Inlägg från: sodapopinski |Visa alla inlägg
  • sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • sodapopinski

Grattis till er båda! Hittar inte heller den andra tråden. Hade ni försökt bli gravida länge? :)

• sodapopinski
    Itsmes skrev 2015-12-26 20:25:03 följande:

Åh! Jag plussade svagt den 23e! Enligt beräkningar ska jag också ha bf 5e ???? men ska ta ett nytt test imorgon och se så hon fortfarande är kvar!

Vi är båda 26.

Jag ska också ta ett nytt test imorgon, ett digitalt, kan liksom inte fatta att jag är gravid så tänkte att det vore skönt med ett test där det står i klartext svart på vitt. :)
  • sodapopinski

Jag visste ju nästan att det skulle stå så här men känns ändå som en lättnad att se! :)
  • sodapopinski
    Sandraaug skrev 2015-12-27 08:47:53 följande:

Hej! Grattis till alla pluss!! Jag plussade för 1 h sedan:) har beräknad bf 3/9. Detta är min andra graviditet och vi plussade på första försöket, lite skillnad jämfört med förra gången när det tog nästan 1 år!:)

Itsmes skrev 2015-12-27 08:49:02 följande:

Och där kom även mitt svar! Så blir till att ringa mödravårdscentralen :)

Grattis till er båda två!

• sodapopinski
    Swiper skrev 2015-12-29 12:09:43 följande:

Jag plussade i dag!:) har en tjej på 2 1/2 som nu ska bli stora syster. Fick vänta 8-9 månader med båda.

Grattis! Vad roligt! :)
  • sodapopinski

Har ni några symtom? När kom de i så fall? Jag går och känner efter hela tiden. Tycker inte jag känner mig gravid men kanske inte är alla som känner något redan i vecka 5... Men just nu känns det lite som att jag inbillar mig att jag är gravid. :)

• sodapopinski
    Nattisgris skrev 2016-01-03 15:41:02 följande:

Hur många utav er känner er säkra på att det går vägen och hur många av er känner oro att det kan sluta i mf?

Jag är sjukt orolig med 2 MF och 1 ofosterlig graviditet i i ryggen ???? hur gör ni som inte är oroliga ? Släpper ni tanken på att ni är gravida eller hur gör nu ? ?????

Jag känner mig orolig och tänker ganska mycket på det. Rätt jobbigt men försöker tänka positivt så gott det går. Längtar till ul så man iaf ser att det är något där inne förhoppningsvis!
  • sodapopinski
    Nattisgris skrev 2016-01-06 11:16:33 följande:

hur mår ni nu?
    I dag så känner jag ingen molande värk i magen i dag . Någon annan som upplever samma sak? det kanske är vanligt att det kommer och går? 

Har inte så mycket symtom och de jag har kommer och går, någon dag har det känns lite i "tjejmagen", någon dag har brösten känts spända, för att dagen efter inte känna något. Sedan igår tycker jag att jag känner mig gasig - rapar och hickar mer än vanligt - får se om det håller i sig eller inte?? Sedan har jag känt mig småfebrig i drygt en vecka. Kan inte riktigt svara på om jag varit sjuk eller om det är graviditetssymtom?? Har inga andra symtom. Förra veckan hade jag temp mellan 37,5-37,9, senaste dagarna ca 37,5. Visst har man ju lite högre temp som gravid men i vanliga fall så brukar jag ha kanske 37,2 som mest i menscykeln. Men mår ju bra annars så är nog bara att gilla läget. :)
  • sodapopinski
    Nattisgris skrev 2016-01-07 22:20:33 följande:

någon mer än jag som typ har inställningen att "detta kommer inte gå vägen" ?

Vill ju så gärna tänka positivt men känner mig som väldens pessimist

Jag kämpar mycket med att inte tänka så men det är svårt! Tror jag ska göra ett tidigt ultraljud för att få lite mer svart på vitt så jag kanske fattar... vill inget hellre än att få lite gravidsymtom så jag vågar hoppas på att allt är ok!
  • sodapopinski
    Ems85 skrev 2016-01-08 19:58:17 följande:

Hej alla preggos :) Vi är några från en annan septembertråd som har en hemlig fbgrupp för oss som ska barn i September. Är nån sugen på att följas åt där också så kan ni skicka eran mejladress i ett pm här så lägger jag till er. :)

Har mailat dig - har du fått mailet?
  • sodapopinski
    Ems85 skrev 2016-01-09 12:09:10 följande:

Oj förlåt det har jag visst fått. Skickades en inbjudan till dig igår.

Kan inte se någon inbjudan? :( Vill du pma mig annars så kanske jag kan lägga till dig som vän tillfälligt så du kan lägga in mig i gruppen?
  • sodapopinski
    Ennaaan skrev 2016-01-12 08:31:14 följande:

Hej! Gravid här med första barnet och har också bf 5 september :) Är 22 år och bor i Linköping. Har också märkt av rapningarna men även nysningar, nyser som aldrig förr :)

haha jag nyser också mycket! hade inte kopplat ihop det med graviditeten men kanske finns ett samband?
Svar på tråden BF september 2016