det är för bra för att vara sant. Fick mitt första plus någonsin efter över 4 års försök.. Pausade verkstaden för ett år då jag gick ner i vikt. Mensen har varit regelbunden nu ett år. Vi lyckades bara få till det 1 gång under ägglossningsveckan. Min mens är sen och hittade ett gammalt test hemma som gick ut feb 2015. Det visade plus!!!! 

Har köpt ett digitalt som jag ska ta imorgon, men det är säkert för bra för att vara sant..... är i chock,vill inte bli besviken..

Stort grattis!!
    ~ DEN DAGEN DU BESTÄMMER DIG FÖR ATT SKAFFA BARN
  • NollÅtta
    grodan999 skrev 2016-01-13 14:55:39 följande:

Är det någon än jag som har extremt ryggvärk? Halsbränna deluxe och trött :( Dessutom har det börjat droppa Mjölk från brösten! ?

Orolig att det är tvillingar? Finns i släkten

Var inte såhär trött med första barnet..

När har ni inskrivning? Jag ska snart få kallelsen det blir nog runt v.8 (är i vecka 5 nu)

Jag är supertrött..och man blir ju inte piggare av Postafen..snaaark. Mår fortf illa men medicinen tar udden av det. Lite ömma bröst + lätt värk I ryggslutet. Växtvärk I magen.
    Son född -10 och Dotter född -13
  • NollÅtta

Jag ska på VUL imorrn, är då I v 6+5. Hade en blödning förut..det var e klump I också...så håll tummarna för mig 8.20 morrn bitti

• NollÅtta

De gick bra på VUL idag, trots blödningen förut. Fick se vår lilla plutt med tickande hjärta Hjärta Lättad

• NollÅtta
    Ninnis01 skrev 2016-01-14 20:59:42 följande:

Någon från Stockholm? Hur valde ni barnmorska?

Sthlm här med. Valde att gå privat. Hos Mama Mia
  • NollÅtta
    Ninnis01 skrev 2016-01-14 11:40:56 följande:
    Han vill inte behålla :'(
    Men vad vill DU?
  • NollÅtta
    Ninnis01 skrev 2016-01-15 12:23:00 följande:
    Jag vill behålla och han verkar ändrat sig nu och vill behålla :)

Jag är sugen på att gå till mamma Mia också men är tveksam. Och vill kunna göra något tidigt ultraljud.
    Är det ditt första?
    Vad roligt för er

Jag ar 2 barn sedan innan, 5 och 2 år. Jag gjorde själv ett tidigt ultraljud, men det kan man inte få via Mama Mia utan man får boka det privat. jag ringed och bokade på Sergelkliniken. De var väldigt bra och snälla. Kostade bara 350 kr. men då hade ju jag haft en blödning. Vet ej om det är andra priser annars.
  • NollÅtta
    Ninnis01 skrev 2016-01-15 21:36:20 följande:
    Jag gjorde ett vul igår på strandkliniken och det var för tidigt o se hjärtat så ska tillbaka på fredag. Kostade också 350kr.
    Men kluven med val om barnmorska, svårt det där!
    Såg du något på ditt ultraljud?
    Ja jag såg den lilla och sen visade hon mig hjärtat som slog. Var i v 6+5 då. Vilken vecka var du i när du gjorde VUL?
  • NollÅtta
    cloetta1 skrev 2016-01-19 13:49:33 följande:

Hur gör ni för att få VUL?! Jag frågade barnmorskan och hon sa tvärnej. Sist jag var gravid och fick MA så fick jag göra VUL på akuten. Skall man behöva åka till akuten för att lugna sig? !

Jag bokade ett via privat klinik
    NollÅtta skrev 2016-01-19 11:38:52 följande:
    Ja jag såg den lilla och sen visade hon mig hjärtat som slog. Var i v 6+5 då. Vilken vecka var du i när du gjorde VUL?
    Edit: Jag blev bakåtflyttad på VUL till 6+3

• NollÅtta
    Längtan efter nr 4 skrev 2016-01-20 11:38:06 följande:

Va ett tag sen ja skrev här inne. Men har mått eller mår fortfarande dåligt. Illamående från helvetet o en foglossning som också kommit från helvetet sp att jag inte kab jobba. Som tur är kan ja vara hemma och vara mammaledig.

