Nyfiken
När din bebis är född såpass mycket innan BF är det alltid bra att ha det i bakhuvudet när du ser på vikt, längd och till viss del hennes utveckling jämfört med andra barn i hennes ålder. Samtidigt utvecklas barn så himla olika fort och olika färdigheter utvecklas på olika sätt så det är svårt att jämföra barn alls egentligen. Det viktiga för alla barn, oavsett hur nära BF de är födda, är att de utvecklas och växer hela tiden. Sedan om din unge sitter en månad tidigare eller senare än någon annans eller vänder sig från ena sidan till den andra osv spelar ingen som helst roll (om det inte är onormalt sent så det tyder på något funktionshinder eller liknande).
Sen är min erfarenhet att alla tycker att deras barn är supertidig och superstark för sin ålder. Samtidigt som många är oroliga att det ska vara något fel om något tar lite längre tid. Fullt normalt tankesätt för en mamma skulle jag säga :)
Så nej, jag tycker iaf inte att din dotter verkar vara förvånansvärt stark. Men det gör ju inget om du tycker det ändå!