BF september 2016
Hej Jag plussade den 28/12 och enligt uträknaren borde ja ha BF 10/9
Är första barnet och känns underbart! Samtidigt som jag inte vågar vara så glad
Hej Jag plussade den 28/12 och enligt uträknaren borde ja ha BF 10/9
Är första barnet och känns underbart! Samtidigt som jag inte vågar vara så glad
Fick mf i oktober..
Och då när jag fick mf så åt jag apotekets gravid tabletter.så nu undrar jag om ni tycker jag borde äta dem nu eller tro ni de kan han varit dem som var orsaken till mf?
GRATTIS och lycka till, till er Alla
Jag ber om ursäkt för två delat inlägg, telefonen valde att skicka innan jag skrivit klart..
Kanske dumma fråågor men eftersom det är första barnet så...
När ska man ringa bm för att boka tid?
Är det något man bör undvika mer än det självklara alkohol,tobak och koffein?
Ser att ni skriver vars ni är ifrån så hakar på det, liten stad i Västernorrland bo vi i :)
Du kan ringa nu om du vill och registrera dig så kan de boka in lite tider till dig. Skönt att ha det gjort tycker jag personligen.
Kolla på livsmedelsverket.se för att se vad du kan äta och inte.
Lycka till!
Jag ringde idag :) ska dit nästa tors em. Så bara å ringa;)
Är det någon av er som varit/är beroende av snus?
Jag har snusat i mer än halva mitt liv.. Använder mig nu av onico för som jag förstått det så ska det vara helt ofarligt! Mitt mål är såklart att inte behöva dem heller men.
Det som gör mig förvirrad däremot är att jag läst nu på flera ställen att de kan va skadligare för fostret om jag slutar tvärt pga stressen som blir av abstinensen.. Så ja är helt enkelt förvirrad just nu för jag vill inte påverka mitt barn negativt på något vis
Någon som varit eller är i samma sits och därav har koll?
Inga hemska påhopp tack, Jag vet att snus är dåligt och skadligt..
Jag har också snusat länge. Dock har jag varit så inställd dom senaste veckorna att om jag blir gravid är jag ok med att sluta. Dock som du så andvänder jag onico nu. Har också för mig att jag hört att det ska vara skadligt att sluta tvärt pga abstinens stress. Men vet ej om det är någon myt eller ren fakta :)
Skönt att så många delade med sig med sina tips å erfarenhetet ang snus! Tkr det är jätte svårt att vara helt utan, mitt humör blir hemskt!, men jag biter såklart ihop för den lill*s skull :)
Men oroar mig dock lite fortf över det där med stressen som kan bli i kroppen som sägs påverka påverka negativt.
Tacksam över att onico finns och att ni här på fl är så hjälpsamma :)
Typ 4+4 eller någon om jag ska gå efter appen jag ladda ner. Dom har nog olika i distrikten. Vet min förra grav då var jag där på ett info möte rätt tidigt å skulle bli inskriven i typ v12. Vet ej om d bara blir info eller ej nu. Men tänker stå på mig med ett tidigt ul i och med att vi märkte det sist via ett ul. Sen har jag HÖÖÖG risk för tvillingar då båda mina kusiner fått det och det utan hjälp så att säga :)
hur mår ni nu?
I dag så känner jag ingen molande värk i magen i dag . Någon annan som upplever samma sak? det kanske är vanligt att det kommer och går?