• Anonym (mysko)

Hur tar man p-piller?

Anonym (Ovetande) skrev 2015-12-27 13:14:52 följande:
    Ligger på gränsen,dessutom kanske kliniken inte godkänner klen mens som mens heller. Jag gör ÄD så det går absolut inte jämföra med hur vanligt folk har det. Jag har inga vanliga menscykler ö.h.t. Därför jag tar piller för att få mens så jag kan börja om. I somras hade jag typ 2-3 mensar de inte godkände och jag har inte den tiden mer att slösa!
    Varför gör du inte en vanlig hormonbehandling så som de flesta gör med stimulerade cykler? Har aldrig hört talas om att stimulera en cykel med hjälp av p-piller. Och har inte din läkare gjort VUL för att se om hela missfallet har kommit ut innan du påbörjade en ny behandling? Blödningarna bör inte vara rester av ett missfall som skedde för 7 veckor sedan. Hela behandlingen låter väldigt konstig även för äggdonation, jag hade starkt ifrågasatt läkaren här.

Hur som helst, när jag åt p-piller hade jag 21-dagarskartor. Man tog dem i 21 dagar och hade sedan 7 dagars uppehåll innan man påbörjade nästa karta. Under uppehållet fick jag mensen. Även om man får mensen tidigare bör det väl ändå räknas som 28-dagars cykler eftersom man styr kroppens hormoner eller?
  • Anonym (mysko)
    Anonym (Ovetande) skrev 2015-12-27 16:27:52 följande:
    Och jag ångrar att jag ens frågade för ett vanligt normalt svar är alltid för mycket begärt på F.l. Ni dumförklarar både mig och min läkare som sysslat med gynekologi,infertilitet och IVF i 40 år. ÄD också i flera år. Ska det vara omöjligt fatta att jag måste få mens så jag kan börja om? Jag ska inte nedregleras alls. Jag ska inte göra ÄD nästa cykel,har jag redan sagt! Jag måste få mens en gång till vilket jag inte får alls utan piller. Och kartan är återigen 21 piller. Alla likadana. Inte 28,inga sockerpiller.

Har sagt det förr, men får nog påminna mig själv:ställ inga frågor på F.l,du får aldrig vettiga svar. Adjö.
    Men vad är problemet då? Om det nu är nästa mens som har betydelse så skulle du alltså ha haft ett uppehåll på 7 dagar nyligen och sedan börjat äta nästa karta.

I din ts har du ju uppenbarligen pratat med din jättekompetenta läkare om det så du borde väl ha fått svaret där eller?
Svar på tråden Hur tar man p-piller?