Inlägg från: albedo |Visa alla inlägg
  • albedo

BF september 2016

Hejsan, fick positivt idag med första barnet efter andra "försöket". Enligt CB digital är det 1-2 veckor sedan befruktningen så räknar att jag är i v 4 tills jag får annat besked hos bm 25e jan.

Är snart 29 och bor med min man i Göteborg. Träffas gärna för att tjôta lite. =) Vi planerar att inte säga något förrän det i princip är för sent med abort, v 18-22... Men får väl se hur länge det går att dölja.

• albedo
    Jennymariaa skrev 2016-01-12 19:14:40 följande:

Grattis :)

Tack så mycket! =) Det känns jättekonstigt.... Har haft några symptom men räknat med att det varit PMS... Så blev en chock i morse, får se hur lång tid det tar innan det riktigt sjunker in.
  • albedo

Oj, skrev visst fel... Borde vara i v 5 (4+1) och har, vad jag tolkade det som, inskrivningssamtal 22a jan, dvs nästa fredag. =) Det känns som en evighet men är i alla fall glad över att få komma på inskrivning relativt tidigt.

• albedo

Ursäkta den något intima frågan men har någon här fått mörkare vårtgårdar? Kan inte se någon skillnad, däremot gör det förbenat ont i brösten. När jag tog av mig bh:n dagen innan jag plussade blev jag yr och illamående pga smärta... Dagen innan nyår och någon vecka framåt fick jag sjukt ont i bröstvårtorna, dock inte i brösten, blev lite konfunderad då det aldrig hänt tidigare men eftersom vårtgårdarna såg ut som tidigare uteslöt jag graviditet.

• albedo

Inskrivning idag, dock utan provtagning, till min stora lycka. Fick tid till tidigt vul 5e februari! =D Känner mig ganska lugn nu, jag lever inte riskfyllt på något sätt så händer det något är det "meningen". Den tanken underlättar mycket. Vi har redan diskuterat fosterdiagnostik och bestämt hur vi skall göra om något är fel så känns bra.

Känns fortfarande helt overkligt, som om vi låtsas att jag är gravid... Hoppas på att polletterna trillar ned under ultraljudet. ;)

• albedo

Är så glad och lättad!

Jag hade bestämt mig för att allt var lugnt och skulle inte oroa mig så mycket. Då började det göra ont i höger sida betydligt mer än vänster och oro för utomkveds började gnaga. Igår stod jag inte ut längre och kontaktade BM. Hon rekommenderade mig att åka in till gynakuten men varnade för lång väntetid.

Blev inskriven och ssk som gjorde triage sa att hon förstod mig och hånade eller kritiserade inte att jag åkte till akuten pga oro. Det var jätteskönt, blev hånad när jag åkte till akuten med en hand som borde sytts något stygn i men de hade inte tid...

Kom snabbt till provtagning och sedan började en lång väntan. Det var jag dock beredd på och hade med mig ljudbok. Efter ca 5-6 timmar fick jag träffa läkare och förklara mitt problem. Även hon var förstående och kände mig mycket väl bemött.

Gjorde ett vul och jag har en bebis, i livmodern, med ett pickande hjärta. Hon uppskattade att jag går in i vecka 8 idag. =D Det var så otroligt skönt att få veta, det är en bebis där och allt ser bra ut! Fick till och med en ul-bild att ta med hem. Det var så värt mågra timmars väntan, nu känns det mycket lättare att hantera allt och jag vet att kag inte inbillar mig. Är mycket tacksam över det bemötande jag fick på Gynakuten på Sahlgrenska!

• albedo
    vilsensjäl skrev 2016-01-30 19:29:59 följande:

Åh vad glad jag blir av att läsa detta. Vilken fantastisk nyhet att ännu en kvinna får chansen att bli mamma till något så underbart som ett barn. All lycka till dig/er. Försök nu att släppa oron ;)

Tack så mycket! Nu är det lugnt fram till KUB. ;) Glömde ju berätta det som jag nästan tyckte var bäst; Läkaren förklarade att äggstocken nu är en hormonfabrik och det är inte konstigt att det molar och värker just nu. När moderkakan tar över mer så skall äggstocken göra mindre ont. Har inte läst om det tidigare och var mycket glad över att faktiskt få en förklaring till varför kroppen reagerar som den gör. =)
  • albedo
    vilsensjäl skrev 2016-01-30 19:56:21 följande:

Det är så sant som hon säger under mina tre graviditeter har jag också haft molande (extrem) mensvärk och det är så jag har märkt varje gång att jag har vart gravid :) finns något positivt med den smärtan i allafall :) är det ert första barn ?

Ja det är första barnet och första gången jag är gravid. =) Tog ett bad igår så nu oroar jag mig lite igen men när jag ringde BM för inskrivning frågade jag om bad och värmekudde och hon sa att det inte var något problem. Men ändå... Nåja, nytt vul på fredag och då skalläven min man vara med, det ser jag fram emot. =)

Håller tummarna för att det går bra för dig på ditt nästa vul!
Svar på tråden BF september 2016