Inlägg från: lksnigel |Visa alla inlägg
  • lksnigel

BF september 2016

Hej alla! Plussade igår kväll, så lycklig! BF blir den 16 september :) Hade ett MA i november förra året, så oron att det ska hända igen har redan börjat gnaga... :( Någon mer i samma sits? 

• lksnigel
    Ljusstrimma2 skrev 2016-01-14 12:43:45 följande:

Hej! 

Jag är i samma sits som dig. Fick mf förra året och nu är jag gravid igen, plussade på nyårsafton (är i v.6) Men jag är väldigt nojig & rädd .. Tänker alldeles för mycket... Så jobbiga veckor nu i början.. 

Jag önskar dig all lycka att det ska gå vägen för dig! 

KRAM!!{#emotions_dlg.flower}

Ja usch, första veckorna är himla jobbiga... Tycker de känns så "gjorda" redan också. Förra gången hann jag gå till vecka 12 och nu ska jag liksom göra om dessa låååångsamma och orosfyllda veckor ännu en gång... Vill bara snabbspola tiden :)

I vilken vecka fick du missfall? Hoppas så att det går vägen för dig denna gång också, missfall är tungt! <3
  • lksnigel

Måste bara fråga.... Är det någon här som upplever att det hugger till i magen när ni sträcker på er? Har hänt mig ett par gånger nu, det liksom bränner till, känns som om något går sönder när jag sträcker på magen. Gör så ont att jag rycker till. Någon som upplevt liknande eller har någon teori om vad det kan bero på? :)

• lksnigel
    Linda b1986 skrev 2016-01-15 15:16:20 följande:
    Ligamenten som tänker på sig! Får ont när jag nyser. Inget farligt tydligen:)
    Åh, skönt! Man blir ju lite fundersam, känns ju som om livmodern går av på mitten eller så :D
  • lksnigel
    pannkakan87 skrev 2016-01-16 12:08:29 följande:
    Å jag vet precis vad du menar! Jag gick nästan till vecka 14 förra gången och hade ju gått över de säkra veckorna med marginal. Nu är jag bara i vecka 7 och vill snabbspola precis som du skriver! Har dock bokat in ett vul denna gång så jag behöver bara vänta till vecka 9 och inte helt till vecka 13 innan jag får se om lilleputten lever.
    Vill också försöka få till ett vul och hoppas verkligen jag får det och att de kan förstå min oro. Var på ett vul i v. 9 förra graviditeten och då såg allt bra ut, hjärtat slog osv men fostret var nästan en vecka mindre än förväntat. Skulle gärna göra ett vul omkring samma vecka igen, för att vara mer säker på att historien inte upprepar sig...

Jag beklagar ditt MA förresten, vet hur jävligt det känns! Har läst din blogg till och från sedan jag själv råkade ut för samma sak, tycker du skriver många kloka tankar och det har faktiskt hjälpt mig en hel del. Hoppas nu vi får behålla dessa små liv i magen. Revansch!!! :)
  • lksnigel
    Ninnis01 skrev 2016-01-18 08:50:34 följande:

Känns som alla mina symptomer går bort :( så rädd för missfall fick MA förra gången då dog dom (det var två) i v7 och upptäcktes v11.. Är det någon mer där symptomen avtagit bara sådär?

Samma här! Brösten ömmar bara mindre och mindre och molvärk har jag inte känt av på ett par dagar nu. Har också ett MA i bagaget, upptäcktes v. 12 men dött sedan v. 8. Minns att brösten slutade ömma i v. 10-11 eller något sådant den gången. Så svårt att veta vad som är normalt och inte när man inte har någon erfarenhet av en normal graviditet :(
  • lksnigel
    skatergirl81 skrev 2016-01-21 12:46:01 följande:
    Nej inga barn sen innan, tänkte gå till Lovisa mottagningen för mödravården, det ligger bättre till för oss.

Jag skaffa också en app igår, det är så kul...typ 11 % av graviditeten är avklarad
    Rekommenderar också Lovisamottagningen i Norrköping! Gick där vid min förra graviditet. Så himla bra där, härlig atmosfär och trevliga människor :) Kommer absolut skriva in mig där igen!
  • lksnigel
    Linn1994 skrev 2016-01-22 16:32:40 följande:

Hej! Är en tjej på 21 år från Söderköping (såg att det var några från norrköping här) ;)

Jag är gravid med mitt andra barn. Mitt första är.en ängla son som heter Gustav. Han gick bort den 1 oktober, 1 år och 4 månader gammal.

Har inte läst igenom allt här, men om det är någon jag känner här på denna tråd så säg inget till någon. Fortfarande hämligt :)

Är i v. 6+5 och beräknad till den 10 september :)

Jag bor strax utanför Söderköping :) 20 år  och bf 16 september :)
  • lksnigel
    ame89 skrev 2016-01-22 21:00:23 följande:
    Jag är också från Söderköping! Haha! Men bor i Norrköping nu. Vad skojigt!
    Oj, många från denna lilla håla! Kul! :)
  • lksnigel
    Jossi91 skrev 2016-01-22 21:10:41 följande:
    Jag är också ifrån sörping men bor i Norrköping :p jag är 91 och gick ramunder på högstadiet.
    Det gjorde jag med!! :)
  • lksnigel
    Jossi91 skrev 2016-01-22 21:26:37 följande:
    Du är lite yngre än mig så lär inte vet vem du är men kul att man kan träffa på lite sörpingsbor här :)
    Verkligen! :)
Svar på tråden BF september 2016