Inlägg från: Itsmes |Visa alla inlägg
  • Itsmes

BF september 2016

Åh! Jag plussade svagt den 23e! Enligt beräkningar ska jag också ha bf 5e ???? men ska ta ett nytt test imorgon och se så hon fortfarande är kvar!
    Vi är båda 26.

• Itsmes
    sodapopinski skrev 2015-12-26 20:45:50 följande:
    Jag ska också ta ett nytt test imorgon, ett digitalt, kan liksom inte fatta att jag är gravid så tänkte att det vore skönt med ett test där det står i klartext svart på vitt. :)
    Ja. jag tror det inte heller riktigt. Eller känns lite som att det verkligen inte kan gå så lätt som på en omgång ;) Blir dock väldigt ledsen om det visar sig vara spöktest och falskt alarm.

Håller tummarna för dig!
  • Itsmes

Gratulerar!

Jag kör på ett gammalt hederligt med streck som jag väntar på i skrivande stund!

sodapopinski skrev 2015-12-27 04:17:05 följande:

Jag visste ju nästan att det skulle stå så här men känns ändå som en lättnad att se! :)

• Itsmes

Och där kom även mitt svar! Så blir till att ringa mödravårdscentralen :)

• Itsmes
    Chilichoklad skrev 2016-01-02 18:41:47 följande:

Jag plussade i morse, bf ca 9 september. Det blir tredje barnet, jag har en 4 åring och en 3 åring. Jag är 26 och min man 32, men alla i familjen kommer hinna bli ett år äldre innan denna ärtan (om den stannar) kommer ut.

Jag är lite velig över det här med folsyra, jag har inte tänkt på att äta det när vi började försöka och nu läste jag att det är lönlöst att börja nu när jag redan blivit gravid. Jag minns inte hur jag gjorde med mina tidigare barn mer än att jag inte åt innan jag blev gravid då heller. Hur gör ni?

Jag är kanske lite naiv när det kommer till detta, men tänker att äter man bra och varierat så löser det sig. Sen är jag ju vegetarian, så äter ju mycket bönor och kål, så kan vara därför jag ser ganska lätt på det.

Men tänker lite som så att det finns så många som inte vetat innan vecka 12, som levt sina liv som vanligt och allt har gått fantastiskt, så tror att oro skadar mer. Men sen läste jag att tillskottet är viktigast fram till v. 12. Så då är det ju inte försent att börja ta nu! :)
  • Itsmes
    Iii_liisa skrev 2016-01-04 16:19:28 följande:

Hej Hej !!
    Gjorde mitt andra graviditetstest tidigare idag och även de visade två sträck. Känner mig lite förvirrad då detta inte var planerat. Första barnet för oss, även om jag har många omkring mig som har fått barn så känns allt väldigt nytt och osäkert. Men roligt :)

Men gratulerar!
    Precis så var det för mig med. Väldigt olägligt också, haha! Men det brukar ju de flesta livsavgörande sakerna komma.

Men vad tusan! Vi kommer ha en fantastisk resa framför oss :)
  • Itsmes
    Linda b1986 skrev 2016-01-07 21:44:48 följande:

Känner era partner att dom inte vågar hoppas än. Min
    Man vill inte fira förrän 6 mars, alltså efter 12 veckor:(

Sådan är min med, han vill inte veta något alls typ. För jag Vill berätta vad som sker med bebis och så. Han säger att det inte är någon bebis än. För det är så mycket risker.

Tror att eftersom vi känner det kan vi inte "förneka", men de kan för att det kanske tar för hårt att förlora den lilla.
Svar på tråden BF september 2016