• Rappakalja

Hur tar man p-piller?

Vadå 23 dagar är ingen vettig cykel? Alla har inte 28 dagar mellanrum. Jag har det inte tex. När jag åt p piller så hade jag såna med 21 tabletter på kartan. 7 dagars uppehåll skulle jag göra innan jag började på nästa karta. Ibland fick jag mens dag 22, ibland dag 25, ytterst ytterst sällan dag 28. Tror inte det har hänt alls faktiskt.

• Rappakalja
    Anonym (Ovetande) skrev 2015-12-27 13:14:52 följande:
    Ligger på gränsen,dessutom kanske kliniken inte godkänner klen mens som mens heller. Jag gör ÄD så det går absolut inte jämföra med hur vanligt folk har det. Jag har inga vanliga menscykler ö.h.t. Därför jag tar piller för att få mens så jag kan börja om. I somras hade jag typ 2-3 mensar de inte godkände och jag har inte den tiden mer att slösa!
    Aha, märkligt att de inte godkänner det som annars är normalt, men de har sina anledningar antar jag. Har du kollat upp om det finns någon antroposofisk metod för att få igång mensen? Jag vänder mig ofta till dem om jag inte hittar en lösning på traditionellt sätt och nu har jag även använt mig av hypnos, dock inte i sammanhang med svårigheter att få barn.

Det ena måste ju inte utesluta det andra.
Svar på tråden Hur tar man p-piller?