Anonym (mysko) skrev 2015-12-27 14:58:24 följande:
Varför gör du inte en vanlig hormonbehandling så som de flesta gör med stimulerade cykler? Har aldrig hört talas om att stimulera en cykel med hjälp av p-piller. Och har inte din läkare gjort VUL för att se om hela missfallet har kommit ut innan du påbörjade en ny behandling? Blödningarna bör inte vara rester av ett missfall som skedde för 7 veckor sedan. Hela behandlingen låter väldigt konstig även för äggdonation, jag hade starkt ifrågasatt läkaren här.
Hur som helst, när jag åt p-piller hade jag 21-dagarskartor. Man tog dem i 21 dagar och hade sedan 7 dagars uppehåll innan man påbörjade nästa karta. Under uppehållet fick jag mensen. Även om man får mensen tidigare bör det väl ändå räknas som 28-dagars cykler eftersom man styr kroppens hormoner eller?
Vadå vanlig hormonbehandling? Har provat Divina-det funkade inte,fick 17-18-dagars cykler. Provera skulle vara samma sak. Återstår p-piller. Progynon tyckte inte läkaren jag skulle ta,det bör man börja med dag 2 i en vanlig cykel,inte efter missfall.Jag har gjort 6 ÄD så jag och alla inblandade läkare vet mycket väl vad de gör. Missfallet kom ut direkt,inte ens en timme efter fanns det synliga rester kvar. Att man sen blöda lite brunt i flera veckor är inget ovanligt alls. Nu blöder jag ganska mycket så nu är det nog mens. Börjar om på torsdag med pillren och hoppas nästa cykel/mens blir godkänd.