• grind

Ansiktstatuering på förskollärare?

keops skrev 2015-12-20 21:46:37 följande:

Hej. Har under 4 år vikarierat till och från på diverse förskolor / skolor. Jobbat 1 år i förskoleklass, då med tatueringar över hela armarna. Jobbar nu på förskola på en avdelning med barn på 3-5. Har bägge händer och ena sidan av halsen tatuerad och har aldrig hört några klagomål varken från föräldrar eller från chefer. De som klagat är mor min som numera är min kollega, och en till kollega som sagt att jag förstör min kropp, inte klagat "yrkesmässigt". Nu löper beroendet av bläck på och jag har näst intill ingen plats kvar och vill göra en liten i ansiktet (Se bild)  Bakgrund: Jag överlevde 2011 3 knivhugg, varav 1 livshotande in i njuren.

Tankar som föräldrar? 

Jag skulle aldrig vilja lämna in mina barn till en tatuerad dagisfröken. Det är extremt oproffsigt att gå runt med synliga tatueringar och det skriker verkligen obildad och destruktiv över det. Absolut inget jag vill att mina barn ska komma i kontakt med.
  • grind
    Anonym (Inte najs) skrev 2015-12-22 20:57:38 följande:

Om en förskollärare på min dotters förskola hade tatuering i ansiktet så skulle jag fundera vad hon tänkte med när hon gjorde den. Du ska ändå vara ett ansikte utåt för verksamheten och du vill väl att folk ska ta dig på allvar och inte döma dig det första dom gör? Nej det är inte fint och det passar inte sig. Överallt annars på hela kroppen är snyggt men just i ansiktet är så trashigt.

Tatueringar är trashigt oavsett var det sitter på kroppen. Det är bara me trashigt om de sitter i ansiktet.
Svar på tråden Ansiktstatuering på förskollärare?