BF september 2016
Hej, hoppar in här, plussade idag på min födelsedag, bästa presenten någonsin. 4e försöket på andra barnet. Dottern föddes 2010 :)
Hej, hoppar in här, plussade idag på min födelsedag, bästa presenten någonsin. 4e försöket på andra barnet. Dottern föddes 2010 :)
Västernorrland här också:)
Är det någon av er som varit/är beroende av snus?
Jag har snusat i mer än halva mitt liv.. Använder mig nu av onico för som jag förstått det så ska det vara helt ofarligt! Mitt mål är såklart att inte behöva dem heller men.
Det som gör mig förvirrad däremot är att jag läst nu på flera ställen att de kan va skadligare för fostret om jag slutar tvärt pga stressen som blir av abstinensen.. Så ja är helt enkelt förvirrad just nu för jag vill inte påverka mitt barn negativt på något vis
Någon som varit eller är i samma sits och därav har koll?
Inga hemska påhopp tack, Jag vet att snus är dåligt och skadligt..
Jag ringde idag :) ska dit nästa tors em. Så bara å ringa;)
Jag snusade också. Blev gravid och slutade tvärt. Det är inte stressande att sluta snusa. Det är beroendet i hjärnan som signalerar att du ska fylla på nikotindepåerna. Läs på om beroende och vad som sker i hjärnan så vet du vad som väntar.
Det finns en dosa som heter Kick Up som är både nikotin och tobaksfri. Köp den istället för Onico. Varför byta ut ett nikotinpreparat mot ett annat? Bara dumt.
Oavsett hur du får i dig nikotin så ökar risken för missfall. Jag fick ett missfall....
Hur har eran kropp ändrats och vilka "signaler" visar den ?
Jag har :
Ömma bröst
Molvärk (liknade mensverk)
Lite stickande känsla i "musen" ;)
Blygläpparna är mycket mörkar (isch lila-aktigt)
Lite smått illamående på morgonen
törstig
Kissar oftare (kissar ofta som det är x) )
Lätt hunger ofta
Liite känsligare näsa (kommer bli värre )
Trött
Lite kaos-mage
Ibland väldigt varm men ibland väldigt frusen.
Än så länge vet en kollega och min chef. Planering i mitt jobb görs väldigt långt i förväg så lättast att berätta tidigt. Har en kvinnlig chef som har egna barn så hon är ju medveten om att mycket kan hända än så länge.
Vi ska berätta för våra föräldrar i dagarna. Vet inte riktigt hur dock. Känner på sätt och vis att jag skulle vilja berätta öga mot öga samtidigt som jag funderade på att bara skicka en bild på en kanelbulle. Blir så seriöst att ses bara för att berätta. Slutar nog med att jag ringer och berättar.
Hur har/ska ni andra berätta?
Är rädd som fan just nu. Börjat blöda :'( på g in till gynakut för att kolla läget. Snälla håll tummarna att det inte är något
hur mår ni nu?
I dag så känner jag ingen molande värk i magen i dag . Någon annan som upplever samma sak? det kanske är vanligt att det kommer och går?
Jag är gravid med andra barnet får man hoppa in i denna tråden ändå ??
jag är 24 år och sambon är 26.
Bf 9 september, har börjat fått spända bröst och lite illamående.
första barnet mådde jag inte illa alls men brösten spände.
Är det någon än jag som har extremt ryggvärk? Halsbränna deluxe och trött :( Dessutom har det börjat droppa Mjölk från brösten! ?
Orolig att det är tvillingar? Finns i släkten
Var inte såhär trött med första barnet..
När har ni inskrivning? Jag ska snart få kallelsen det blir nog runt v.8 (är i vecka 5 nu)