Har fått tid till ul den 22 feb och som ja längtar. :)

Har också mått så jäkla illa...sen blev det bättre några dagar..men sen idag kom det tillbaka med full kraft. Hoppas det går över snart.
  • NollÅtta
    mona83 skrev 2016-01-21 20:59:10 följande:

Ni som gjort vul, hur har ni gjort för att få göra ett? Har en mindre blödning sen igår och jätte nervös, har inte ont eller klumpar utan ljusrött blod. Men fick inte komma till gyn för ett vul. Utan jag skulle vänta i tre veckor och göra ett nytt test... Hur ska man stå ut med ovissheten i tre veckor?!

Jag hade också en blödning, i v 4+.

Det var dessutom en ganska stor klump i. Kul. Man kan dessutom inte se något på ultraljud då pga tidigt. Så jag väntade i 2 veckor och sedan bokade jag in ett privat.

Jag var dock ganska lugn, testen fortsatte visa positivt och jag hade symtom, mådde mkt illa och hade växtvärk.

På VUL 6+3 så såg jag en liten krabat med tickande hjärta.

Så jag skulle nog satsa på att boka in ett privat VUL om jag vore dig
  • NollÅtta
    mona83 skrev 2016-01-22 09:37:49 följande:

Är nog kört för mig. Kom en konstig klump när jag torkade mig. För visst räcker det med en? Annars är det bara rött blod som kommer och inget ont.

Jag fick samma som dig, för mig var det ingen fara i alla fall. Hade inte heller nån smärta. Rött blod och klump. Sen inget mer.
  • NollÅtta

fast jag hade det vid ett tillfälle förstås, inte utspritt på flera dagar eller så.

• NollÅtta
    Annielull skrev 2016-02-22 11:52:42 följande:

Åh va roligt att läsa om er alla! Själv går jag in i vecka 13 idag. Mår jätte bra och gjort de hittills alla veckor dock bara varit ovanligt trött men inge illamående osv.

På onsdag ska jag göra kub testet, ber å hoppas verkligen att de ska visa ett bra resultat. Några fler som tänkt göra kub restet?

Jag går också in i v 13 idag!

Vi avstår KUB test men ville gärna göra ett ultraljud i v 12 och det gick bra. Var så kul att se den lilla.
  • NollÅtta
    Linn1994 skrev 2016-03-23 20:46:43 följande:

Det som inte fick hända, har hänt.

Trodde och hoppades att jag aldrig mera skulle behöva säga eller skriva dom orden igen.

Fick ett samtal igår, och hon som ringde berättade att barnet jag bär på, vecka 15, har samma genetiska mutation som ängla storebror Gustav hade.

Ingen trodde det skulle hända, ingen.

Den risken var så obefintlig liten.

Men för att ändå stilla min oro, och för rädslan att en gång till föda ett så väldigt sjukt barn till världen så gjorde jag ett moderkaksprov.

Kommer inte att behålla detta barn.

Kan inte göra det för varken barnets eller vår skull.

Ett barn som skulle ha grav utvecklings försening, epilepsi, en kropp som tinar bort och som tillslut inte klarar av andningen.

Ett barn som skulle kunna bli högst tre år.

Ett så sjukt barn, som skulle lida största delen av sitt liv.

Skulle jag aldrig medvetet sätta till världen. (Så JAG tänker)

Hur tufft än beslutet om att avbryta graviditeten är, så vet jag att det är rätt för oss och bebisen.

Världen är så orättvis, livet är så orättvist.

De har i alla fall kommit på varför vi får sjuka barn.

Robin, min sambo har en denna mutation i en liiiten del av sina blodceller.

Vet varken ut eller in just nu.

Allt känns som en sån där hemsk mardröm igen.

En sådan som jag varit i allt för många gånger förut.

Hur kan man vara bara 21 år och redan haft så mycket sorg och orättvishet i sitt liv?

21 år och få reda på att man har minst mellan 25-50% risk att få ett sjukt barn igen.

Spelar såklart ingen roll vilken ålder man är i när man får reda på en sån sak.

Kanske är positivt att vara ung till och med.

Kram
Svar på tråden BF september 2016