• keops

Ansiktstatuering på förskollärare?

Hej. Har under 4 år vikarierat till och från på diverse förskolor / skolor. Jobbat 1 år i förskoleklass, då med tatueringar över hela armarna. Jobbar nu på förskola på en avdelning med barn på 3-5. Har bägge händer och ena sidan av halsen tatuerad och har aldrig hört några klagomål varken från föräldrar eller från chefer. De som klagat är mor min som numera är min kollega, och en till kollega som sagt att jag förstör min kropp, inte klagat "yrkesmässigt". Nu löper beroendet av bläck på och jag har näst intill ingen plats kvar och vill göra en liten i ansiktet (Se bild)  Bakgrund: Jag överlevde 2011 3 knivhugg, varav 1 livshotande in i njuren.

Tankar som föräldrar? 

• Svar på tråden Ansiktstatuering på förskollärare?
  • keops

Ja du, inte speciellt genomtänkt. Ljuga för barnen och va ärlig mot föräldrarna. Ett alternativ är väl att tejpa/plåstra alt. sminka.

• keops
    minerva123 skrev 2015-12-21 20:30:33 följande:

Jag har inget emot tatueringar, oavsett yrkesgrupp. En personal på min sons förskola har många tatueringar (under- och överarmar) och det knappt jag lägger märke till det. En ansiktstatuering sticker helt klart ut mer, men jag tycker personligen inte du behöver undvika det bara för att du är förskollärare. Motivet däremot kräver att du noga tänker genom vad du skall säga åt barnen. För de kommer att undra, sådär som barn gör. Knivar och blod är ju något hotfullt och farligt i motsats till dödskallar som ju barn sällan ser som något särskilt skrämmande.

Dödskallar borde väl va mer farligt då det är en avbild av en död människa? Jag menar, en kniv använder barn dagligen för att äta mat.
  • keops
    aleydis skrev 2015-12-21 21:12:44 följande:

Personligen tycker jag att en kniv är värre än en dödskalle. En kniv med droppande blod är kopplad till att skada,döda och frågor väcks om varför man vill sätta nåt sånt på sig.

Fast den sitter ju på mig? Therefore blöder jag / har blödit? Är iallafall fallet just för mig:p Men klart jag förstår att det väldigt lätt kan bli missuppfattade meningar/fördomar etc.. En dödskalle ska väl då vara kopplad till att man redan har dödat någon? Eller? Å det springer hälften av befolkningen runt med gaddat lite överallt på kroppen. Kanske inte i ansiktet, men ändå.. 8)
  • keops
    Anonym (nn) skrev 2015-12-21 22:14:46 följande:

Jag träffade en person som hade tatueringar i ansiktet. Långt efter fick jag veta varför han gjorde den. Jag vet inte om det är därför jag idag avskyr tatueringar i ansiktet. Helt klart har jag fått fördomar efter det iallafall. Jag tycker inte om tatueringar i ansiktet. Men om du har hand om mina barn och du gör ett bra jobb så varför inte.

Blev du arg på varför han gjorde den pga att den stod för något du var emot? Skulle du bli arg om du träffade killen på bilden och fick veta samma dag att han gjort den av den anledning jag skrivit i topic? Min mor sa "Men folk kommer ju bli rädda för dig!" Jag svarade med: Möjligt.. Men jag är rädd för folk med fördomar :]
Svar på tråden Ansiktstatuering på förskollärare?